• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför är det

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Varför är det

Hej T&A.
Tror inte jag skulle tolas ställa upp jag har bara glykol till -35 grader.Vi har ju vattenburen värme,och du luft och luft fryser ju som bekant inte.Men dom som använder luftvärme fryser i HB:n.
Nu har jag varit ute och åkt skidior en timma här i Mora.(Men det bryr ju inte Ni Er om so har sommar vagnar)
/Vidhem

Hej Vidhem

Nu tog du fel, jag har allt ALDE i Argosen och inte testar de väl i -35?. De låter ju våldsamt!

Fördelen med ALDE värme är ju att upplever man det kalt någonstans i bilen är det lätt att sätta dit en extra konvektor. Då jag är lite petig och inte gillar kyla har det blivit några extra konvektorer i Argosen, men vad jag kunnat utläsa här på forumet hade nog detta hänt även om jag haft en Nordic.

Jag gillar Nordics koncept men är inte nöjd med designen, den borde varit bättre med tanke på prislappen.

Ha det gott Vidhem hoppas vi möts någon gång på vägarna, Torbjörn
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varför är det

Håller med dig Torbjörn, det finns inget som går upp mot att sitta och mysa i en stor härlig Argos på vintern, varmt och gott på hela golvet, ingen kondens nånstans, gärna 25 minusgrader utanför! I sovrummet har vi det lite svalare, så sover man godast.
Marsvinen har det varmt och skönt i det gigantiska garaget, där även barnen är inne och leker med djuren ibland.
Ingen trängsel i husbilen och inga frusna tår. Åh, vad jag är lycklig som är ägare till en riktigt rejäl vinterhusbil! Och vad trevligt att Postis lagt upp en Argos som vintermotiv!

/Ludde
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.842
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Varför är det

Det är härligt att vi har dig Ludde! Du skänker oss glädje och värme i dina berättelser... och i dina foto! :msn_laugh:

Det hjälper såna som mig att förstå såna som Vidhem! :msn_laugh:

Krister N
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: Varför är det

Ludde jag får återkomma till hur bistert det är i min bil eftersom den ännu ligger i partiklar i adrias lager men jag kommer aldrig vara lika avundsjuk på din bil som jag är på det gäng som spenderar sina vintrar i den spanska värmen.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Varför är det

Nä, vintern uthärdas inne i huset framför brasan, helst med en Balblair Vintage 1990, alternativt långt från Sverige med minst +40° temperaturdifferens och inte en snöflinga så långt man kan se !
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: Varför är det

:msn_wink: Vidhem har du varmt i den påmonterade husvagnen? :msn_wink:
Annnars finns det husbilar där du kan använda Hela Bilen.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Varför är det

Hej krinil.
Ja "LUDDA" är bra på foto. Men hur är du på ditt jobb,Jag är bäst när det gäller Tampongtryckning.
/Vidhem
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.842
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Varför är det

Hej Vidhem!

Jag är blyg, ödmjuk och försynt. Men jag är dubbelt så bra som dig på allting..., utom tampongtryckning! Vad säger du om det! Kom igen nu Vidhem! :msn_laugh:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varför är det

Tja....tror att jag klarar av mitt civila jobb hyfsat...ingen har iallafall klagat på 25 år för att något hamnat fel på kartan av det som jag har mätt in...

LuddE
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Varför är det

Vidhem, tampongtryck och flexo i all ära, men jag föredrar offset, eller kanske ännu mer djuptryck. :msn_laugh:
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Varför är det

Var för en Sommarhusbil på vinterbilden? den passar inte in i snön.
Annars vore motivet bra om det var rätt Husbilmärke. Ni vet vilket
/Vidhem
Lugn Vidhem hela nästa år så e det Kabe som man kan ha HELA året som både värmer å stänger ute värmen :bock::bock:
 
Toppen