• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymerdisplay

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Någon som vet hur man gör? Om man har ett 80amp gel och köper ett till hur skall man ändra displayen på bilen någon som vet. Bilen är en modell -10
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Hymerdisplay

Jag satt in ett extra bodelsbatteri, men det var 1,5 år sen, så jag har glömt proceduren att ändra displayen.

Har en svag aning om att jag lät den stå med 230V laddning över natten och att då kände systemet av att jag hade dubblerat kapaciteten. Vilket då syns på undermenyn i displayen, tror att den visar 85% av totala Ah.

Misstänker jag fick tips då av B-Å Linder, han kan det.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Hymerdisplay

Hej där
Man får ta fram manualen och läsa, hur man ska trycka på knapparna.
Det jag kommer ihåg är att man ska ta batteri kapaciteten och multiplicera med 1,25, då får man fram det nominella värdet som ska in i displayen.
Tror inte att laddaren laddar mer än 80%.

Lycka till.

/sten-åke
 
A

anders/anna

Guest
Sv: Hymerdisplay

Har kompletterat med ett 90Ah batteri och hade ett likadant tidigare. Gick in på displayen (menyn) och ändrade från 90 till 180. När jag återgått så presenterar den 144 Ah att förbruka. Den räknar alltså av 20%, så att man inte kör i "botten".

Anders
 
Toppen