• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri till parabol?

F

F.d. 13561

Guest
Jag har idag en Oyster helautomatisk parabol som endast går när jag är ansluten till elnätet, undrar om man kan koppla det till bodelsbatteriet eller
om man behöver ytterligare ett bodelsbatteri för att inte bli strömlös efter lite
TV tittande. Hur gör man enklast isåfall, seriekoppla 2 bodelsbatterier? Eller använda bara ett av bodelsbatterierna till endast TV:n.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bodelsbatteri till parabol?

Selve Oyster parabol, kontroller og tuner kjører alltid på 12V og normalt er den koblet på bobatteri plus en signalleder fra D+ for nedstenging når motoren startes. Om det er en ekstern tuner hender det at dette er en 240V Viasat.
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Bodelsbatteri till parabol?

Beror på fabrikat/typ. I mitt fall är både sat-mottagaren och parabolutrustningen för 12V vilket innebär att man är helt oberoende av "ström-stolpe"!

Göran T625
 
Toppen