• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sverige-Spanien med plåtis

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Ligger själv vaken och ser lite dubbelt. Måste vara Brandy:n i baren eller var det Grönsteds i Husbilen eller vi kanske ska skylla på ölen(hur många vet jag inte). Vart fall frugan sover och jag har tråkigt. Lika bra att skriva lite…

Hej då Bahia Camping i Santa Pola.

Nu har vi varit här i tre nätter och kan sammanfatta Campingen som en egen tråkig värld utanför centrum och lång ifrån stranden. Dom stora höjdpunkterna har varit.

1. Bahia Desperados. Grattis Wissard du fyllde 70 igår.
DSC_0114.JPG
Ett kul gäng som var sociala och tog hand om oss. HBK ut i fingerspetsarna. Jag frågade lite om hur det var att bo här och hur ofta dom tog en sväng med husbilen. Resultatet kommer här:

- Husbilen ställs av 5-6 mån och man åker ingen stans.
- kl. 1030 tar en kopp kaffe och skvallrar lite.
- kl. 1600-1630 Hämtar posten och tar en öl
- kl. 2100-2300 Skiftbyte med engelsmännen på pubben och tjatar lite
- övrigt fasta dagar för bingo, boul, marknad och fest.

Påminner lite om programmet Böda camping som gick i Sverige. Pratade lite med Bonzo och han sa att när dom åker i Sverige är det tvärt om. Där nyttjar man sällan camping och åker runt hela tiden. Ekonomi samt att bli bortjagade av myndigheter stund till annan gjorde att dom fastnade på Bahia.

"Tack Bonzo för sällskapet sista kvällen. Louise hälsar nog om hon skulle vara vaken."

2. Asian Wook Buffé. ***** i McLain:s Matguide. Vilken höjdare. Måste vara lokalt bra trots att det verkar vara en kjedja. Ostron, Hummer, Jätteräkor (Jättedåliga för miljön), Lax, Bryllé i flera varianter, Sushi, övrigt hur mycket som helst. Glöm inte glassen… Skopa själv. Förrätter, varmrätter och vilket fruktbord. Inlagda päron med lite choklad på mmmmm. Kostade 15 Euro, var värt 150 Euro. Man går dit 104 kg och därifrån 107 kg. Hmm. Var där tre dagar. Kan det vara så illa som 104+3+3+3=113 kg? Hoppas inte det.

4/5-12 Ny dag nya händelser

På dagens schema.
1. Åka till Spaniens största medeltidsmarknad.
2. Övernatta gratis.

1. Vi körde iväg efter att ha tömt och fyllt tanken(olika). 3x24 Euro Jag tyckte det var lite dyrt så jag prutade ner det till 3x14 Euro och alla var glada och nöjda (varje fall jag). Plåtisen kommer i sitt rätta jag, när den får sträcka ut sig på vägen. Urihuela är målet. Spaniens största medeltidsmarknad. Vi inhandlar lite frukost som vi klämmer i oss i ett naturskönt Spanien.

Ute blåser det småspik. Solen lyser bedrägligt men ute är det bara 9 grader. Hur kul är det att parkera en husbil på en marknad med en ½ miljon besökare? Klarar man det utan skilsmässa så håller det för alltid. Till slut hittade vi en plats på en plan som staden hade skapat. Där fick vi plats med bilen.

Jag säger då det. Ta 50 stånd och klona dessa 500 gånger så har ni marknaden.
DSC_0123.JPG
DSC_0125.JPG
DSC_0137.JPG
Det var upprepning hela tiden. Jag klagar inte vi stannade och åt lite här och där, men jag hade ju en plan med besöket som inte funkade. Jag hade tänkt att köpa en riddarustning! (Utan min frus vetskap.) Jag hittade ingen :-( . Efter att ha köpt en liten katt som jagar en mus (mjukisdjur) till min fru åker vi därifrån utan min rustning.

2. Frusna sätter vi oss i bilen och styr kosan söderut mot… Det vet vi inte ännu. Águilas kom vi till. En liten skarmig stad som är känt för att engelsmännen drev en jänväg där??? Vart fall så är dom husbilsvänliga. Vi parkerar i centrum mitt framför polisen i hamnen tillsammans med 8 andra husbilar.
DSC_0146.JPG
Dom har en borg på ett litet berg där i hamnen. Eftersom wook buffén har gjort mig tyngre skippar vi det och tittar istället på borgen från marken och är nöjd med det.

Vi åker runt lite med våra elcyklar i kylan (8 grader och sol) och tittar på hamnen, stranden och alla sesongsstängda butiker. Vi sätter oss på en uteservering vid stranden. Och beställer en Lasange och en pizza. Louise är smart som beställer Lasangen. Den är varm tills hon äter upp den. Min pizza är 8 grader efter några bitar. Smart det också eftersom wooken fyllt mitt behov av kalorier.

Vi cyklar frusna hem till bilen några km och bäddar ner oss i värmen. Tittar lite på Dallas och Falkon Crest på HBK:s hemsida. Funderar om jag ska våga göra någon kommentar? Men jag avstår förutom ett litet neutralt inlägg. Hoppas det har bedarrat till årsmötet så man kan ha lite kul där och köra gokart.

Jag nominerade faktiskt Ludde till valberedningen. Jag tycker hon verkar bra. Jag har inte frågat henne och jag vet inte om hon är intresserad? Hon har säkert massor med annat för sig. Men jag har i vaje fall gett mitt strå till stacken som medlem. ” Ursäkta Ludde att jag inte frågat dig. Jag gillar bara dina pigga inlägg.” God natt.

5/2-12 Semester ny dag nya planer.

Dagens agenda:
1. Ingenting
2. Semester
3. Ingen plan. Vad som faller oss in.

1, 2, 3. Vi vaknade på morgonen. Jag är alltid lite slö och ligger kvar. Kollar lite på de nya avsnitten av Dallas och Falkon Crest på HBK:s hemsida. Men det är precis som i de övriga såpoperorna lite nya infallsvinklar på samma varianter och åsikter. Verkar dock som att båten gungar lite mindre när vissa har slutat skriva. Frivilligt eller ofrivilligt. Kanske vi snart kan börja skriva om husbilsfrågor igen? Hmm! Man kanske skulle ha alkolås på hemsidan så att jag inte skriver så mycket dumt.

Frugan kommer och serverar mig frukost på sängen. Vilken drömkvinna jag har…
DSC_0144.JPG
Efter frukosten gick vi en promenad i centrum. Jag går till en bankomat för att ta ut pengar. Matar in 500 Euro. Transaktionen avbryts? Provar med 200. Nekas… Jag ringer till Nordea i Sverige och talar om för dom att jag ”Jag har minsann pengar jag på kontot, varför nekas jag dem?”. Ynglingen på banken förklarar att det troligtvis är fel på apparaten. Han ser att det är reserverat drygt 4500sek på mitt konto men dom får du säkert tillbaka om några dagar. Tack klick…? Känns inte helt ok. Frugan stoppar in sitt kort och det bara sprutar ut pengar. Frågar om jag vill låna? Sur svarar jag att ”jag vill ha mina pengar”.

Nu är vi på väg. Jag har nästan svårt att tygla min Box Star. Efter Cala El Calón börjar en massa härliga badvikar dyka upp. VAD ÄR VÄL EN DAG PÅ STRANDEN? SÄKERT ALDELES URTRIST, TRÅKIGT, ELLER HELT UNDERBAR… Det där behövde vi. Fram med solstolar. Äntligen. Vi är inte ensamma ett tiotal husbilar stod redan där.
DSC_0151.JPG
DSC_0148.JPG
DSC_0150.JPG
Jag strosar runt på stranden nyfiken som jag är. Jag går runt en klippa och får se två nakna damer och en karl utnyttja solen maximalt. Jag studsar tillbaka och känner mig lite obekväm. Berättar för frugan vad jag har sett. Men det var ingen stor nyhet för nu står dom och badar spritt språngande så alla ser dom. En kanonstrand.

På eftermiddagen kom moln upp. Kollade i min Android och ser att det är risk för regn snart. Frugan slänger på lite köttbullar och makaroner. Då börjar det dugga. Det var ”droppen”. Nu skiter vi i östkusten. Mot sydkusten...

Efter två timmars körning nu är vi här.
DSC_0152.JPG
DSC_0154.JPG
Klockan är halv tre på natten nu när jag skriver och 14 grader. Man känner Saharas värme över pölen. Hit skulle vi åkt direkt. Campingen är helt ok. Gränsar till havet. Kostar 14 Euro så jag slipper pruta. Lite dyr brandy bara.

En bra dag Godnatt
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej Ralph.
Det har nog blivit en missuppfattning. Det var Conny (Ce-eN) som fyllde 70.
Jag (Jerry/Wizard) är inte riktigt så lastgammal.
:msn_wink:
Tyvärr hade jag inte möjlighet att träffa dig under ert "quickstop" på Bahia.
Det är trevligt att läsa det du skriver så fortsätt gärna. Vi som är "stationära" behöver lite tips om fina ställen för hem/nedresa.
Kör försiktigt.
//W
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Kul en då. Sorry att jag blandade ihop er. På sydkusten är det nu 21 grader och 14 på natten.
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Ja du Sir McLain ! Det var tur för dig att du rättade till det där om vem som fyllde 70 år. Jerry var väldigt ledsen av påhoppet. Vi kommer att ta upp vid kaffet idag vad orsaken kan ha varit till att du tog så fel. Jag har några förslag som jag kommer att ta upp. Bl.a att du var så intresserad av tjejen som serverade dig öl i baren att du igentligen bara har difusa minnen av oss. Det var också lite tråkigt att läsa om ditt omdömme av Bahia Camping. Men jag tror att det beror på din ålder. Du har fortfarande spring i benen och har svårt att vara stilla. Vi åldersmän och kvinnor här på campingen har gjort det du nu håller på med. Vi har farit runt i hela Europa som skållade råttor och sett mycket av det du nu är ute efter. Nu vill vi ha lugn och ro. Vi trivs här på Bahia Camping. Vi gillar att träffas och öppna posten i lugn och ro. Dricka en öl eller två. Sitta i våra solstolar. Äta god mat osv. Bara ta det lugnt, inget annat ! Tråkigt nog så får de flesta av oss inte uppleva din 70 årsdag av åldersskäl. Annars hade det varit kul och se om du då fortfarande tycker att det är mysigt att fricampa och känna risken att bil bortkörd som en kick. Jag får ge dig en eloge för att du skriver bra. Fortsätt med det. Jag läser dina inlägg var dag och vill inte vara utan dom. Du är välkommen tillbaka till Bahia Camping så skall jag bjuda dig på en öl. Men då får du kocentrera dig på mig och inte tjejen i baren !
Hälsningar.....Ce-eN 70 år + några dagar......:msn_wink:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Vi ska försöka hinna med det på vägen tillbaka. Som sagt ni var ju en av höjdpunkterna på campingen. Ni har nog rätt i att jag har andra krav på camping än ni. Jag är på semester. Ni bor där.

Jag vill ha antingen en härlig natur runt i kring mig eller stränder och restauranger i närheten. Jag vill uppleva saker hela tiden. Kul att råkas. Jag bjuder på en öl som ursäkt för min klantighet.

Vi ses.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Ha ha då får ni bjuda varsin gång :)
Fortsätt skriva din reseskildring. Jag och min fru läser med förtjusning. Ha de gott.
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej ,
Är Ni kvar på campingen Castillo de Banos, det skulle vara intressant att höra hur väder m.m är, som sagt, vi är snart på väg dit ( innom 14 dagar )
Bosse
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej Mamma och övriga läsare. (Mamma är numera HBK intresserad) Frugan sitter och sliter med vår firma på Internet och jag ligger i sängen bak och spelar dataspel. Jag förlorade mot datorn och är lite tjurig över det och skriver här istället.

6/2-12 Dagen program.

- Inget

Campingen Castillo de Baños Costa Tropical Granada är mer än ok. Ligger rakt under snöklädda berg vid sydkusten. Rent snyggt. Lite avsides men inte så att det stör. 7 Euro för att kunna tvätta!!! Lite dyrt, men vad gör inte frugan för att få något rent på sig. (Duscha är gratis) Efter att ha boat in oss arbetar vi lite. Går ut på stranden som gränsar till campingen. Jag är en rastlös person men en halvtimme eller två är skönt att bara göra ingenting.
DSC_0156.JPG
Stranden består av stenar som är perfekta att kasta macka med. Det blir oftast bara ett eller två studs före havets vågor sväljer dom. Vilken skillnad. Dom kan ha det på östkusten. Eller man kanske ska kalla den för fryskusten.

Olika människor har olika förmågor. Min förmåga är bl.a att hitta likasinnade. Efter att ha strosat på stranden kommer vi till en pub/mathak. Har ni sett Svarte Petter i Kalle Anka? Stor som ett hus. En kille i den storleken kommer in på haket och tar en öl. Det tar 2 minuter så har denne Irländske trevlige jätte bjudit in oss till sin husbil på Campingen. Jag inser att det kommer att bli en hård kväll. Vi tackar ja, men vi dyker upp först efter ett par timmar.

Att hitta hans husbil var inte svårt. En 8 meter hög flaggstång med en Irländsk flagga på gjorde att den syndes över hela campingen. När vi kommer dit finns inte han där utan bara hans fru och några camping grannar. En av dom var en arbetare från tälten.

Ps! Måste göra en utvikning här… Alla som varit vid kusten längs Sierra Nevada har nog lagt märke till att hela landskap ligger i tält. Kvadratmil efter kvadratmil ligger under presenningar och under dessa arbetar man med grönsaker av alla dess sorter. Exakt som man gör i Närpes med tomater. En av dessa arbetare satt jag med nu och drack rödvin. Han kunde knappt spanska och inget av våra andra gemensamma språk längs bordet (svenska, österbottniska, engelska, tyska), men jag lyckades förstå att under dessa presenningar jobbar man för 30 Euro per dag oftast svart utan uppehållstillstånd (som i Närpes).

Hans flickvän som han bodde hos var en oturfågel som troligtvis haft det jobbigt i livet. Hon kom från Hamburg men bodde permanent på campingen. Hon har i sin tråkiga situation listat ut en bra lösning. Hon har 500 Euro i månaden från en försäkring efter en trafikolycka att leva på. 300 Euro kostar campingen per månad, som hon delar med tältarbetaren. Det betyder att hon har 350 Euro att leva på per månad. I Hamburg hade inte 500 räckt till boende utan hade varit tvungen att komplettera med socialhjälp och kriminalitet. Min åsikt är att hon har tagit rätt beslut. Hon klarar sig själv och har brutit sig loss från den andra sidan av Reeperbahn som jag inte har upplevt. Dessa två tog det som livet gav utan att tveka. Dvs vårt vin och öl. Ds!

Efter ett tag dyker Brian (Svarte Petter) upp. Han hade varit in till stan och köpt en golvpresenning till sin Irländska enklav i Spanien. Han har kört ned med sin gamla monsterhusbil med en liten Nissan Micra i släpkärra efter. På släpet ligger hela hans avgassystem som han hade tappat på vägen. Eftersom husbilen drog mindre bränsle efter han tappade det, väntar han med att sätta dit det igen.
DSC_0157.JPG
Vi satt på altan utanför hans husbil tills det svalnade kl 1700. Eftersom campingen var fullt från fullbokad hade Irland ockuperat tre campingplater som han härskade över. Vi byter till campingpubben. Carol hans fru hänger på. Vi förbrödrar oss under kvällen och jag vinner några partin billiard.

7/2-12 Dagens kalendarium

- Intet nytt på sydfronten

Dagen går i solens tecken. Kronblom framstår som en arbetsmyra jämfört med mig. Kan man göra mindre än ingenting så har jag gjort det. Nu när man har sol så sitter man i skuggan. Tur! att man inte kan bli beroende av öl. I så fall hade jag blivit det. Jag har hittat något som jag inte har ätit på länge. JELLO! En dallrande liten alaboblinande konsistens. Jello Lemon. Efter att ha smakat en så köpte jag rubbet i den lilla handelsboden. Det är egentligen för barn, men med 0% kalorier så kan det lika gärna vara vuxengodis.

Arbetet hemma försöker tränga sig på. Mañana det tar vi i morgon, idag har jag semester. Vi bjuder hem Brian och Caroll till vår lilla Plåtis. Brian är inte så dum han hade tagit med sig stolar och vindskydd och tillverkade på 0 tid en liten altan utanför vår plåtis. Vi hade inte bara köpt Jello i handelsboden utan även några varor som höjer stämningen. Brian var inte så imponerad av utrymmet i min lilla Plåtis. Men han gillade alla mina små klurigheter. Han är mycket imponerad av mitt fjärrstyrda avlopp. Jag förklarade för honom att det är bara för att underlätta och slippa gå ut när man tömmer. Han börjar insinuera att man kan använda den vid många andra tillfällen.
Brian gillar min skjorta som jag köpt på Sloppy Joes i Kea West Florida. Jag hade med mig en extra. Jätten provade min andra skjorta som passade perfekt. Jag inser att jag kanske själv inte är så liten och de 25 kg jag gått ner sedan jag köpt skjortorna inte har gort dom så stora att jag inte kan ha dom. Jag sålde en till Jätten för 30 Euro.

Vi går sedan vid 5 tiden när det kyler på, ner till strandrestaurangen och byter ut solens tecken mot dimmans tecken. På vår lilla efterfest som vi har vid plåtisen till 0130 så rapporterar jag: ”I morgon åker vi vidare.” Brian har mycket liten förståelse för mitt beslut. Men jag är orubblig. Har jag bestämt oss, så har jag bestämt oss. Han kräver av mig att han ska komma och hämta mig 0800 med sin bil och köra mig till ett litet café i grannbyn för att skåda soluppgången.

En härlig semesterdag. God natt
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej ,
Är Ni kvar på campingen Castillo de Banos, det skulle vara intressant att höra hur väder m.m är, som sagt, vi är snart på väg dit ( innom 14 dagar )
Bosse

Nej vi kryssar lite fram och tillbaka i sydligaste Spanien. Kollar man på väderkartan så stör ryssland fortfarande Spanien med lite nordliga vindar. Just nu fricampar vi på stränder. Men jag kan rekommendera campingen. 14 Euro. Du kan själv välja plats. Elen är fri. Tvätt 3,5 Tork 3,5 övrigt fritt.

Trevlig resa.

Ps! Jag ångrar att jag köpte åretruntdäck före jag åkte. Dom är lite svampiga nu. Jag skulle ha tjuvåkt på sommardäcken genom tyskland.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Dear Sir!
Det smärtar mig att säga att Mamma inte kan läsa vad du skrivit eftersom tråden ligger under reseberättelser som endast kan läses av medlemmar.
//W
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Dear Sir!
Det smärtar mig att säga att Mamma inte kan läsa vad du skrivit eftersom tråden ligger under reseberättelser som endast kan läses av medlemmar.
//W

Jodå hon kan mycket väl läsa detta. Hon hade iof lite problem med att hitta sidan 2. Men när hon hörde att det fans mer att läsa snokade hon rätt på det oxå. Hon har call sign thl202. Men även min moster som inte ens är HBK intresserad kan läsa min berättelse. Jag skickade mamma en länk på e-post. Kolla själv utan att logga in.
 

thl202

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Norge
HBK-Nr
11669
Medlemskap
2021
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hejsan Ralph! Ja, det stämmer att även jag kan läsa och följa eran resa i Spanien, vi ska ju själva flyga dit i sommar och bo i Cloetta Centers hus som ligger i närheten av Benidorm. Det är bra om du kan tipsa oss om bra badplatser så vi bara har att åka direkt dit. Hälsa frugan och ha det så bra önskar moster.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

8/2-12 Färdplan och aktiviteter.

1. Tanka Alugasflaskan och bilen.
2. Åka till Gibraltar.

Vaknade 0730. Det är hårt att bo på camping. Tänkte somna om då jag kom på att Brian vår Irlänska campingbroder skulle plocka upp mig 0800. Min lust för det var lite tveksam då efterfesten kvällen före slutade lite sent. Men kl 0800 kommer Brian med sin lilla Micra och plockar upp mig. Blir lite mobbad av min fru som ligger kvar i sängen. ”Jaha! Du ska ut på ett romantiskt möte i soluppgången.”

Vi åkte till La Mamola och tog en stor caffe latté med en halv halv baugette med smör och marmelad på. Det var en mäktig syn att se solen stiga upp ur Medelhavet. Solen stiger så snabbt att man nästan ser hur den stiger. Vi blir inbjudna till hans 65 år dag i Barcelona den 7/4-12 om vi har möjlighet. Hmm! kanske det kan bli möjlighet. Vi är ju i Alicante den 2/4. Han kör hem mig till husbilen där Louise redan har börjat packa ihop. Jag tackar för trevligt sällskap och startar Plåtisen.

3 x 14 Euro mycket privärt Castillo de Baños. Man kanske skulle ha tagit någon dag till men jag är rastlös och har några ställen till att bocka av. Man känner att min Box Star riktigt spinner av välbehag när den åker längs regionala 340. GPS:en vill hela tiden ha ut oss på motorvägen. Problemet är bara att den finns inte. Den är kraftigt försenad. Kanske har det något att göra med Spaniens hantering av sin ekonomi. Jag har lagt in GPL eller LPG som man säger i Tyskland i min GPS som favoriter. Nu trycker jag fram en av två möjliga GPL mackar i Malaga i GPS:en.

Jag står på Repsol macken i kö för att tanka min Alugasflaska i Malaga. Före mig i kön står några kommunala bilar och en ambulans för att tanka gasol. Det gläder mig även om jag inte gillar att stå i kö. Det betyder att pumparna kommer att finnas kvar. Och att vissa kommuner i Spanien använder gasol i bilar för miljöns skull. Jag har använt Alugas flaskan i 6 nätter och det går i 16,98 liter som kostar 12,63 Euro. Jag vet inte hur mycket som gick utanför, för packningen hade hamnat snett till adaptern. Det luktade som om alla lagt av en rökare. Billigt i varje fall. Backar några meter och fyller 56 liter diesel för 80 Euro.

Gibraltar börjar synas i horizonten. Jag letar i GPS:en och på ställplats/camping appar efter övernattning i Gibraltar men hittar inget. Det löser sig nog… Kommer till passkontrollen. Blir tvungen att visa passen i både Spanska och Brittiska??? tullen. Jag ser inga andra husbilar. Ställer in GPS:en på Europa Point.
För att ta sig dit är man tvungen att köra över ”The Rock”. Det var lite jobbigt även för min lilla Plåtis. Vi stannade på sydspetsen och fångade in det spanska mobilnätet så vi kunde kolla på laptopen ang övernattning.
DSC_0160.JPG
Jag är ingen ”chicken” när det gäller att övernatta i bilen men… Guvernören av Gibraltar har beslutat att övernattning i fordon är förbjudet i Gibraltar och om man påträffar ett sådant fordon med övernattare i sätter man klossar på hjulen. Dom vinner! Jag sticker. Efter en timme står vi vid gränsen igen. Efter ca: 45 min köande kommer vi till Spanska tullen. Blir genast invikande för att kontrollera ev smuggelgods. Jag får öppna lite här och där. Ciggaretter frågar han? Nej! Jag röker inte, svarar jag. Han skrattar och frågar vart vi ska åka. Vet inte. Vi är på semester kanske Cadiz. Jag undrar om mitt husbilsbarskåp var ok att ta genom tullen? Det får vi aldrig veta.

Lite sur över att ha mistat min bakpotatis med cilli con carne på en engelsk pub i Gibraltar åker vi vidare. Jag ser stora reklamtavlor om Maroco längs vägen och styr kosan mot Tarif Spaniens sydigaste stad som även har ett färjeläge med båtar till Afrika.
DSC_0161.JPG
Försöker påverka och lirka lite med min fru om att besöka Afrika. Efter ett tag ger jag upp försöken utan nöjer mig med att från min övernattning vid stranden titta på Afrika medans vi spelar lite kort i bilen. På kvällen gick vi runt i Tarif och hamnade i en Kina restaurang. Där åt jag min livs bästa vårrulle. Jag beställde Sambal till den men det förstod dom inte. Det heter ju Sambali enligt dom. Jag gick fram och pekade så fick jag det jag ville ha. Ikväll är det Cola light som gäller.
DSC_0165.JPG
Till vänster Medelhavet och till höger Atlanten

Summering av dagen Gasol +1 Övernattning Gibraltar -1 Missad bakpotatis -1 Misslyckad övertalning av fru om Afrika -1 Kanonställe övernattning +1 Gratis +1 Vårrulle +1 = +1

En bra dag alltså. God natt

9/2-12 Dagens färdplan

1. Cadiz

Vi vaknar på morgonen och ser ur över Afrika som vaknar upp av solen på andra sidan vattnet. Vackert. Tariff är bra vi ser hur våra unga grannar kravlar sig ut ur alla typer av frodon. Dom ska ut och vindnsurfa??? Förstår dom inte att det är kallt ute och vattnet?
DSC_0163.JPG
DSC_0164.JPG
DSC_0167.JPG
DSC_0168.JPG
Kunde inte låta bli och slinka in på Moes Bar "Simsons"

Vi käkar en underbar frukost och drar iväg till Cadiz.

Väl i Cadiz händer inget. Gången till fortet San Sebastian var avstängd så vi nöjde oss att knata runt i Gamla stan och titta på gamla hus. Eftersom Cadiz är Europas äldsta stad som fortfarande är bebyggd, var jag lite intresserad att hitta stadsmuseumet. Allt stod på Spanska under Museum i GPS:en så jag orkade inte.
DSC_0171.JPG
I GPS:en hittade jag dock en massa annat skoj. Grottor! Hur kan en kille som jag undvika det? Lägger upp det på morgondagens plan.

Åker vidare och tar in på en dålig dyr 21 Euro camping. Hade dock en bra restaurang med god mat och gott vin. (2 flaskor Rioja för 10,50 styck)
DSC_0173.JPG

Sommarlunk ingen speciell dag. God natt

10/2-12 Dagens agenda

1. Grottorna i Nerja
2. Fricampa ca: tre dagar för att kolla solceller och oberoende.

Vaknade 0800 och drog från campingen som en avlöning. Vi hade betalat redan kvällen före. Kollade väderkartan och ser att ryssvädret är på väg mot sydkusten. Jag är lite ambivalent. Men grottorna är ju bara ett måste så vi bestämmer oss efter det. Ångrar lite att vi lämnade Tarif. Där hade vi kunnat fricampa några nätter till. Men Men nu är det Grottköping som gäller och kolla om Fred(Flintstone) är hemma.
DSC_0174.JPG
Vi knatade runt i de enorma grottsalarna i ca 1 timme. Alla friska klarar det, men har man ont av att gå i trappor är det inget att rekommendera. Minnesvärt. Du kan ledigt slänga in Noras tågstation där. Så stort är det. Grottorna i Nerja. Googla det. Värt att se.
DSC_0180.JPG

Efter att ha konsulterat med min laptop och min fru, kontaterar vi nu, att det på grund av kommande rådande väderläge är dags att dra till fryskusten (östkusten). Där finns ju hur mycket stränder att fricampa på som helst.

Vi kör några timmar och hittar en perfekt plats. GPS 37.371099,-1.645385
DSC_0181.JPG
DSC_0182.JPG

11/2-12 Dagens dagordning

1. Inget
2. Kanske sola lite.

12/2-12 Dagens planering

1. Inget
2. Kanske sola lite.
3. Kolla solcell ladd av batteri

Vi gör inget. Dricker någon öl, solar lite, spelar kort, kollar på båtarna med kikare, surfar lite. Frugan jobbar lite och betalar fakturor. Ringde och bokade en camping med varma källor tills i morgon. Då blir det bada av.

Kontroll av laddning från solcell. Från morgonen då vi vaknade till då solen gick ner har volten stigit 1,1 volt trots att vi förbrukar el genom datorer och kylskåp under dagen. Vi producerar alltså med ström än vi förbrukar under dagen. På kvällen är det filmtajm kollar på 2012 Undergångsfilm. Bra men vi får hoppas att jorden inte går under i år.

På kvällen går även belysningen sönder ovanför sittgruppen. Trappan har jag redan kört sönder så det blir en husbilsbutik i morgon på väg till de varma källorna.

Härligt friluftsliv i några dar. Det ska vi göra om... Godnatt
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej, trevlig berättelse som man får ta del av.
Våra grannar här på Södermalm tillbringar 2 mån/år i Cadiz och enligt dem så finns det en stor fricamping med ett 50-tal husbilar i ena ändan av stranden men ni kanske ratade den.
Ha en fortsatt bra resa
Elisabeth
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Ja du Sir McLain ! Du är välkommen tillbaka till Bahia Camping så skall jag bjuda dig på en öl. Men då får du kocentrera dig på mig och inte tjejen i baren !
Hälsningar.....Ce-eN 70 år + några dagar......:msn_wink:

Ja nu är vi på väg. Jag vill minnas att det var jag som lovade en öl p.g.a. min klantighet. Vart fall vi kommer till Bahia onsd kväll och stannar till lörd morgon. Mamma kommer till Alicante på Lördag och då får vi köra henne till Benidorm. Passar bra för oss att invänta henne på Bahia.
DSC_0170.JPG
På torsdag kl 14:00 är Bahia Desperados med hangorund välkomna in på en öl eller fem vid vår Plåtis. Var god medtag stol då vi bara har 4 platser inne och tre ute. Tilltugg i olika former serveras. Önskas annat än en öl i handen så medtag eget glas Vi har öppet barskåp oxå. Lugn Ce-eN jag ska inkassera din öl oxå. Om tiden krockar med något annat kan vi flytta på den. Vi är ju som sagt på semester...
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

13/2-2012 På nya äventyr Vad göra?

1. Fylla Alugasflaskan
2. Köpa ny trapp, samt belysning till sittgruppen
3. Bada i varma källor

UJUJ! Hård natt i går. Får ligga här bak i bilen och skriva av mig lite. Ligger efter några dagar. Frugan sover fortfarande. Hoppas hon vaknar snart och ger mig frukost på sängen…

Hej då GPS 37.371099,-1.645385 Det var underbart att leva på stranden i tre dagar och nätter. Synd att jag inte fiskade. Jag hade inte alla flytetyg som behövdes för det. Nu ställer vi kosan mot LPG station Rapsol i Molinos Marfagones strax före Cartagena för att fylla Alugasflaskan. Jag ställer in GPS:en på LPG Molinos och det bär iväg. När jag startade bilen hade jag bara halft batteri i bildelen p.g.a. att vi hade använt kartbelysningen när vi bodde på stranden, eftersom sittgruppbelysningen gick sönder. Men inga problem. Vi rullar iväg.

Vad tvungen att slå på diffen för att komma upp för strandbanken. Tänkte för mig själv. ”Hade det regnat. Då hade vi fått väntat på att marken skulle ha torkat eller ringt bärgare” Men mina sommar och vinterdäck Continental sög fast i banken och drog oss upp. Känner att vi stått stilla en stund och reparerar det med att köra på betalväg. Efter någon timme började GPS:en larma att nu är det LPG på gång. Vi kör förbi macken på betalvägen och får åka tillbaka någon mil på gamla vägen för att komma dit.

Mackdöden har slagit till även i Spanien. Macken existerade fortfarande men alla skyltar var nedtagna och ingen gas var till salu. Såg ut som om det var ett åkeri som använde den. På GPS:en igen. LPG Cartagena slår jag in. Tur att man har en Plåtis. Måste genom hela stan i tät trafik. Efter att ha varit tvungen att köra runt trånga, som jag uppfattade det parkeringar såg vi macken. Vi såg även ca: 60 poliser som stod runt bilen. Var tvungen att vifta lite för att dom skulle flytta på sig så att man kom in på macken. Polishuset var nämligen brevid macken och dom stod där och rökte. Säkert har dom internutbildning.

12,5 liter får jag i min Alugasflaska. Jag ser ett problem med att tanka till det tar riktigt stopp. Den blir lite överfylld så det pyser lite efteråt och luktar fan. Nästa gång ska jag släppa knappen när jag ser att det saktar in istället för att mata på tills det stannar. Nygasad brummar vi iväg mot Murcia för att inhandla husbilstillbehör.

Vi hamnar på Autocaravanas Navarro och köper en trevlig liten pall som får fungera som trapp. Att köpa belysning var värre. Dom säljer inga tillbehör till Knaus. Jag försöker förklara att det behöver inte vara till Knaus utan vi köper vilken belysning som helst bara det lyser. Efter 20 min plockar hon fram köksbelysning för Bürsntner (tror jag det heter). Jag köpte två för 35 euro styck. För jag tror att badrummsarmaturen är på väg också.

Nu ska vi bada. Å så skönt. Man är lite skitig efter strandboendet.
DSC_0183.JPG
Camping Fuente är vårt nya hem. Kommer till receptionen och precenterar mig och att jag har förbeställt dagen före. Hon tittar på mig och säger att ”Jag ser ingen förbeställning och vi har ingen plats för dig.” Det kändes lite negativt, men vem ger upp? Inte Jag! Jag bad att få se på förbeställningarna. Ett handskrivet block kommer fram. Och jag hittar mig själv lite felstavad och omvänd med ett ? efter. Där är jag, sa jag. Killen som hade skrivit uppgifterna hade inte skrivit när vi skulle komma. Men nu förstod dom att det var deras fel. Jag informerar om min 5,5 m långa Box Star. Och då skiner hon upp. ”Vi har en liten plats längst ner i hörnet S-11.” Jag tog den. 10 min senare ligger jag och frugan i poolen. Är det skönt eller är det skönt? Var ca: 36 gr i lilla bassängen och ca: 32 i den stora.
God natt

14/3-2012 Kära dagbok idag ska vi:
1. Bada
2. Bada
3. Fira Alla hjärtans dag.

I Vattumannens tecken. Under dagen lögar vi oss så fötter och händer skrynklar sig.
DSC_0184.JPG
Mot kvällen planerar vi att ha en romanisk middag i restaurangen. Den var stängd??? En sådan dag! Men det visade sig att pubben serverade både mat och dryck i kopiösa mängder. Det var ryssar som drev pubben. Så för att stila oss lite, beställde vi in två vodka.

Dagens lärdom: Man ska INTE beställa in vodka av ryssar i ett land där spriten är billigare än Cola… Dom kom in med två dricksglas utan is och fyller dom på bordet. Jag viftade hjälplöst åt dom att det räcker. I Sverige får man 4 cl för 72 kr. I Fuente får man 16-20 cl för 2 Euro. Nastrovja, prost, skål, salute. Det var många språk på pubben. Tre rätters med vin, kaffe och Congac. Det ni, det var grejer det.
God natt.

15/3-2012 Idag ska vi:
1. Bada
2. Checka ut
3. Fylla på min Orange som tagit slut.
4. Checka in på Bahia i Santa Pola
5. Köra lönerna till våra anställda
6. Återbesöka Wook Buffén

Studsade upp på morgonen. Ignorerade min bakfylla och skrider till badet som öppnar kl: 0930. Löser ett inträde till badet på 4,5 Euro som räcker hela dagen och betalar mina två nätter på campingen 12,95 Euro/natt. Mycket billigt… Min fru fortsätter med sina sysslor medans jag badar. Dvs sover. Hon hänvisar till någon vodka kvällen före. (Hmm! Man ska inte dricka om man inte tål. Eller ivarjefall ska man inte låtsas om att man inte tål det.) Hej då Camping Fuente.

Vi styr GPS:en mot köpcentrum i Murcia för att fylla på mitt Orange. Jag har surfat slut på mina två GB, så nu har jag bara slö GPRS(Dvs lååångsamt Internet). HBK har säkert snott hälften. Glad ihågen drar jag upp plånboken och vill fylla på mitt konto. Tjejerna som inte pratar engelska säger via Google översätt att det går inte. Jag kan inte fylla på före månaden är slut. Ok då köper jag ett nytt abb. Hmm! Måste vara smart här. Har glömt passet i bilen orkar inte hämta. Jag visar fram mitt körkort och påstår att jag bor på adressen som finns på Camping Fuentes kvitto. No problemo jag får ett nytt abb för 19 Euro. Stoppar det i mobilen och ser att det funkar. Tycker iof att det är lite billigt.

Matar in Bahia Camping och kör dit på en timme. Mycket trevlig personal. Kände igen mig direkt och behandlade mig som om vi känt varandra i flera år. Vi fick en kanonplats till höger om receptionen. Vi intallerar oss och jobbar lite med firman. Vi ringer och tjatar in underlag för att kunna göra löner till våra anställda. Som vanligt är det tre som inte har lämnat. Alltid samma tre. Ce-eN i Bahia Desperados sticker ut huvudet från receptionspubben och ylar något om en öl. Jag är tvungen att avvisa honom p.g.a. att vi jobbar med firman och hänvisar honom till min bjudning som jag har dagen efter kl 1400 för Desperados gänget.

1900 hänger vi på låset när Wook Buffén öppnar. Lika bra som tidigare.
God natt.

16/3-2012 Agenda för idag:

1. Slutföra lönerna
2. Ha bjudning för Bahia Desperados
3. Återbesöka Wook Buffén

Frugan sliter med att rätta underlagen till lönerna och mata in dom i löneprogrammet VISMA. Jag svarar på 30 mail från kunder och verksamhet i lååångsam Internet (Min oragne tog slut efter en dag. ”Förbannade Fruntimmer” tänker jag). Då kommer en motorburen ungdom fram till Plåtisen. Wizard! Han är utskickad ordinans från Bahia Desperados. Han presenterar sig och säger: ”Vi kommer inte.” Efter det följer en del förklaringar om att en annan bjudning är samtidigt och planerat lång tid i förväg. ”Det är ok. Vi kan ha det i morgon.” Säger jag. Det är bra.. Jag behöver rätta till mitt Orange abb., som inte har den hastighet jag önskar.

Jag tar en taxi ner på stan för 7 Euro eftersom jag är i branschen så ger jag 2 Euro i driks. Phonehouse ska öppna kl 1700. Passar på att turista lite. Kolla på borgen och tar en öl. Kommer till butiken på utsatt tid. Puh! En kille framför disken som kan engelska. Två flugor i en smäll, detta måste gå bra. Mycket riktigt. Han rycker 40 Euro (5 Euro extra?) av mig och stoppa in mitt kort i sin telefon och skickar ett sms. Vips! Nu funkar det. Hmm. Undvik fruntimmer i mobilbutiker. Jag blev så glad att jag klippte mig.

Nyklippt för 10 Euro (kanonbra) promenerar jag hem till Plåtisen. Tar en ½ timme. Frugan är klar med lönerna och kontrolluppgifterna för allas deklarationer. Vi går till campingpubben och tar en öl före Wooken.
God natt

17/3-2012 Agenda för idag:

1. Ha bjudning för Bahia Desperados
2. Kolla med mamma när hon kommer till Alicante

Försökte sova ut. Vi går ner till Aldi och handlar lite till oss och till vår lilla bjudning. En skön liten promenad. Gick även in i en affär och köpte en väska för flyget hem (vi lämnar kvar husbilen i Alicante). Frugan försöker lösa ett svårt problem få plats med ölen i kylen så att det räcker. Jag har sett på webben att dessa Desperados är ena törstiga sällar. Bonzo kommer och anmäler sig sjuk. Ce-eN cyklar förbi och meddelar frånvaro utan orsak. Vi får se hur det blir. Bahia Desperados är nu en spillra kvar. Vi klockan 1400 dyker Desperados upp. I mina ögon var dom mer som de tre Musketörerna.
Bahia.JPG
Vi satt och hade trevligt fram till att det var för kallt ute och d'Artangan (Anté Owe:s hund) ville gå. Mycket resor och husbilsprat blev det. En härlig eftermiddag.

Mamma skickade ett sms och sa att hon landar kl 11:25 i Alicante i morgon. Jag går till pubben 2100. Där träffar jag på delar av gänget igen. + Ce-eN Det var bra för nu kunde vi reglera våra ölskulder till varandra. 4 öl en Cognac. Jag var trött men var kvar tills dom stängde 2300.

En mycket bra dag med trevligt folk och fä. God natt
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hej.
Tackar för sköna berättelse, Tänk jag är också ung & rastlös husbils åkare.
Hoppas vi träffas någon gång.
Mvh
Skoogis:applaus:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Hipp Hipp Hurra! Idag fyller jag år. 51... Hmm! Känns inte som en av de största högtiderna. Har varit på stranden och ska vila upp mig inför kvällens händelser. Ska försöka skriva ifatt lite. Nu har det hänt grejer. Jappe kommer att bli glad.

18/2-2012 Dagens grejer.

1. Tanka Alugasflaskan

2. Hämta mamma på flyget i Alicante

3. Hitta ställe i Benidorm


Hej då! Bahia Camping. Vi ses säkert igen. Troligtvis den 2/4-2012. Tömma toa/gråvatten. Fylla vatten. Jag checkade ut och fick betala 48 Euro för 3 nätter. Ok hyfsad plats, men skuggig. Nu ut på vägen igen. Mamma kommer om 1 1/2 timme. Det är bara en mil till flygplatsen från Bahia. Gasmacken för att tanka Alugasflaskan är alldeles bredvid (2 km).

Macken en Rapsoil säljer bara gas inget annat. Ett gäng taxibilar fyller på före mig. Jag får i 7 liter för mina 5 nätter. Kostar drygt en 5:a. Kommer trots detta 50 min för tidigt för att plocka upp mamma. Vi tar en fika först och och kollar på ankomstlistorna. Bilen har vi parkerat nere vid hyrbilarna, då vi är lite för hög för p-garaget.

Vi går in på Farmacia (Apoteket)i flygplatsen och ska köpa lite grejer till frugan som är receptbelagda i Sverige. Asmasprejen som dom förevisade fanns i tre styrkor och hon visste inte vilken hon skulle ha. Det var bara för henne att lubba ner till bilen för att kolla.

"Kom ner! Dom ska bogsera bort bilen!!!" Ringer hon och informerar mig om. Jag känner mig tvungen att gå ner och se vad som händer. Mycket riktigt. Men inte så farligt. Det är bara en bärgare och han har många bilar han ska ta hand om. Det kommer även ett par polisbilar så jag hoppar in i bilen och säger till frugan. "Jag kör ett varv. Gå upp och vänta på mamma."

Ryanair always on time. En halvtimme försenad kommer mor ut från terminalen. Jag har kört många varv utan att kunna stanna någonstans under tiden.

Frid och fröjd nu är vi samlade. "Jag förstår inte hur ni kan åka runt i en sån här liten husbil." säger mor från sittgruppen på väg till Benidorm. "Du borde kräva av honom att du får en större husbil. Du som jobbar och allting." säger hon till min fru.

Hon förstår nog inte vad hon svamlar om. Klaga på min Plåtis... Då riskerar man att få åka hem. Som tur var, så la frugan upp ett försvarstal till förmån för Plåtisarnas existens. Usch! Stora Monsterhusbilar kan man vänta med tills man blir pensionär och sitter på Bahia. Köpa dyra klumpar som tar mycket bränsle och som hindrar en att upptäcka alla små språng i världen är inte min grej just nu, även om man ibland tittar in i Monsterhusbilarna på samma sätt som torparen tittar in i balsalen på slottet.

Vi närmar oss Benidorm och mor vill ha mat. Vi stannar vid Benidorms köpcentrum och går på en Tapas restaurang. Väl tillbaka backar jag ut Plåtisen och kör 20 m. Det känns som att handbromsen ligger i.

DSC_0002.JPG
DSC_0003.JPG
Punktering! Jag fattar beslut om körförbud. Frugan får gå ner med mor till en taxi så att hon kan ta sig till Hotel Don Cesar i Lavante Benidorm. Jag kontaktar Folksam assistance som lovar att fixa en bärgare som ska hjälpa oss att skifta däck. Efter 1 1/2 timme kommer bärgaren som inte förstår ett ord svenska eller engelska. Han har inte lust att byta däck. Han har inga verktyg. Han vill bara bärga. Inte mig emot. Då hamnar jag ju på ett ställe där man kan reparera eller beställa nytt däck.

DSC_0004.JPG
Han bärgar oss till en verkstad som har för liten infart för att min bil ska få plats. Efter mycket krångel kommer även verkstaden fram till att dom kan inte fixa fram ett däck och jag kommer inte in. En mycket tjurig bogserare som troligtvis hade någon överenskommelse med just den verkstaden, kör nu till en annan som var mycket större och låg alldeles bredvid vi fått punktering. Troligtvis minskade hans ersättning nu. Han bara dumpar Plåtisen där och sticker. Det tog oss 3 timmar att komma 300 m..

Kombinerad biltillbehörsbutik och verkstad öppet till klockan 2100 en lördag. Det ni Sverige. Där ligger ni efter Espagna med hästlängder vad gäller service. Hemma kan man bara reparera svart vid dom tiderna. Dom sa att dom skulle försöka reparera däcket eftersom dom inte hade hemma några dubbfria vinterdäck. (Och har aldrig haft sedan dom öppnade)

Vi shoppade runt under timmen vi väntade på Carrefor eller vad det nu heter. Gick fram till disken men livet gick inte att rädda på mitt däck så dom hade satt dit reservhjulet i stället. Kostnad 5,2 Euro :msn_laugh: Jag beställde samtidigt ett nytt däck av samma sort som dom övriga. Han fick ta fram pärmar han aldrig tittat i förut. Det fanns inte i Spanien utan han var tvungen att ta det från ett större lager i Tyskland. Kostnad 170 Euro och fick lägga 85 Euro i deposition. Skulle komma på tisdag eller onsdag.

Mycket billigare om jag skulle haft sommardäck på. Jag kommer aldrig att köra med vinterdäck i Spanien igen.

La-Torreta.jpg
Kl 1730 kör vi inpå Camping La Torretas. Vårt nya hem. Taxi till Benidorm 5,5 Euro, Middag på restaurang med mor. Taxi tillbaka 8 Euro.

Lite jobbig dag men nu är allt ok. Godnatt


19/2-2012 Vad göra?

1. Elcykla runt

2. Sangria

Mamma är nöjd. Nämnde för henne att lowelowe var singel på Bahia men såg ingen reaktion.
DSC_0007.JPG
Sommar Sommar Sommar. Vilken skillnad. Brudar ligger och solar på stranden. Engelsmännen dricker och stojar. Full fart. Espagna por favor:msn_party::msn_sun::msn_drink::msn_laugh:. Vanlig sommarlunk. Inget att skriva om. ÖL ÖL ÖL och Sangria. Engelsmän överallt Käka på kina.

En underbar dag. Godnatt

20/2-2012 Vad göra?

1. Elcykla runt

Repetering av föregående dag. Avslutade på Skandinaviska krogen med en Wienersnitsel och några öl.

En underbar dag. Godnatt

21/2-2012 Agenda

1. Fylla 51 år

2. Elcykla runt

3. Bjudning av mor till Plåtisen

4. Fira mig på Benidorm Palace


Idag fyller jag 51. Facebook fylls med grattis och ett SMS och ett samtal har jag fått tills nu. Är egentligen inget att skriva om. Rubrikerna säger det mesta. Lägger ut några bilder.

Nu ska jag ha en bra dag.

DSC_0010.JPG
benidorm_palace.jpg


 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Sverige-Spanien med plåtis

Grattis på födelsedagen, dear Sir!

Alicante flygplats känner jag väl till! Jag kan inte begripa hur dom kan bära sig åt som dom gör där! Ska man hämta eller lämna någon där så måste man bryta mot flera regler. Poliser är det gott om! Totalt obegriplig flygplats! Ska det bli så i framtiden att man blir tvungen att åka taxi eller buss till och från flygplatserna! Det verkar så!

Ha de gôtt!

Jappe
 
Toppen