• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

allsvenskan

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: allsvenskan

Hej alla glada husbils o fotbolls fans. Som ni alla innerst inne vet så finns det bara ett lag just nu och det är MFF. Hoppas dock vi får lite bättre motstånd i år. AIK gjorde bra ifrån sig sist och ikväll är det GBG borta som lär bli en svår nöt. Men när serien är slutspelad så lär det vara Malmö i topp. :twitcy:

Vänta du bara Gefle borta snöstorm konstgräs MFF arna kommer att frysa rumpan av sig och GIF kvar i toppen. :D:D

/Pelle
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Idag blir det "derby" i Göteborg. Kan Blåvitt gå mot seger efter förra veckans förlust. Kan Häcken ta sin första seger i allsvenskan? Blåvitt har enligt uppgift sett bra ut på träningar så hoppas och tror på en Blåvit seger, trots bortaplan på hemmaplan.. 17:30 sparkas det igång, tyvärr krock med SM-finalen i hockey. Men fotboll på tv:n och hockeyn får denna gång ses i mobilen.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

En riktigt härlig seger i denna match. Ett sent mål, 88 matchminuten ger förhoppningsvis råg i ryggen inför framtiden. Första halvlek innehöll inget större spel som gjorde någon glad men det blev aningen bättre i andra. Det kunde gått precis hur som helst så det var skönt att Blåvitt drog längsta strået. Nu går vi snart över till en annan kanal och kikar på Lakers.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Stabilt Göteborg mot Henkes Helsingborg. Göteborg kämpade ner Helsingborg fullständigt och det var inte något snack om vart matchen skulle ta vägen. Riktigt roligt att se Göteborgs fotboll, passningsspel och kombinationer som bådar gott.
 
F

F.d. 29964

Guest
Sv: allsvenskan

Ni som håller på Gefle får vara försiktiga när ni läser tabellen i morgontidningen, öppna sportsidan sakta annars trillar Gefle ur:blabla:
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Ingen höjdartillställning i kvällens match (Gefle-IFK). Bägge lagen hade några ströchanser var men fokuseringen på den sista tredjedelen fanns inte riktigt och det blev stundtals väldigt böljande spel på mittplan.
F.ö. anser jag att fotboll ska spelas på naturgräs!
 
Senast redigerad av en moderator:

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: allsvenskan

Håller med om att fotboll ska spelas på naturgräs men ligger planerna långt norrut så är det bra att det finns konstgräs. Nu anser jag..... och många med mig att Borås och Stockholm inte är långt norrut :) så där borde det så klart varit naturgräs men det är väl ekonomiska intresse som är viktigare än att fotboll spelas på en härlig gräsmatta. För övrigt blev mitt lag Helsingborgs IF utspelat av ett bra spelande Gif Sundsvall igår men vi var grymt effektiva i straffområdet och lyckades tack vare det vinna.....sådan är fotbollen ibland går det bra o ibland mindre bra, sånt är det att vara supporter finns nog bara himmel och helvete ingen gråzon där inte. Ha en bra dag/Staffan
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: allsvenskan

Ingen höjdartillställning i kvällens match (Gefle-IFK). Bägge lagen hade några ströchanser var men fokuseringen på den sista tredjedelen fanns inte riktigt och det blev stundtals väldigt böljande spel på mittplan.
F.ö. anser jag att fotboll ska spelas på naturgräs!

Och hockey på naturis :D;)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Håller med om att fotboll ska spelas på naturgräs men ligger planerna långt norrut så är det bra att det finns konstgräs. Nu anser jag..... och många med mig att Borås och Stockholm inte är långt norrut :) så där borde det så klart varit naturgräs men det är väl ekonomiska intresse som är viktigare än att fotboll spelas på en härlig gräsmatta. För övrigt blev mitt lag Helsingborgs IF utspelat av ett bra spelande Gif Sundsvall igår men vi var grymt effektiva i straffområdet och lyckades tack vare det vinna.....sådan är fotbollen ibland går det bra o ibland mindre bra, sånt är det att vara supporter finns nog bara himmel och helvete ingen gråzon där inte. Ha en bra dag/Staffan

Håller med till viss del men enbart att det är för ekonomisk del att ha konstgräs. Möjligtvis kan Boden och dessa städer väldigt långt upp i Sverige ha anledning att ha konstgräs men inga andra. Tittar vi på två av våra grannländer så är det 33% i Finlands högsta serie som har konstgräs, på Island är det enbart 8 % som har konstgräs och i Sverige har vi den otroligt tråkiga siffran 43% som har detta tråkiga underlag. För fotbollens bästa så bör denna konstgräsepidemi botas och riktigt gräs läggas.
Finns också en intressant krönika att läsa gällande detta samtalsämne.
Den svenska konstgräsepidemin försvagar allsvenskan | Larsson & Wall
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53585

Guest
Sv: allsvenskan

Häckens, som för övrigt torskade mot mitt IFK (konstgräslag) igår, nya arena i Göteborg kommer också få konstgräs!

mvh
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: allsvenskan

Gefle har gjort sista matchen på Strömvallen, Premiär på nya arenan med senaste konstgräset blir intressant att se hur dom löser det spelet :D synd att jag jobbar natt när dom möter Hammarby hemma blir en höjdare det.

/Pelle
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Härligt att se en fotbollsmatch på riktigt gräs där fotboll ska spelas.. :wink:
Första halvlek var inte alls bra och IFK hade ingen direkt spelfördelare som kunde luckra upp Falkenbergs täta försvar. Efter vilan blev det bättre och IFK gjorde 1-0 och började spela betydligt bättre. Strax efteråt kom också 2-0, ett helt underbart mål av Sören Rieks, om inte säsongens mål så åtminstone kvällens. Matchen avslutas med en väldigt tveksam straff, men domaren lyckades hitta den och 2-1 blev ett faktum. Resterande del av matchen var ingen större spänning utan det kändes som IFK ägde den och släppte inte fram Falkenberg till någon ny farlighet. Härligt med tre nya pinnar.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Som av en händelse styrde vi husis mot Kalmar denna helgen. Som av en händelse spelade IFK här just idag :) Arenan som IFK aldrig vunnit på, men denna förbannelse bröts idag. Klar seger med 2-0 och lyckliga IFK-spelare och supportrar. IFK spelade verkligen ut Kalmar och stressade sönder deras spel totalt. Stressade också Kalmars målvakt rejält så att segern bara blev 2-0 får nog tackas IFK:s lite dåliga skärpa vid målchanserna. Undrar om Alvbåge fick ett enda skott på sig idag.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visningar: 0
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Då bägge cup-lagen är allsvenska så blir det några nervösa rader i denna tråd. Kan Örebro hålla kvar sitt fina cup-facit? Kan Blåvitt hålla kvar både sitt stundtals fina cup-spel som allsvenskt spel? Vad spelar självförtroendet för roll i denna match? Frågorna är många, om några timmar vet vi svaret.
Go stämning är det iaf en timme innan match. Framåt Blåvitt!!
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Fortsätter att hålla denna tråd igång och hoppas det finns fler "fotbollsgalningar" inom HBK. Veckan började bra, blev ännu bättre med ajk-kross och imorgon hoppas jag att veckan slutar perfekt i Halland. Det är himla tur att vi har husis som har lyckats rulla förbi just när det varit matchdag. :wink:
Framåt Blåvitt och kämpa för SM-guld!
https://m.youtube.com/watch?v=F2NJTzr3Nnk
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Även Young fellows är på plats
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    674,3 KB · Visningar: 0
F

F.d. 30405

Guest
Sv: allsvenskan

Tungt nu. 0-3 mot Häcken i Torsdags och nu torsk mot Kalmar med 2-1. Fortsätter vi så här så blir vi inte topp 10 i år. Som tur är så är ju bollen rund och vi har Molins som joker. Malmö fan
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Tungt att tappa två poäng hemma mot Djurgården. Djurgården gjorde det bra och IFK tog inte tillvara på sina chanser. Får väl också erkänna att Djurgården också hade någon chans de inte förvaltade men tycker att IFK hade de bästa lägena.
Sedan förstår jag inte varför det finns en annan regelbok mot spelare som redan har en varning, då höjs snäppet på vad den spelaren kan göra. Men jag är väl ingen domarälskare precis.
Trevligt dock att även efter denna kväll läsa tabellen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen