• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Prova att ominstallera, min gamla mini har inget lagg när jag använder nya eller gamla iGO.
 

klingan

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kontakt med NNG support kring lagg jag har med iGO. Skrivande stund ingen större succé kring problemet men hoppas att dom kmr med en lösning kring det irriterande lagget. Har provat att installerat om allt och även uppdaterat till senaste versionen av Igo(NNG). Modellen på min ipad som bara är något år gammal skulle jag inte tro sig vara begränsningen och minnesutrymmet har jag ca 33 gig kvar. En del verkar få problem medans andra slipper problemet. Vad jag förstår så verkar dom vara medvetna om problematiken men jobbar på det.
Kanske fler som ska återkoppla till NNG support som har liknande problem.

/Klingan
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kontakt med NNG support kring lagg jag har med iGO. Skrivande stund ingen större succé kring problemet men hoppas att dom kmr med en lösning kring det irriterande lagget. Har provat att installerat om allt och även uppdaterat till senaste versionen av Igo(NNG). Modellen på min ipad som bara är något år gammal skulle jag inte tro sig vara begränsningen och minnesutrymmet har jag ca 33 gig kvar. En del verkar få problem medans andra slipper problemet. Vad jag förstår så verkar dom vara medvetna om problematiken men jobbar på det.
Kanske fler som ska återkoppla till NNG support som har liknande problem.

/Klingan

Tyvärr är väl inte deras support mycket att hoppa jämfota av glädje över, det tycker i alla fall jag, under de 3-4 år som jag använt appen har jag nog skrivit till dom minst 6 ggr, och det enda jag fått tillbaks är ungefär att de tagit emot mitt meddelande och noterat min synpunkt.

Numera använder jag mig av Sygic och Navigon, IGO i både nya och gamla versionen är förpassade till papperskorgen.

//Tommy
 

klingan

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tyvärr är väl inte deras support mycket att hoppa jämfota av glädje över, det tycker i alla fall jag, under de 3-4 år som jag använt appen har jag nog skrivit till dom minst 6 ggr, och det enda jag fått tillbaks är ungefär att de tagit emot mitt meddelande och noterat min synpunkt.

Numera använder jag mig av Sygic och Navigon, IGO i både nya och gamla versionen är förpassade till papperskorgen.

//Tommy

Du kanske har rätt Tommy, hoppas att dom får till någon lösning på problemet. Fick i alla fall snabb respons/svar på mitt problem. Har skickat uppdaterad info till supporten som jag lovade angående dom fortsatta problem jag upplever i och med laggandet i programmet.
/Klingan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Finns även ett antal klipp på Youtube:

[YOUTUBE]P-E835C0Vmg[/YOUTUBE]
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Måste man lägga till fartkameror manuellt eller finns det redan i programmet?
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Finns i programmet. Kolla Inställningar/Varningar/Varningspunkter/Typer av hastighetskameror
 

klingan

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6635
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ett enklare sätt att reda ut begreppen är att ta del av supporten på nätet!

Support - IGO Navigation

Framför allt får man svar mycket snabbare.

Självklart är det bäst när lösningen redan finns via den support NNG har beskrivit på deras hemsida med tips och tricks. Har testa med olika inställningar för att se om jag kan få bort lagget men utan gott resultat. Har skickat en vidare beskrivning till NNG/support Gerard som har hand om mitt ärende. Återkopplar här då jag ser att det finns några som har samma problem som jag. Hoppas att det kmr en en snar uppdatering som rättar till det problem som några av oss har.
/Klingan
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej nu är vi i Riga på väg söderut runt Östersjön
IGO navigation har fungerat klockrent hittills,men nu har den hållit på att uppdatera via wi-fi flera timmar
Det går inte att starta appen står bara att den "väntar" försökte att starta om paddan men det står fortfarande att den väntar , försökte radera appen men det verkar inte gå det heller den finns kvar ändå och väntar
Tur man har gamla IGO Europa kvar och en Garmin nuvi 760 i handskfacket som reserv.
Vad göra?
Roffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Med en långsam WiFi kan det ta lång tid att ladda ned tex en karta på en halv gig. Det borde dock gå att avbryta nedladdningen!
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo det gick att pausa men då gick det inte att öppna appen
Wi-Fi-nätverk vi har nu är lååååångsam , men man borde kunna radera appen för det .
Roffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kan du tvångsavsluta appen genom att dubbelklicka på hemknappen och dra appen uppåt?
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nej jag kan inte ens öppna appen det står väntar bara ,väntar på vadå?
Roffe
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Prova att ominstallera, min gamla mini har inget lagg när jag använder nya eller gamla iGO.

Fick samma råd från NNG supporten.Har gjort så men ingen förbättring.Rickard på supporten skrev att problemet kan vara hårdvarurelaterat eller att det saknas kompatibilitet.Han nämde inget om att dom känner till problemet och jobbar på det.Har inga problem med andra navigationsprogram så felet måste ligga i NNG appen.

// Bengt
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har laddat ner iGO på paddan men skulle önska få den på telefonen också. Har samma Apple-ID på bägge men när jag öppnar appen i telefonen står det enbart att jag inte har några kartor utan måste köpa.
Går det inte att ha / iGO i bägge utan att betala igen?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tryck på pilen nere i högra hörnet när du är i butiken och välj Återställ köp så kan du ladda ner kartorna.
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Inte nöjd med IGO! Köpte fullversionen, och redan efter två år så gäller inte längre att jag kan få nya kartor, som var utlovat när jag köpte appen.
Har även Sygic som är 100 gånger bättre. tycker jag!
Så här gör jag när jag Navigerar.
Med internet access. Kör jag med Wase! Överlägset den bästa navigatorn
Ni som inte har provat, gör detta. Är en "online" navigator som ger information om vad övriga användare rapporterar, ex. Köer, olycka, polis etc.
Saknar jag internet så använder jag Sygic, vilket är en mycket bra navigator.
Här har jag fått kartuppdateringar regelbundet
Smaken är som baken, men detta funkar utmärkt för mig
PS! Knarrevik det finns bra appar som inte heter IGO :twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det går utmärkt att ladda ned nya kartor till den gamla versionen!
Det gjorde jag men insåg snart att 319 kr är billigt för att få ett tjugotal nya länders kartor. Jag hade tidigare endast Western Europe. Dessutom är nya iGO om möjligt än mer logisk och enkel än de gamla.

Med Waze är det mer tur än skicklighet om man hittar rätt när vägar inte finns med.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

På min iPad stänger iGo Navigation av GPS:en när jag startar programmet. Vet någon vad detta kan bero på?

padd.jpg

Jag befinner mig inte i Stockholm!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen