• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertäcke för helintegrerad Rapido

F

F.d. 56254

Guest
Sv: Vintertäcke för helintegrerad Rapido

Är på jakt efter ett "sommartäcke" till vår helintegrerade Rapido för att brukas vid medelhavet. Ser på hemsidan att det finns. Hur beställde ni? Ringde/mailade ni in måtten eller känner de till de olika bilmodellerna?

mvh Andreas
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke för helintegrerad Rapido

Hej
Jag mejlade och kom i kontakt med en som hjälper Matti med kommunikation med Svensktalande. Han är medlem i HBK. Har för mig att han heter Kjell.
Mwh. Klas

Ja, helt riktigt Klas! Jag är god vän med Matti Huhtalo och hjälper gärna HBK:are och andra svensktalande husbilsägare med kontakterna med honom, då han själv bara talar finska. Hans sambo är däremot även svensktalande.
Vi själv använder ett nästan likadant täcke som Anne & Klas har både sommar som vinter till vår helintegrerade Rapido Distinction i 90. Skillnaden är den att vårt täcke går enbart över vindrutan. Bestämde oss för att prova det då vår bil har dubbelglas i sidorutorna och har ej hittills känt nå´n anledning att köpa ett täck som även går över sidorutorna.
Denna typ av täcken har han vanligtvis färdigt uppsydda då det ej kräver måttagning av bilen, utan finns i en modell som bl.a. passar på Rapidos helintegrerade bilar med s.k. busspeglar.
Ni som har funderingar eller frågor om de finska täckena, oavsett husbilsmärke, är varmt välkomna att höra av Er till mig. Med alla de kontakter jag haft med Matti genom åren kan jag nu själv svara på de flesta frågor och det jag inte vet nå´t om frågar jag självfallet Matti direkt.
Hälsningar
Kjell
 
Senast ändrad:
Toppen