• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BILTEMA

F

F.d. 50069

Guest
Hej.
Jag såg i tidningen Husvagn&Camping att Biltema kommer med några direktriktade produkter för Husvagn och Husbilsfolk.
Kan bli bra, för vi är ju en stor grupp som Biltema säkert har upptäckt:msn_wink:.

Det finns iof en massa produkter i deras sortiment som vi kan använda redan, men direktriktade grejer till oss är det ju inte så gott om...........

Jag såg i Biltemas reklam i tidningen att de kommer att lansera ett reseförtält för endast 1749 kr och det låter ju bra.
Art.nr 37-215 fast det finns inte i katalogen eller på deras internetsajt.

Vi har till våran husbil markis med tillhörande Safariroom och det är tungt att ta med samt att hantera och även lite halvbökigt att sätta upp. Helst då om man bara stannar nån natt. Så nu har jag span om jag kan hitta nåt tält där man nyttjar tältrännan på Markisen och bara trär in baksidan på tältet och sedan bygger ut tältet med några lätta glasfiberpinnar. Det behöver inte vara speciellt supertätt mot bilen utan det skall ge regnskydd i lite bättre utsträckning än vad markisen ger (speciellt om det blåser lite samtidigt). Helst då till en vettig peng för det blir ju förhoppningsvis inte så välanvänt :msn_embarrassed:.

Så vi får se vad som händer med Biltemas satsning och familjen Bohman´s tälttankar.

Ha det gott framför brasan gott folk:msn_laugh:
 
Senast redigerad av en moderator:

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: BILTEMA

Kanon, dom brukar hålla rätt ok kvalitet till hyfsade priser!
Mc-sortimentet som kom för ett par år sen funkar!
 
T

Teddi

Guest
Sv: BILTEMA

stort grattis till alla runt omkring kungsbacka,,
där öppnar inom kort ? sveriges största bil-tema,deras största butik,ock i samband med detta,,event,,övernattningsmöjl,,ihop med affärsbesök,,
ja har redan hört mej för lite grann,,läget är ju suveränt,,alldeles intill E6 vid stora rondellen mot onsala,,då kan ni samtidigt köra förbi mej ock tömma era tankar,,ock ladda lite batt,,
nu tänker ja ju inte vanliga batt,,utan ovanliga,,:msn_laugh:

vi håller kollen!!teddi
 
H

hianders

Guest
Sv: BILTEMA

I Borlänge (Dalarna) finns redan en ställplats vid Biltema. Det är bekvämt och nära att stå där om man har ärenden till butiken. Dock har man inte fått igång servicemöjligheterna (vatten och tömning) men man kan utnyttja toaletter när det är öppet på varuhuset. Se info under Ställplatserna Dalarna.

Vi har stått där ett flertal gånger och kan rekommendera platsen. Ganska så nära till Kupolens köpcentrum också.

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: BILTEMA

Biltema i Borlänge är husbilsvänliga, varuhuschefen är husbilsåkare.

Sist jag snackade med honom trodde han inte att det skulle bli någon tömningsstation.
Det visade sig att platsen där man tänkt gräva ner den redan var upptagen av fiberkabel.
Skall bli spännande att se deras sortiment. konkurrens behövs sannerligen på tillbehörssidan i Sverige
 
F

F.d. 24784

Guest
Sv: BILTEMA

Genom att söka på bilnumret på BILTEMA:s hemsida kan man hitta pryttlar till husbilen.
Jag fann oljeplugg och kopparpackningar till oljepluggen på det viset, detta är ju saker som inte syns i katalogen.
10 l dunken med Turbo Diesel olja är ett skapligt köp.

Det är dock mycket viktigt att spra kvitton om man handlar på Biltema, det är stor risk att man måste gå tillbaka med saker.
ex:
Jag köpte ett luftfilter till min personbil, S70, men det var 10 mm för kort och hade rätt artikelnummer stämplat på själva filtret, samma nummer som på det gamla.
Tillbaka och klaga, men det visade sig att alla fitler till den bilen var 10 mm för korta. de skulle ta bort dem från butiken.... det fanns säkert 50 till 100 felaktiga filter i butiken, det säljs kanske 10 - 20 varje dag.

Man förstår folk som måste göra dyra reparation och byta luftmassemätare etc. ett insuget löv kan förstöra en del. Förmodligen är det många som inte ser, eller tänker på att det blir en 10 mm springa utan sätter ihop i tron att de bytt filter och att allt är bra.

Tipset om luftfiltret till nusbilen för 99 kr är intressant och måste testas.
Men kolla måtten noga och att det verkligen tätar inne i luftburken!!!!
Kom ihåg att noga dammsuga luftfilterburken vid luftfilterbyte.

de
Roy
 
F

F.d. 1370

Guest
Sv: BILTEMA

I juni öppnar Biltema på Gastelyckan i Lund. Det skall bli en stor anläggning och med tanke på tomtens storlek, så finns där verkligen plats. Förhoppningsvis även för en tömmningsstation

Nils
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: BILTEMA

Hej Anders,

Först vill jag tacka dig för din information, det låter perfekt med ett sån´t tält så att man kan sitta lite mer skyddad. Ska vi ta en titt på när vi kommer i Juli.

Själv kan jag säga att jag "älskar" Biltema, det är oftast den första affär som vi besöker när vi kommer till Sverige på semester.

Min man som visserligen är Holländare åker ofta till Biltema på sina lastbilsresor för att kolla om det finns något nytt/kul.

Hälsningar från ett vinterkallt och soligt Friesland, :msn_sunglasses::bye:
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: BILTEMA

Tack själv:msn_laugh:

Jag har ingen aning om hur mycket handlare (typ Kama) lägger på sina produkter, men iom att Biltema är stora och kanske kan göra storinköp så borde det gynna oss i långa loppet.

Kolla i katalogen så mycket prylar det finns till typ MC-folket. Det är lustigt att inte Biltema har sett våran stora köpgrupp tidigare.

Tänk bara campingmöbler, batterier, lätta lastbilstillbehör, solceller , osv, osv! Vid morgonens toabläddrande i deras katalog så såg jag även att de sålde en trådlös backkamera för hyfsade 999 pix. En sådan funderar jag på att montera som nån slags backspegel. Våran bil har org. backkamera men den aktiveras bara med backväxeln. Iom att vi inte har någon genomsikt kanske man kan nyttja en annan backkamera som lite "bakåtsiktshjälp".

Som det nämndes här ovan i tråden så har ju Biltema också stora parkeringsytor som de relativt lätt kan fixa till lite service till oss på!
Det behöver ju inte vara så märkvärdigt! Det som jag och frugan oftast vill ha är ju bara friskt vatten och nån form av tömning för tankarna. Jag skall fasiken i mig skriva och föreslå:msn_wink:


Ja, man får hoppas!
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: BILTEMA

ja det är ju kul att t.o.m.Biltema inser att husbilar o husvagnar är en stor kundgrupp.Det är inte så många år sen dom förbjöd all övernattning på sina stora parkeringsytor
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: BILTEMA

Jag Mailade till Biltema´s kundtjänst och berättade lite om oss och vi är nog inte okända. Vi är ju några stycken.
Jag föreslog även för dem att en ställplats vid varje varuhus inte vore fel.

Jag fick svar inom 5 minuter att Mailet var vidarebefodrat. Sedan gick det någon timme och ett nytt Mail från Biltemas Kundtjänst! Det var från samma person men det verkar som något samtal har ägt rum........

Här är Mailet=
[FONT=&quot]Hej,[/FONT]

[FONT=&quot]Vi kommer under våren att presentera nyheter som riktar sig speciellt till Husbil och Husvagn. Vi kommer att visa upp merparten på mässan Caravan & Camping i Kista 16 till 19 februari. I samband med denna mässa kommer även en Campingbroschyr, där alla nyheter för den kommande säsongen finns med.[/FONT]




[FONT=&quot]Vi tackar för förslaget angående ställplatser, vi får se vad framtiden kommer med.[/FONT]


[FONT=&quot]Med vänliga hälsningar/Best regards,

[/FONT]
 
S

StorDansk

Guest
Sv: BILTEMA

Bra initiativ Anders, nu måste vi ju bara åka till Kista och kolla in dessa nyheter, kanske ses där?
 
F

F.d. 3167

Guest
Sv: BILTEMA

Låter verkligen trevligt, det kan vara värt att köra några mil för att få ladda "ovanliga" batterier, och göra lite inköp samt få sitta och "ljuga" lite ihop.
Hoppas att du hör av dig när det blir dags.

Göte
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Biltema har nog insett att marknadsföra sig i campingkretsar är lönande, de har under flera år varit utställare på Elmia Husbil & Husvagn.

//Tommy
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: BILTEMA

Ja, har Biltema någon som helst "driv" i sina marknadsundersökare, så borde de ha upptäckt "resandefolket:msn_wink:", och det har de säkert!

Jag tror att Biltema har nästan 90 varuhus i NORDEN och kunde man få se dessa som ställplatser så vore det inte ett dåligt tillskott!

Så värst naturskönt ligger nog inte många, men ofta lättillgängligt vid genomresor.

Sedan är det nog det enda bil/verktygsrelaterade varuhus där jag kan få med mig frugan in i utan "stön". Hon hittar alltid nåt #bra att ha#:msn_laugh:.

Nää, vi får se vad som händer! Jag har dragit mitt lilla lilla strå till stacken, det kanske finns några fler som kan trycka på?

Jag är ingen duktig person på att uttala mig formellt i tal och skrift men har vi ingen Herre eller Dam i klubben med en styrande funktion som också kan "ge på" lite?


Marie-Anne´s gubbe Anders
 

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Sv: BILTEMA

Enligt tillförlitliga källor ska de även öppna ett varuhus i Vetlanda till hösten.
 
H

hianders

Guest
Sv: BILTEMA

Gör det McLouis!!! Be dem kolla Borlänge t ex!! De får många nya fina kunder på detta vis!

Inger/fru hianders
 
Toppen