• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Victoria

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Victoria

Jag har kanske en liten udda åsikt som anser att vårt kungahus verkligen bäddar för demokrati (så länge de inte har politisk makt). Vilken svensk medborgare som helst kan få den yttersta makten och bli statsminister som är den tyngsta politiska makten. Inget arv, fodras inte en massa pengar i ryggen till reklamkampanjer för att kunna bli president, endast ett demokratiskt val kan avgöra vad vi har för styre.
Detta kallar jag makt!!!!
Rätta mej om jag har fel!

Monica
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Victoria

Nu får man väl en smäll, men skall man se sakligt (enl. mig) så är det väl ändå väldigt märkligt att man fortfarande i modern tid (2012) kan ärva sina föräldrars statliga jobb/titel, för mig är det rena rama stenåldern, snacka om heliga kor, dessutom är väl hela eller delar av kungahuset (kungen är iaf)fortfarande åtalsbefriande om de skulle begå något brott (kungens alla fortkörningar, parkeringsböter) för att inte snacka om stripptease-klubb snaskeriet och lögnerna efter det (bl.a kungens dementi), men kanske är det så att jag bor för långt ifrån för att man skall tycka att denna "statliga" verksamhet borde läggas ner!

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Victoria

Royalist som jag är :msn_laugh: Kan jag bara glädjas och gratulera.

Skummade igenom inläggen innan jag skrev, och tänkte bara flika in att det inte bara är en majoritet utav "stockholmarna" som nån skrev som vill ha kungahuset kvar.
Utan faktiskt en stor majoritet av HELA svenska folket.
Sen kan vi alla ha våra olika åsikter om det, min är att det är en av de finaste och mest traditionstyngda instutitioner vi har i sverige.

MvH Benny
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Victoria

Kan inte bara vara en liten klick över huvud taget då demokrati även innehåller att man inte har kungahus OM DE FLESTA INTE VILL!

Demokratin i det här fallet består i att Sveriges Riksdag dvs våra folkvalda har beslutat om successionsordningen som dessutom är en grundlag och den nu äldsta grundlagen.
Tycka får vi alltid göra.
 
Toppen