• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har problem med Igo .
När jag väljer en plats i Poiviwer så får jag upp vart jag vill öppna då väljer jag Igo , Igo öppnas och visar kartan var jag är men får ingen färdbeskrivning till mitt valda mål .
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    937,7 KB · Visningar: 3
Inlägg
116
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det finns inga nya kartor till iGo primo Scandinavia.
Det här svaret fick jag från NNG Support
Unfortunately, the support for iGO Primo Scandinavia had been fully discontinued due to technical reasons so the map updates will not be available for it.

We apologize for any inconvenience caused.


/Lennart
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag tycker det är lite överdrivet att begära kartuppdateringar titt som tätt. En normalbegåvad människa klarar lätt att förstå vad som har hänt vid nya vägbyggen m.m. även om kartan i navigatorn har något år på nacken. Vägskyltar används fortfarande och en papperskarta som komplement räcker mer än väl.

I sammanhanget minns jag min första båt som jag byggt i morsans garage, en Ragett som gjorde över 30 knop. Efter sjösättningen i Göteborg körde vi ända till Mollösund med hjälp av telefonkatalogens kartor. När vi kom ut från Göteborgs hamn frågade vi en gammal fiskargubbe i en eka efter vägen till Mollösund. Han bara skakade på huvudet men med hjälp av hans kroppsspråk så hittade vi fram utan problem. Sjömärken fanns även på 50-talet. Folk är så bortskämda idag! :D

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det finns inga nya kartor till iGo primo Scandinavia.
Det här svaret fick jag från NNG Support
Unfortunately, the support for iGO Primo Scandinavia had been fully discontinued due to technical reasons so the map updates will not be available for it.

We apologize for any inconvenience caused.


/Lennart

Alla iGOs 26 appar är ersatta av en enda med möjlighet att ladda ned kartor land för land.
Europas 48 kartor kostar drygt 200 kr!
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Skulle uppdatera min gamla Igo med nya kartor men det slutade med att jag har inga kartor kvar! Har tagit bort dom gamla, uppdaterat licensen och startat om men bara gröna tomma sidor! Vad gör jag för fel?l
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En metod som jag själv nyligen använt är att avinstallera hela appen och installera på nytt.

Appen finns i App Store under fliken köpt!
Lite omständligt att åter behöva ladda ned kartor men fungerade för mig.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Anders, jag har inga problem med gamla IGO Primo. Är det lönt att installera den nya IGO, man kan inte ha båda igång ändå. Eller ska jag satsa på den nya IGO Navigation som kommer att uppdateras framöver? Vad valde du själv?
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En metod som jag själv nyligen använt är att avinstallera hela appen och installera på nytt.

Appen finns i App Store under fliken köpt!
Lite omständligt att åter behöva ladda ned kartor men fungerade för mig.

Stort tack! Du är en mänsklig manual, dessutom på svenska! Nu har jag hela Europas kartor igen men tyvärr missade jag 3 års favoriter!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Anders, jag har inga problem med gamla IGO Primo. Är det lönt att installera den nya IGO, man kan inte ha båda igång ändå. Eller ska jag satsa på den nya IGO Navigation som kommer att uppdateras framöver? Vad valde du själv?

Jag har båda, den nya är bättre på många punkter men funkar ännu inte med POIViewer och Stellplatz Radar + (f.d. Mobil Life). Därför väntar jag med att avinstallera den gamla.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Söker på Stellplatz Radar+ men hittar ingen. Är det rätt namn?
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Håkan, sök på Promobil och enbart för IPhone
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har köpt en ny iPad och pular lite med navigeringsappar m.m. Har tidigare kört iGO men blivit lite tveksam efter senaste programvaran då det saknas vissa funktioner samt att kartor inte verkar uppdateras lika frekvent som till andra alternativ. Nu ser jag att det fortfarande står Q3 2015 fast vi snart är inne i 2017. Stämmer detta eller finns det annan info eller andra vägar till nyare kartor för iGO Navigation (inte Primo)?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Konstigt nog har den gamla versionen nyare kartor.
Annars är fördelen med den nya att man kan ladda ned kartorna landsvis efter behov, ett drygt fyrtiotal.

Den nya har också fler funktioner och är lite mer logiskt uppbyggd. En fördel med iGO att man får sju ruttval på lite längre sträckor och att det är enkelt att skapa flerpunktsrutter där appen kan optimera rutten beroende på inställningar.

Mitt önskemål som jag väntat länge på är nya kartor då det påstås att femton procent av vägnätet förnyas varje år, främst nya fartgränser, vägmärken och rondeller.
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Undrade också över gamla kartor och skrev till dem. Här är svaret, två dagar gammalt:

"I would like to inform you, that we are already working on updated maps for iGO Navigation which will be released when they meet our quality requirements.

Please note, that if you purchase a Navigation Package, when a new map update comes out, you can install it free of charge from the in-app Shop.

You can access new map updates for an undefined period of time in the future, and we hope that you will continue using our application for many years.

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,

Kate,
NNG Support"


Tyvärr nämner Kate ingen tidpunkt för kommande uppdatering, men jag har ställt en följdfråga och väntar på svar.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har du fått något svar Arne?
Trodde det var nya kartor då den låg under uppdatering i AppStore idag, men där blev man besviken..
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Inget svar på min fråga. Kommer det inte uppdatering innan jag drar ut i Europa i maj så kör jag Sygic eller något annat.
 
Toppen