• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solsymbolen på panelen DT220 ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
På panelen, DT220, finns en symbol för solceller/solpanel.
Någon som vet hur jag skall gå tillväga för att få symbolen aktiv?
Enligt boken är det nr 14 Solpanelsladdning (tillval).

Jag har monterat shaubt regulator med tillhörande kabelpaket,
d.v.s kopplat till EBL220 på BL9 resp BL5.

Hälsningar,

Per :msn_embarrassed:

PS Nu är det nära.... DS
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: Solsymbolen på panelen DT220 ?

[FONT='Calibri','sans-serif'] [FONT='Calibri','sans-serif'] Jag ska försöka att kopiera av det jag fick av Schaudt. Gäller EBL 220[/font][/font]
[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Calibri','sans-serif']Dethleffs kod är 4520, vi har också en 6501 -07 och det fugerade.[/font][/font]
[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Calibri','sans-serif']Hoppas du förstår detta, blev inte lika som pdf filen jag fick. (jag kan inte kopiera den)[/font][/font]
[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Calibri','sans-serif']Efter rätt kod får man bläddra ner och aktivera solfunktionen.[/font][/font]
[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Calibri','sans-serif']Lycka till![/font][/font]

[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']While system is switched off (12 V off) press the buttons MENUE and OK for at least five[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']seconds to enter the set-up menu.[/font]
[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']The code number request appears (PIN: xxxx).[/font]
[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']Press the OK button and the first digit flashes. Set the first code number by pressing the +[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']or – buttons, confirm by pressing OK, the second digit flashes, etc …[/font]
[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']After confirming the forth code number by pressing the OK button, the first symbol of the[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']options which can be activated or deactivated appears flashing.[/font]
[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']The flashing symbol can be selected on or off by pressing the + or – buttons (or[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']2ON/3ON/OFF with the Duo-/Triomatic gas pressure regulator system). Press the OK[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']button to confirm. The symbol stops flashing and by pressing the MENUE button the next[/font]
[FONT='Arial','sans-serif']option can be selected.[/font]
[FONT='Arial','sans-serif'][/font][FONT='Arial','sans-serif']To exit the set-up menu, press the 12V-button or simply wait for 30 seconds.[/font]

OJOJ! Hur blev det här? Vad har jag gjort för fel?
Du kanske kan bena ut det ändå, hmm.
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Solsymbolen på panelen DT220 ?

Jag ska försöka att kopiera av det jag fick av Schaudt. Gäller EBL 220
Dethleffs kod är 4520, vi har också en 6501 -07 och det fungerade
Hoppas du förstår detta, blev inte lika som pdf filen jag fick. (jag kan inte kopiera den)Efter rätt kod får man bläddra ner och aktivera solfunktionenLycka till


While system is switched off (12 V off) press the buttons MENUE and OK for at least five seconds to enter the set-up menu.

The code number request appears (PIN: xxxx).
Press the OK button and the first digit flashes. Set the first code number by pressing the + or – buttons, confirm by pressing OK, the second digit flashes, etc …

After confirming the forth code number by pressing the OK button, the first symbol options which can be activated or deactivated appears flashing.

The flashing symbol can be selected on or off by pressing the + or – buttons (or2ON/3ON/OFF with the Duo-/Triomatic gas pressure regulator system).

Press the OK button to confirm. The symbol stops flashing and by pressing the MENUE button the next option can be selected.

To exit the set-up menu, press the 12V-button or simply wait for 30 seconds.

OJOJ! Hur blev det här? Vad har jag gjort för fel?
Du kanske kan bena ut det ändå, hmm.[/quote]


Kanske skulle det vara så här?

Ha det gott!
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Solsymbolen på panelen DT220 ?

Hej!

Ingen orsak!

Vet inte riktigt hur du menar....men

I detta fallet rensade jag bara bort all font & div tecken, så att det funkar att läsa!

Kan vara lite lurigt ibland med pdf er, ibland får man kopiera.. för att sedan redigera allt.
Och sedan klistra in.

Men detta räcker nog för att få det att funka med solsymbolen och pinkoden.

Ha det gott!!
 

mega-liner

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Falun
HBK-Nr
6582
Medlemskap
2024
Sv: Solsymbolen på panelen DT220 ?

Hej Per Det är inte så svårt.Men du måste ha den fyrsiffriga koden till din bil alltså fabrikatet på din husbil först. sedan ska du trycka på kontrollpanelen !OBS !off
Seda ska du trycka på menu och ok samtidigt i 8 sekunder då tänds displayen upp med
fyra streck där ska du pilla in din fyrsiffriga kod, då kommer du in på s-menu
sedan kan du bläddra med pilarna så kommer du in på symbol solar där trycker du på ok
sedan är det klart,där i s-menu kan du hitta många andra inställningar som gasol vatten tankar mm om du vill ändra på något jag har programerat in på bodels batterien på %
i stället för am-timmar på bodelsbatteriern om du gör det så kommer det fram ett frågetecken efter % när du har laddat upp baterirna till 100% så drar du ut ström kabeln ur bilen i 5 minuter och sedan sätter du in den igen då har du kalibrerat panelen.
Du kan göra på ett enklare sätt om du vill ha bodels batterierna på % i kontrollpanelen pilla in bodels symbol batt sedan håll ok knappen inne i minst 5 sekunder då får du % i stället. Lycka till Mvh Bengt.:bye:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen