• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack så väldigt mycket för hjälpen. Efter att jag uppdaterde licensen så fungerar det.
Delteff
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack så väldigt mycket för hjälpen. Efter att jag uppdaterde licensen så fungerar det.
Delteff

Jag hade nog lite bråttom. Efter att jag fick Nordenkartorna att fungera så försvann Tysklands kartan. Jag provade med uppdatering av licensen. Fungerade ej. Provade då att ta bort innehållet och installera på nytt. Men jag får ändå samma fel som tidigare. Dvs den gröna linjen som skall visas vid nedladdningen ej framträder. Den gröna haken visas på en gång och inget kartmaterial finns nedladdat. I den efterföljande meddelande rutan så säger den att licens OK och att nedladdningen är gjord idag.
Delteff
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Prova med att starta om enheten. Hade själv stora problem att ladda ner nya Igo ända tills jag gjorde en hård omstart. Sen gick det som en dans!

Hälsar Kjell
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det verkar som om Tysklands karta fattas vid nedladdningen.
Österrike, Schweiz och Liechtenstein finns med men inte Tyskland.

image.png

Jag har installerat nya iGO och tycker att den är bättre på alla punkter, väntar på nya kartor också här. De kan laddas ned landsvis vilket sparar plats då kartor tar stor plats.
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för tipset. Tyvärr så fungerade ej detta. Jag får ett annat mysko fel också. Vid nedladdning av Belgien,Frankrike, Nederländerna så tar den inte med Belgien men de andra länderna. Nu blev jag även av med England vid senaste försöket.
Nu börjar det närma sig bristningsgränsen innan jag byter system.
Delteff
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det verkar som om Tysklands karta fattas vid nedladdningen.
Österrike, Schweiz och Liechtenstein finns med men inte Tyskland.

Visa bilaga 116173

Jag har installerat nya iGO och tycker att den är bättre på alla punkter, väntar på nya kartor också här. De kan laddas ned landsvis vilket sparar plats då kartor tar stor plats.

Kan jag på något sätt flytta mina egna poi's till nya iGo? Det hade förenklat mitt val.Nu är jag inte något snille på detta så omständiga manövrar torde vara uteslutna för min del.
Delteff
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag frågar pga att en mängd intressepunkter redan finns inlagda i iGO, dock inte ställplatser för husbilar ännu.

image.png
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Mina "favoriter" i iGo är ca 75 som jag behöver försöka att rädda till eventuell ny iGo version. Jag kan naturligtvis skriva ner dom för hand och sen lägga in dom. Men i dessa teknik tidevarv borde det finnas en enklare lösning.
Delteff
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag med min ringa kunskap om sådana här finesser lyckades faktiskt med en överföring av 400 favoriter från en app till en annan. Jag tycker mig minnas att jag använde något som kallas dropbox.

Jappe
 

ChalleW

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
3327
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tyvärr har inte POIViewer fått till kopplingen till nya iGO trots uppdatering och skyller på NNG.

NNG svarar på mitt mail: "Unfortunately it is not possible to run the POIViewer app with iGO Navigation, since there is no option to import POIs in to the app.

We are sorry for the inconvenience."

Ett sätt att temporärt komma runt problemet är att installera den gamla versionen på nytt för att få kopplingen att funka. Den gamla versionen finns i App Store under fliken köpt.

Planerar att gå över till App-Navigering och har köpt iGO Navigation, men eftersom kopplingen från varken Promobil eller POIViewer funkar undrar jag om det finns någon annan App-Navigator som har denna funktionen.
//Challe
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Att ha koppling med POS viewer är ovärderbart och överväger med råge att uppgradera. Jag kör kvar på "gamla" kartor och hittar bra till mina POI. Hoppas den nya vesionen snart har kopplingen klar. Då ska jag uppgradera. Min erfarenhet ör att man ska inte vara gör het på nya versioner. Det tar några update för en programvara att bli stabil.
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Min I goprimo får inte GPS kontakt, Platstjänsterna är på, då tänkte jag radera alt och ny installera programmet som är köpt.
Men raderas mina favoriter eller går de att spara dom i Ipaddan?
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är de någon som testat Copilot navigering för caravan för Europa ?
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Att ha koppling med POS viewer är ovärderbart och överväger med råge att uppgradera. Jag kör kvar på "gamla" kartor och hittar bra till mina POI. Hoppas den nya vesionen snart har kopplingen klar. Då ska jag uppgradera. Min erfarenhet ör att man ska inte vara gör het på nya versioner. Det tar några update för en programvara att bli stabil.

Det finns nya kartor att ladda ner till Gamla IGO:):)
Birgitta
 

Nordichusbil

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3791
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ar det nagon som uppdaterat IGO Primo europa och fatt Nordenkartorna at fungera? Jag har uppdaterat och avinstallerat flera ganger men Kartorna ar borta. V europa ar ok.
 

Nordichusbil

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3791
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu fungerar det även för mig, men det krävdes en avinstallation av appen och därefter ny installation av kartorna. Priset för det var att jag förlorade alla sparade favoriter pga avinstallationen. Kunde ha skrivit upp alla och sparat dem på nytt men tyvärr så var det för sent när jag kom att tänka på det.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Spara dina favoriter i POIViewer så har du dom kvar även om du måste "om installerar igo primo"
 
Toppen