• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Wooops!

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Jo.
Stopp för rut och rot i utlandet
2012-03-15 13:15
Oppositionen har drivit igenom ett stopp för rut- och rotavdrag för utlandsboende.
Mvh!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Wooops!

Detta är väl diskriminering av utlandsboende svenskar och icke beaktande av EU's regler.

Sossarnas solidaritet gäller bara inom Sverige. Som alltid.


jyrki
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Wooops!

Oavsett tycker jag att det här verkar bli en politisk diskussion och om jag tänkt rätt så ska det inte förekomma i forumet. Därför delger jag inte min åsikt i ämnet.

Bernt
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Wooops!

Från DI:

"Enligt ledande jurister skulle ett sådant här agerande med störta sannolikhet innebär ett brott mot EU-rätten. Det vore ju bra om även riksdagsledamöter hölls sig till gällande lagar och regler", säger von Sydow.
Han framhåller att rut- och rotavdragen utomlands svarar för två promille av de totala avdragen."

Skatteutskottets ordförande Henrik von Sydow (M) är kritisk till socialdemokraternas agerande.

"De hoppar i galen tunna. Det här är inget annat än en meningslös plakatpolitik, som riskerar att leda till fördragsbrott, där notan skickas till de svenska skattebetalarna", säger han till TT.
Han håller med om att motivet till att införa rut- och rotavdragen var att skapa jobb i Sverige och att göra svarta jobb vita.

"Det finns ingen önskan från alliansen att utsträcka avdragen utanför Sverige. Det är en anpassning till EU-rätten"

Jyrki
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Wooops!

Kan inte riktigt alla teknikaliteter, men nog är det väl så att sverige själva har bestämmanderätt över sina skatter ?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Wooops!

Hej Benny & Camilla!
Visst är det väl så, eller!?
Nä jag tänkte på "Rut" & "Rot" vem vet vad visar det sej.
Tänk den kände politikern för en "tid" sedan som inte visste var han hade varit, på vilken p-rr - klubb!
Tänk dennes hustru kan hon då utnyttja "Rot" eller "Rut" under tiden för att få kompesation?
Eller vise versa.
Det var bara en tanke, i sammanhanget.
Mvh.




Kan inte riktigt alla teknikaliteter, men nog är det väl så att sverige själva har bestämmanderätt över sina skatter ?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Wooops!

jo Ingalill & Leif det beror på vem som är hemma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh.
 
Toppen