• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tidningen Vi Bilägare

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Vill bara slå ett slag för motortidningen Vi Bilägare.

Vi Bilägare är en av de få motortidningarna som vågar avslöja och berätta sanningen hur vi blir lurade av verkstäder och biltillverkare.
Men så är den också avskydd av bilbranschen och som straff får de heller inga annonser i sin tidning.
Det senaste numret som är på över 80 sidor finns det bara en bilannons !!

I senaste numret står det hur bilverkstäderna gör det lätt för sig när de skall byta bromsolja på våra bilar. De suger bara upp bromsoljan ur behållaren och ersätter den mot ny bromsolja, det som finns i ledningarna och rör förblir orört.
Snacka om värdelöst bromsvätskebyte.

Det jag vill säga är att Vi Bil Ägare är en riktigt bra motortidning, om man nu vill ta del av hur branschen beter sig oss mot oss konsumenter. Branschen är faktiskt värre än man tror.

PS. Gud nåde den verkstad som hade försökt bluffa mig med ett sådant bromsoljetbyte på min husbil.
Men jag behöver nog inte bekymra mig, påfyllnadslocket på huvudcylindern är pressat mot isoleringen på torpedväggen, helt oåtkomligt för påfyllnad.
[FONT=&quot]- Behöver alltså inte oroa mig.[/FONT]
 

Bilagor

  • broms.JPG
    broms.JPG
    3,2 MB · Visningar: 7
Senast ändrad:
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Tidningen Vi Bilägare

En fördel med alkovbil, lite bättre plats :bock:

Lycka till med bytet Torbjörn
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Tidningen Vi Bilägare

Här nedan är urklippet (från sid 66), tycker att det blir en höna av en fjäder dunkla insunationer och konkret exempel saknas (ryktesspridning eller sanning?)!

Misstänkliggöra verkstäder ja men peka hellre ut dessa fuskverkstäder då, så vi kan bli av med dem!

Tror nog etablerade verkstäder om bättre än att de fuskar så grovt med detta som det utan belägg "antyds" i insändaren. I detta fall viktig och dessutom säkerhetsrelaterad service med stort ansvar.
Gunnar mfl har i inlägg ovan beskrivit konsekvenser av om inte föreskriven bromsservice sker, känns bra att den medvetenheten finns!

Om vi Bilägare (1/2012) som tidning, ja så bra tycker inte jag att den är,
har därför sagt upp tidn bla pga följande;
För mycket konstiga insändare, otroliga mängder annonser ofta helsides, korsord och massor av bilder men ändå 3 st bilannonser (Honda sid2, Seat sid37 och Vw sid84) vad de nu tillför läsaren.
 

Bilagor

  • 001.jpg
    001.jpg
    103,9 KB · Visningar: 2
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tidningen Vi Bilägare

Om tidningar kan man ju tycka precis som man vill. Men till saken hör att M har som vana att mer eller mindre regelbundet testa verkstädernas fakturor mot faktiskt utförda arbeten. Tyvärr är nog felaktigheter mer regel än undantag.

(efter konsultation med en kompis med verkstad i Gbg lämnade vi in en bil för kamremsbyte på en lokal verkstad då resekostnaden till Gbg liksom blev högre än den eventuella "vinst" vi kunde göra på ett byte hos honom. När fakturan kom var den dubbelt så hög som beräknad. Ny konsultation med Gbg som tyckte att de måste ha tagit priset efter en annan modell. Samtal till lokala verkstaden och efter kontroll kunde sambon åka ner till verkstan och få i stort halva kostnaden tillbaka.)
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Tidningen Vi Bilägare

Relax,,jag har noterat att du har tagit på dig rollen som HBK:s ordningsman och satt i system att dela ut meningslösa tillrättavisningar som inte ger ett skvatt i läsvärde.

Att bara lägga ned tid och kontrollräkna om det var 1 eller 3 bilannonser i en tidning på 84 sidor är ett skrämmande beteende.
Men du hade rätt, det fanns ytterligare två bilannonser i tidningen, på omslagen som jag inte noterade, men vem bryr sig.

Du skriver att Vi bilägare är ingen bra motortidning, då den har med många ” konstiga inlägg.”
Du har precis samma uppfattning som min hustru om Vi Bilägare..
Hon tycker också att tidningen är dålig med en massa underliga artiklar och ett korsord som ingen förstår sig på att lösa.

Problemet med Vi Bilägare är att den kräver ett visst mått av teknisk kunskap för att man skall tillgodogöra sig tidningen.
Tyvärr så finns inte denna tekniska nivå hos min hustru, därför skall hon inte uttala sig om tidningen är bra eller dålig.

Jag är glad att den finns och den ger mig mycket intressant läsning till en obetydlig kostnad.

Ps: Hustrun och svärmor tycker om Hemmets Veckotidning, ett tips nu när du skall säga upp prenumerationen på Vi Bilägare.
 
Toppen