• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen laddning på 220

F

F.d. 20032

Guest
Har en Home-Car med laddare Calira EVS 38/20-DS/IU. Laddningen på 220 funkar ej, någon som kan reparera?
 

Flugan

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6579
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220

Har en 30/18 DS som jag lämnade till fj:s husvagnscenter i falkenberg, tror han heter Marco. de fixade till denna. Kostnad 2000 kr.

JL
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Ingen laddning på 220

Kanske överkurs, men har du kollat jordfelsbrytaren eller säkringarna som sitter på 230v sidan innan laddaren?

Lycka till!

Med Vänliga Hälsningar!
Malbeck
 

Flugan

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6579
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220

Det tog nog en 3-4 månader, Marco tog med den ner till Holland när han åkte dit på ferie.
Där finns tydligen någon som är duktig på detta.
Sa att det inte var bråttom, hade skaffat en begagnad.

Jonny
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220

Tyvärr ökända laddare med ett typfel som enl utsago innebär att de är underdimentionerade på sekundärsidan. De går tydligen att reparera men
felet återkommer. Det finns en modifiering som går att göra hos tillverkaren vilket tar tid
så bäst är nog att köpa en ny modifierad. De fanns i lager hos Bengt i Örkelljunga
för drygt ett år sedan och kostade då runt nio tusen.:msn_weird:
 

janne A

HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220

Har samma laddare (och har haft samma fel som du) i min Knaus. Jag vet ju inte hur det sitter kopplat i din bil men på min har jag ett antal stora säkringar på pluspolen på startbatteriet.

När en av dessa ger upp (dom är underdimensionerade från fabrik) så slutar för det första 220-laddning fungera och för det andra funkar inte frånskiljningen av bodelsbatteriet vid stillastående.

//Janne
 
Toppen