• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rundtur bland vingårdar i Valpolicelladistriktet 2011

F

F.d. 53106

Guest
100.JPG103.JPG

104.JPG111.JPG

Efter att ha tillbringat 1 vecka utanför Venedig och flera underbara besök i Venedig bestämde vi oss för att åka runt till olika vingårdar i Valpolicelladistriktet, norr om Verona.

Den första vingården vi besökte var Masi och det blev förstås många goda fina viner inhandlade. Därefter fortsatte vi till en vingård som heter Nicolis.

På parkeringen där träffade vi på ett par som liksom vi letade efter ingången till huset. Vi trodde först att det var stängt. Det visade sig att paret kom från Örebro som vi, så vi gjorde sällskap och provsmakade tillsammans. Fantastiskt mycket goda viner så det blev fler flaskor inhandlade.

De hade ätit lunch på en jättetrevlig restaurang inte långt från Nicolis, så vi blev genast intresserade. En av ägarna av Nicolis ringde dit åt oss och dessutom frågade hon om vi kunde övernatta där med vår husbil.

Det gick bra och så småningom körde vi till denna vingård, El Pendola, som ligger i byn Fumane.

Det var lite svårt att hitta dit så jag dök på några fikande "gubbar" på huvudgatan i byn Fumane och frågade på min lite knackiga italienska. Vi förstod varandra och det slutade med att två av dom åkte före oss och visade vägen, fantastiskt!

När restaurangen öppnade ½ 8 på kvällen hade vi redan ett bord bokat, så det var bara att slå sig ner och beställa. Och vilken mat sedan. Hon som ägde restaurangen var runt och pratade med gästerna. Det var en riktig familjerestaurang och vingård, hennes barn jobbade både i köket och serverade och efter maten hade vi möjlighet att köpa med oss av deras eget vin, El Pendola, samma namn som restaurangen.

Ett fantastiskt gott vin, igen. Efter den supergoda maten och den underbara gästfriheten var det bara att gå ut till husbilen och sova bland vinrankorna. Vi fick även tillgång till toa i huset.

De är beredda att ta emot oss husbilsfolk, övernatta på deras vingård, för den som är intresserad.

Gå gärna in och titta på deras hemsida, www.elpendola.it eller maila info@elpendola.it om ni skulle vara intresserade.
Azienda Agriturismo El Pendola, Via Volta, 18-37022 Fumane. Tel: +390457701134.
 
Toppen