• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det är möjligt att gratisversionen bara går att ladda ned till en enhet.
Jag har iGO på 4 iPad och 2 iPhone för allt som allt 319 kr.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tyvärr har inte POIViewer fått till kopplingen till nya iGO trots uppdatering och skyller på NNG.

NNG svarar på mitt mail: "Unfortunately it is not possible to run the POIViewer app with iGO Navigation, since there is no option to import POIs in to the app.

We are sorry for the inconvenience."

Ett sätt att temporärt komma runt problemet är att installera den gamla versionen på nytt för att få kopplingen att funka. Den gamla versionen finns i App Store under fliken köpt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack Knarrevik! Igen!! :):):):):)

Jappe

PS. Jag hade fepplat bort min iGoPrimo men lyckades återinstallera den via "köpt".
Poiviewer och iGoPrimo är en oslagbar kombination!
 
Senast ändrad:

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad kan vara felet, kopplingen från PoiViewer till gamla Igo fungerar inte när både gamla och nya Igo är installerade på plattan ??
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har också bägge versionerna, funkar fint, har använt det ikväll för att hitta ställplats. Den jag hade lagt i nya iGO var fullbelagd så det var bara att hitta en annan med hjälp av PoiViewer och gamla iGO.
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Poi viewer är det som man behöver mest. Håller mig nog därför att uppgradera och har inte hittat någon anledning varför heller... Har hittills kommit dit där jag ska.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Navigation med iPhone/iPad

För att kunna ladda ned appar större än 100 MB som iGO m.fl. krävs som bekant WiFi i iOS.

Det finns ett sätt att kringgå detta genom att starta om enheten under tiden den väntar på WiFi. Nedladdning fortsätter automatiskt efter omstart med hjälp av enbart mobilanslutning.
 

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

"Ljudet" i den nya IGO i vår iPad slutade att fungera idag. Kollat allt. Har någon varit med om detta tidigare?

Marjatta
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hände för oss på vår resa. Startade om paddan och IGO och då kom ljudet tillbaka.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Man måste ställa in volymen på två ställen, dels enhetens volym och dessutom appens volym.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon som laddat ner "Premium Geography Map Package" i nya Igo och kan beskriva vad den innehåller? Filen är ju på 2,78 GB så man vill ju inte ladda ner den i onödan!

Undrar Kjell
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon som laddat ner "Premium Geography Map Package" i nya Igo och kan beskriva vad den innehåller? Filen är ju på 2,78 GB så man vill ju inte ladda ner den i onödan!

Undrar Kjell

Får själv svara på frågan. Det är mer detaljerad kartinformation för Afrika och Australien.

Hälsar Kjell
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har "gamla" iGo. Vid uppdatering i somras så försvann alla mina Nordenkartor. Alla övriga länder fungerade att ladda ner men inte Norden. det som händer nu efter jag provat att ta bort Norden och ladda ner dom på nytt är följande. När jag klickar i rutan för nedladdning så ska det normalt komma en indikering ( en grön linje) att nedladdning pågår. Detta händer inte. Det som händer är att gröna haken hamnar i rutan till höger direkt efter jag har tryckt på nedladdningen. Men inga kartor för Norden finns i paddan.
Vad gör jag för fel ?
Delteff
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nya kartor har kommit bl.a. till de nordiska länderna.
Har du provat med att uppdatera licensen?
 
Toppen