Hej
Jag har problem med att ta emot tv kanaler
Har nu provat med 3 st nya tv apparater.
Ist Saga 2 st LTC LED bilen har antenn Ufo Marin om jag provar tv i antennuttag i huset fungerar den och jag får in alla kanaler.
Jag har provat tvn i samma husbil hos husbilshandlaren och då fungerade den den enda som skiljer är antennen vilket jag tycker inte ska någon betydelse.
Har någon annan varit ute för detta ?
Senast redigerad av Lars & Jane den 2012-02-05 klockan 10:05.
Hej
Nej tyvärr så gick det inte får ingen signal
Jag har provat med en äldre tv och den fungerar så det borde inte vara något fel på antennanslutningar.
Kontrollera antennkabeln mellan antennuttaget i "TV-skåpet" och antennen, förstärkaren kan man förbikoppla om man inte har all för långt till sändaren.
(misstänker att det är någon form av kabelfel inkl kontakter)
Hejsan, du skriver att du får bild i huset. Vad för signal har du i huset och vad kommer den ifrån, analog eller digital??
I TV-apparaterna nu för tiden så finns det både analog och digital mottagare, och när du är i husbilen och skall ha in marksänd Boxerkanal så måste TV'n stå i läge för digital mottagning när du gör en kanalsökning. Om huset som du nämner har centralantennanläggning som inte är helmodern så har du troligen analog signal i den antennsladden. Vilket då borde betyda att TV apparaten troligen har den analoga mottagaren aktiv.
M.v.h. JANKRO.
Ps. att TV'n funkar i en annan husbil talar ju mot detta om kanalväljarskifte inte skett mellan testerna.
Senast redigerad av JANKRO den 2012-02-05 klockan 20:11.
Problemet med mottagning av tv kanaler berodde på att man hade kopplat antennsladdarna fel i kopplingsboxen.
Dett gjorde att antennförstärkaren var ur funktion när jag använde den nya tvn eftersom den inte ger ström från antennutataget på tvn.
Min gamla tv gav ström från antennuttaget vilket gjorde att den inte behövde ström från kopplingsboxen.
När jag kopplat om antennkablarna fick jag in 62 kanaler.
Tack alla som svarat
Mvh Lars Nilsson
Följande 3 användare säger Tack till Lars & Jane för detta inlägg: