• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kvalitet Husbilar Oxelösund

fredde72

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
14736
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

hej. jag skulle också vilja höra om någon har köpt husbil ifrån detta företag. är fina bilar i annonserna, men hittar inte så mycket information om företaget.

Fredde
 
F

F.d. 24466

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Jag har handlat min husbil där! Funka bra, (om man är duktig på engelska)
 
F

F.d. 6180

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Hej!

Bara engelskspråkig personal?

Undrar

MoAoV
 

elegancen

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

I Oxelösund ?
Jag bor i Nyköping endast 14km därifrån har aldrig hört talas om dom!
Men de kan ju vara bra iallafall. Om jag kan hjälpa till med något så säg bara till.

Argos 747
 
F

F.d. 30223

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Vi var där och kollade och snackade.
Försäljaren pratade Svenska och han kändes seriös.
Vi fick med oss ett papper där dom beskrev en del om bilarna.
Bl.a. att bilarna kommer från Tyskland och därför inte levereras med Svensk tryckregulator och gasoltub.
Men jag tror han snabbt pejlade in att vi inte var "köpmogna" just då.

Vi gjorde ingen affär där men det berodde inte på bemötandet.
 
F

F.d. 53284

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Jag har ej handlat där av förklariga skäl.
Förra året hade de en bil som intresserade mig. Jag ringde i förväg och bokade tid med en försäljare. När jag anlände på utsatt tid mötte jag en husbil på deras gårdsplan som visade sig vara nämnda försäljare. Efter tre koppar kaffe och 1,5 timmar senare hade säljaren fortfarande inte visat sig. Då gav jag upp.
Och efter att ha blivit liknande behandlad på ytterligare två ställen köpte jag bilen i Tyskland för 2/3 delar av det svenska priset.
 
F

F.d. 53284

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Jag har ej handlat där av förklariga skäl.
Förra året hade de en bil som intresserade mig. Jag ringde i förväg och bokade tid med en försäljare. När jag anlände på utsatt tid mötte jag en husbil på deras gårdsplan som visade sig vara nämnda försäljare. Efter tre koppar kaffe och 1,5 timmar senare hade säljaren fortfarande inte visat sig. Då gav jag upp.
Och efter att ha blivit liknande behandlad på ytterligare två ställen köpte jag bilen i Tyskland för 2/3 delar av det svenska priset.

Jag ber om ursäkt. Mitt inlägg avsåg Hillmans Husbilar i Oxelösund, ingen annan.
 
S

SweNalle

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Jag ber om ursäkt. Mitt inlägg avsåg Hillmans Husbilar i Oxelösund, ingen annan.
Jag köpte vår Husbil hos HIllman . Vi besökte några olika säljare i området runt södermanland . Men valet blev Hillman pga servicen mot oss då vi var där. Han tog sig tid att förklara och visa olika lösningar. Frågade ingående om våra behov och hur vi tänkt använda husbilen . Mycket bra service tycker vi. Tyvärr så avvecklar han husbilsfirman nu.
Ursäkt till trådskaparen för att jag " kapat" tråden.
 
Senast redigerad av en moderator:

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Klok tanke att ta referenser på det företag man tänker handla av. Det har funnits flera beskrivningar i detta forum där medlemmar råkat illa ut vid köp av husbil. Exempelvis "Getingen" som köpte en ny bil.

Vi själva har problem med handlaren där vi köpte vår senaste husbil och det önskar man ingen annan.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Verkar ha bra priser på fina bilar. Ser att på alla bilderna på hemsidan saknar bilarna svenska nummerplåtar. Hoppas att priserna är inkl moms . Har läst om att det finns handlare som säljer bilarna exkl moms och att man själv får betala momsen.
 
F

F.d. 11064

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Verkar ha bra priser på fina bilar. Ser att på alla bilderna på hemsidan saknar bilarna svenska nummerplåtar. Hoppas att priserna är inkl moms . Har läst om att det finns handlare som säljer bilarna exkl moms och att man själv får betala momsen.


du kan aldrig "åka på" momsen på det sättet. Jag vet.
 
F

F.d. 7587

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Hej på Er!
För snart två år sedan så var jag i kontakt med någon av er (jag tror att det var Jonas) för att höra mig för om rubricerat företag. Det var då, i princip inte någon som köpt någon bil där. För att göra en lång historia kort så gjorde vi affär med Kvalitet Husbilar. Jag var otroligt skeptisk till en början men det fungerade utmärkt för oss! När vi bestämt oss för vår Knaus så tecknade vi kontrakt, bilen registreringsbesiktigades och kontrollbesiktigades och vi hämtade den ungefär en månad senare.

Det pris som angavs på vår husbil var inkl moms
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Som ytterligare information:

Företaget "Kvalitet Husbilar" heter rätteligen 'Andrea Dalla Val' och är enskild en firma, org.nr: 691081-xxxx.
Inga anställda, telefonnummer går till en privat person med helt annat namn.

Någon med namnet Andrea Dalla Val finns inte mantalskriven i Sverige.

Observera att detta behöver inte betyda att företaget är oseriöst.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

... är enskild en firma, org.nr: 691081-xxxx.

Eftersom oktober månad inte har 81 dagar, torde detta vara ett "samordningsnummer". Alltså en icke svensk medborgare som har enskild firma.

Företaget är registrerat för F-skatt och registrerat i momsregistret 2011-12-22.

Sökning efter person med detta namn ger ingen träff, men detta kan ju bero på många orsaker (skyddad identitet, t.ex.).

Företaget är inte registrerat som bilimportör.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Det låter litet som en lottsedel att handla av en firma med den bristen på bakgrund.
Om minsta sak händer så kan säljaren försvinna i princip spårlöst. Att köpa en så dyr och komplex sak som en husbil från en sådan firma skulle jag inte våga göra. Det är ju till och med sämre än privatköp och då skulle priset vara mycket lågt för att jag skulle nappa.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Den type nummer brukes av skattverket og banker for personer som ikke er bosatt i Sverige. Hade selv et par slike nummer frem til jeg flyttet til Sverige, da fikk jeg i løpet av noen dager et søkbart nummer bassert på min fødselsdato og som kan brukes overallt. De gamle var forskjellige hos skattverket og i banken.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Vi besökte "Kvalitetsbilar" i Februari i år, dom huserar i ett kallmagasin, och man får bestämma träff på telefon. Alla bilar verkar vara importbilar.
Vi var intresserade av en Hymer som vi ville se o ch prova.
Vi ville även åka och göra en vägning av Hymern, men det visade sig omöjligt.
Ingen av salubilarna är registrerade. Nu sade man att man har en saluvagnskylt, men den var tydligen ute på resa för att hämta hem fler bilar från Tyskland.
"Säljaren" (inte ägaren) var trevlig och svarade så gott han kunde på våra frågor.
Han tyckte det var märkligt att vi ville provköra samt väga bilen.
Han påstod även att 8 av 10 som köpte husbil av dem, inte provkörde dessa !!
Detta låter för mej helt sanslöst att köpa husbil för X-antal hundratusen utan att provköra.
Vi fick iallafall göra en 4-minuters provkörning på en bakgata i kvarteret.
Blev ingen affär.
Tycker även deras säljkoncept är minst sagt märkligt, men ett alternativ.
Håller väl något lägre priser kontra traditionella säljare.
 
F

F.d. 53169

Guest
Sv: Kvalitet Husbilar Oxelösund

Hejsan!
jag rekommenderar inte köp hos denna firma. Jag köpte en Hobby 670 2007 till ett bra pris och gick igenom de småfel som husbilen hade. Då jag är kunnig inom fordon så var det ganska enkelt åtgärdat. Problemet var när det kom vatten i fordonets ECU som gjorde att jag bara kom 600m hemifrån när jag skulle på semester. Det var första turen sedan jag kom hem med husbilen så ingen semester denna sommar.
Det verkar som ägaren Andreas har haft en klantig mekaniker som åtgärdat detta bristfälligt vilket orsakade totalstopp. Han kunde tänka sig att ta tillbaka husbilen men då skulle jag stå för bärgningen från Skåne till Oxelösund. I detta läget har jag valt att lägga pengarna på reparation istället för bärgning.
Trevlig säljare som tyvärr inte vet mycket vad hans chef pysslar med.
Rådet är KÖP INTE !
 
Toppen