• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norrland 2011 en berättelse om vår husbil.

F

F.d. 55521

Guest
husbilen.jpg

20110813 Här står den nu, vår nyinköpta husbil.

Redan under 1980-talet hade vi planer för att skaffa oss en husbil. Jag hade då tänkt att bygga en egen utifrån en LT31 men såg då att kostnaden skulle sluta på ca 100.000kr. Det skulle dessutom ta 100.000 timmar att få husbilen som jag ville ha den och den tiden hade jag inte som småbarnsförälder. Så vi fortsatte att använda husvagnen en bra bit in på 2000-talet. Under några år har motorcyklarna fått vara fritidsfordonet nummer 1 och husvagnen har fått stå i en maskinhall. Under 2011 började vi åter titta på husbilar och när Stora Nolia var i Umeå så gick vi en heldag och tittade på alla husbilar som fanns där (jag tror att alla leverantörer fanns representerade). Vi hittade dock ingen husbil som föll oss riktigt i smaken. Duschen var integrerad med wcstolen, mörka träslag (samma som i husvagnen), planlösningen, mm. alltid var det något som inte stämmde.

Den 13/8 skulle vi åka och köpa en dammsugare till vår dotter som fyllde år. Vi skulle ses på en restaurang vid 17 tiden och bjuda henne och några vänner på middag. På väg till strömpilen, som är ett köpcenra i Umeå, passerade vi en nyöppnad husbilshandlare ML Husbilar. Jag sa åt min fru att svänga in så att vi kunde ta en titt. Vi gick runt och tittade och plötsligt stog den där. Vi gick in ocjh kände oss som hemma med en gång. Planlösningen var bra färgerna de rätta, Vi var sålda!! Vid 16 tiden lämnade vi butiken med vår nyinköpta husbil, tyvärr fick vår dotter ingen dammsugare den 13/8 utan hon fick själv vara med och välja en dag under den kommande veckan.

img-1131.jpg

Efter att ha inhandlat vår husbil så var det givetvis dags för en premiärtur.
Först åkte vi till vår, gamla trotjänare, husvagnen för att flytta över porlin mm. Klockan hade passerat 23 när vi styrde kosan hemmåt samtidigt som vi sökte en övernattningsplats. Sörfors golf har en stor parkering, där vi parkerade. Bilden är tagen tidigt på morgon, jag vaknade av de första golfarna som anlände till banan.
Läs mer om våra strapatser med husbilen och dröm er bort en stund. husbilen.n.nu
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7147

Guest
Sv: Norrland 2011 en berättelse om vår husbil.

Hej!
Javisst är den fin och en riktig pärla. Hoppas att ni haft det bra i sommar. Vi hade en liknande historia, såtillvida att vi också "nästan bara åkte förbi " ML och vips så blev vi med ny husbil. Sålde vår gamla, som vi tror nu är er, packade ur den och flyttade över allt i den nya under en eftermiddag och drog vidare.

Ha det gott och, vem vet, ni kanske blir ägare till vår nuvarande husbil när vi återigen passerar ML vid tillfälle!

Vänliga hälsningar
Pia o Henrik
 
Toppen