• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knapphändiga instruktionsböcker

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
hej, säkert ni andra också har upptäckt,som tex. "hur kommer man åt batterierna"
I Fords instruktionsbok (08) "släpp spärren vid förarstolen"
men det visar sig ju att snurrfunktionen till stolen är påbyggt efteråt av husbilstillverkaren, vilket inte finns noterat i några instr.

samt att bodelens instruktion också hänvisar till "under förarstolen"

då misstänkte jag att det bara finns ett enda batteri i bilen ,Sunlight T66,men enligt mekanikerna på Östgötacamp. skall det alltså finnas TVÅ batterier under nämda stol!
om en månad ca skall bilen ut ur "ladan" så då får man se hur svårt det är att komma åt batterierna.
mvh.
Kai 8710
 
F

F.d. 29801

Guest
Sv: Knapphändiga instruktionsböcker

Hej!
Vi har en ford -07, med två batterier under vä framstol.
Över batterierna finns en plastskiva som ska dras framåt, då kommer jag åt batterierna men jag har inte snurrfunktionen till stolen. Det främre batteriet används till radio, innerbelysning, och div belysning. Det bakre är startbatteri.
Roland.
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Knapphändiga instruktionsböcker

Jag har en sunlight 08 , och har 2 batterier under förarstolen. Men för att komma åt dem så måste man demontera hela stolen från lådan den står på .. ps stolen väger en hel del ... vi har 2 st 80 amp gel batteri . Tips bara ta bort bordet bakom sätet lättare att svänga bort stolen då .
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Knapphändiga instruktionsböcker

Tack, vad bra,ja det sa dom på verkstan också...stolen är tung..

men håll med om att instruktionerna INTE riktigt håller måttet i tydlighet:msn_weird:

mvh Kai
 
Toppen