• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Waeco CombiPower 2012

F

F.d. 18017

Guest
WAECO mobile solutions
Verkar som en trevlig burk även om den väger sina duktiga 14kg.
Inbyggd laddare och kan blanda externström med batteriström om en brukare behöver mer ström än säkringen skulle klara av.
T.ex om ACn drar 8A och stolpen bara kan ge 4A skulle man då kunna köra ACn fast max kanske 35-40% av tiden så det hinner återladdas emellan. Även stora startströmmar skulle hindras från att gå ut i stolpen och bränna en känslig säkring.
Det är det positiva jag hittat.
Vikten och priset som listas till 20000kr är nackdelen.
Har någon en sån här burk och kan berätta om den är så kalas som den låter i texten?
Hur gör man om man har Solceller? kan två olika laddare jobba mot samma batteri eller måste jag då koppla bort denna?
Finns det andra fabrikat med denna supportströmfunktion?
 
F

F.d. 18017

Guest
Sv: Waeco CombiPower 2012

Verkar ha samma funktioner vad jag kan se, någon som har någon av dessa varianter och som kan berätta hur bra de fungerar? är det ofta som man måste avstå från att köra t.ex AC för att startströmmen slår ut säkringen? Läst på så många ställen att man ofta har väldigt liten A att tillgå på kampingar och ställplatser och ser detta som ett alternativ att ändå kunna ladda batterier och köra ac en stund innan man ska sova.
 
Toppen