• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Passande stödben till en Solifer Action 696 -08

F

F.d. 53165

Guest
Hej, säsongen börjar närma sig och vi ska montera stödben på husbilen, frågan är om någon har förslag på bra märke, modell mm.
Tack på förhand
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Passande stödben till en Solifer Action 696 -08

Det beror på vad du har för chassi under bodelen. Jag har en Frankia med ett al-ko chassi under. Frankiafabriken har valt att montera stödben som jag inte vet vad dom har för fabrikatnamn, och jag var inte nöjd med dom för ett par år sedan.
Jag köpte då al-ko orginal stödben, och är väldigt nöjd med dom. Jag fick då även borra ett hål i kjolen för att få in veven till skruven.
Efter att ha kört iväg med stödbenen nere så lärde jag mig också att ha en lapp som jag lägger på ratten som påminnelse att skruva upp dom innan jag åker iväg.
När benen är nere säger barn och fruga att de inte märker av när jag gör mina nattliga toabesök.

Se även AL-KO

Mvh
larsemil
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Passande stödben till en Solifer Action 696 -08

Hej, säsongen börjar närma sig och vi ska montera stödben på husbilen, frågan är om någon har förslag på bra märke, modell mm.
Tack på förhand

Hej, har du Al-Ko chassi så är deras stödben mycket bra. Lätta att montera.
Ett litet tipps, efter att ha glömt att veva upp benen så lägger jag alltid veven på pedalerna när jag vevat ner dom.
Abben
 
F

F.d. 53165

Guest
Sv: Passande stödben till en Solifer Action 696 -08

Tack för era svar, vet inte vilket chassi det är ? Det är byggt på en Ford ? Lite speciellt med bilen är att den har dubbelmontage och bakhjulsdrift....
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Passande stödben till en Solifer Action 696 -08

Tack för era svar, vet inte vilket chassi det är ? Det är byggt på en Ford ? Lite speciellt med bilen är att den har dubbelmontage och bakhjulsdrift....

Mitt tips: Försök ta reda på vad du har för chassi under bodelen. Gör en ny tråd där du söker lämpliga stödben till en Ford med *** chassi, så får du förhoppningsvis fler Ford ägare som läser tråden och kan tipsa dig.

Vad säger en Fordförsäljare eller Ford husbilsförsäljare???

Mvh
larsemil
 
Toppen