• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ang. HBK #. En Fråga..

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Hej, hej...

En undran... (Kunde likaväl vart via mail/pm) Men...
Det kanske finns fler än jag som tänkt tanken?

De som av olika anledningar lämnar HBK, med sitt då HBK#.
Återanvänds numret eller ökar vi på med nya# gällande välkomna nya medlemmar?

En ur tomma intet undran, utan någon som helst annan tanke, endast svar på just frågan...
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Hej på dej !
Jag tror att jag läst här någonstans att avslutade medlemsnummer är förbrukade och inte används igen. Rätta mej om jag har fel.
MVH Gunilla
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Bra fråga!

Man måste öka på. Finns kanske en bestämd tid varefter gamla nr kan användas igen.

Tror jag.

Alve
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

HBK Nummer återanvänds inte. Om man missar att förnya årsavgiften men återkommer under det följande året får man behålla sitt nummer men sedan är det nytt nummer som gäller och det går inte att "betala ikapp" för att behålla sitt nummer.

Så det finns en del som hoppat över något år och därför har både 2 o 3 nummer historiskt. Det går bra att få behålla sitt g:a konto med användarnamn om man så önskar men det är varierande vad som väljs.
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Men hoppat över nåt år det har inte du Håkan, nr 1 är inget nummer man snyter ur näsan, om du är nr 1 så borde du ha startat klubben en gång i tiden ??
Du kanske är hedersmedlem ?? om det nu finns några sådana i klubben ??
Nr 1 - bra jobbat.
CYA
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

HBK Nummer återanvänds inte. Om man missar att förnya årsavgiften men återkommer under det följande året får man behålla sitt nummer men sedan är det nytt nummer som gäller och det går inte att "betala ikapp" för att behålla sitt nummer.

Så det finns en del som hoppat över något år och därför har både 2 o 3 nummer historiskt. Det går bra att få behålla sitt g:a konto med användarnamn om man så önskar men det är varierande vad som väljs.

Det är nog inte riktigt det vi funderar över. Utan: Kan någon ny medlem få överta ett gammalt medlemsnr? I så fall, hur lång tid efter en tidigare medlems utträde?

Mvh
Alve
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Ja jag är hedersmedlem tillsammans med Fugelsang och Postis.
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Häftigt - jag kan förstå varför du med all rätt är HM, men Fugelsang, my god har han husbil ??, vem postis är får du förklara, kul att få veta lite historik i klubben. CYA
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Använd Sökfunktionen så hittar du den info som finns om Fugelsang.
Postis är HBK 3.
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Ok - sorry att jag störde din lördagkväll.
Med Vänlig Hälsning
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Men hur blir det om jag byter användarnamn? Är det gamla i så fall förbrukat eller kan någon annan ta mitt gamla?
//Conny
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Användarnamn förbrukas inte utan enda kravet är att det inte får finnas 2 likadana namn samtidigt. Så släpper du Conny så kan någon annan registrera det så snart det är ledigt.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Användarnamn förbrukas inte utan enda kravet är att det inte får finnas 2 likadana namn samtidigt. Så släpper du Conny så kan någon annan registrera det så snart det är ledigt.
Kan inte det bli ännu konstigare än om man skulle återanvända nummer?
Vad säger du om att byter namn och snabbt som attan själv (eller låter någon släkting/vän) registera sig som HBK Intresserad med det gamla namnet, men inte använda det utan bara blockera det för andra.
Kanske skulle till och med webarna kunna vara behjälpliga vid ett dyligt namnbyte. Det borde inta vara speciellt betungande eftersom det förmodligen inte är något problem för andra än de som exempel har egennamn som jag och dessutom vill byta.
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Det skulle vara intressant om du förklarade varför detta är ett problem? :msn_embarrassed:
Jag vet inte om det är mitt inlägg du syftar på, men i så fall menar jag att om du från början kallade dig "Dan" och bytte till "Montreal" så är chansen större att någon annan tar signaturen "Dan" än omvänt. Och att denna medlem/intresserad sedan gör inlägg som man förknippar med dig som person.
//Conny
PS
Om du inte syftade på mitt inlägg så tar jag tillbaka ovanstående, och hävdar det motsatta:msn_laugh:.
DS
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Kontentan av detta är att man bör tänka till när man bestämmer sig för sitt användarnamn.

Har man gjort många inlägg i ett namn ska man kanske tänka efter om det är en bra ide att byta.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ang. HBK #. En Fråga..

Jag vet inte om det är mitt inlägg du syftar på, men i så fall menar jag att om du från början kallade dig "Dan" och bytte till "Montreal" så är chansen större att någon annan tar signaturen "Dan" än omvänt. Och att denna medlem/intresserad sedan gör inlägg som man förknippar med dig som person.
//Conny
PS
Om du inte syftade på mitt inlägg så tar jag tillbaka ovanstående, och hävdar det motsatta:msn_laugh:.
DS

Jag förstår hur du tänker, men det skulle ju bli väldigt konstigt om man skulle spärra alla "använda" namn för all framtid, det finns ju bara ett begränsat antal?!
 
Toppen