• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har svårt att se en tydlig bild av vad som gäller avseende användandet av IGO.
Använder IGO Primo W Europe ganska mycket och har hitintills inte sett några problem med uppdatering av nytt material.
De uppdateringar som erbjudits har tycks ha kommit fram. Dock har jag inte sett till någon uppdatering för scandinaviska länderna.

Den appen jag använder finns ju inte längre på AppStore utan jag har laddat ner IGO Navigation på en ny iPad jag köpt.
Jag hittar ingen sätt att koppla denna till mitt gamla konto utan måste förmodligen betala IGEN om jag vill använda den?
Stämmer verkligen detta?
Rolf
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack Håkan.
Har redan installerat den nya så det får vara bra med det. Om man har både nya och gamla iGO och vill att Promobil + ska koppla in iGO navigation då blir man kopplad till den gamla.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Rolfevert, om du tidigare har köpt appen borde den finnas i App Store under köpt. Där kan du ladda ned appen på nytt.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Något fel på NNG iGO server anslutning kommer inte in på deras server under butik. Allt ser ut att vara rätt inställt i IPADEN. Får svaret :servern kan inte nås. Kontrollera dina anslutningsinställningar, eller försök igen. Någon annan som har samma fel?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Möjligen är det flera tusen som samtidigt vill ladda hem den nya versionen?
Har märkt fenomenet tidigare då flera miljoner samtidigt vill ladda ned ny version av iOS.
 

Aelbert

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har laddat hem senaste versionen på Igo, och det verkar fungera bra. Kollade även nya vägdragningen genom Sundsvall och den är med.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!
Jag har i stort sett förlikat mig med IGO Navigation men vill ha kvar IGO Primo tillsvidare eftersom jag inte vet om man kan föra över favoriter mellan apparna.

Eftersom IGO Primo nu har släppt karrtuppdateringar för 2015 Q4 (troligen de sista), så har jag laddat ner och installerat dessa. Dessvärre fungerar inte kartmaterialet för Frankrike + BeNeLux m.fl. och det går inte heller att avinstallera så jag kan ominstallera det. Den nya licensen är inlagd men kartorna över Frankrike och BeNeLux-länderna finns inte med i innehållslistan. Se bifogade skärmdumpar.

Någon mer som stött på detta problem? Går väl inte att ladda ner IGO Primo-appen på nytt...

MVH/Thomas Eriksson
 

Bilagor

  • 1.PNG
    1.PNG
    154,9 KB · Visningar: 1
  • 2.PNG
    2.PNG
    136,5 KB · Visningar: 1
  • 4.PNG
    4.PNG
    206,6 KB · Visningar: 1
  • 5.PNG
    5.PNG
    188 KB · Visningar: 1

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon mer som stött på detta problem? Går väl inte att ladda ner IGO Primo-appen på nytt...

MVH/Thomas Eriksson

Det går att ladda ned den gamla versionen på nytt genom att först avinstallera och sedan installera i App Store under fliken köpt.

Jag gjorde på detta viset och har laddat ned de nordiska kartorna, har inte försökt med Frankrike ännu.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har laddat ner hela Västeuropa igen på Igo Primo.
Fungerade alldeles utmärkt med alla länder etc.
Har dessutom laddat hem den nya IGO appen(tror jag)
IGO Navigation.
Kan dock inte hitta någonstans att ange mitt konto?
Ser bara möjlighet att ladda ner olika kartor gratis prov 1 dag?
Kan någon vänlig skäl berätta hur man skall göra eller går det inte utan att man måste köpa nya kartor?
Rolf
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kan man välja ett annat zoomningsläge när man navigerar med den nya appen? Jag skulle vilja ha den mer utzoomad men har inte hittat hur jag gör det?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kan man välja ett annat zoomningsläge när man navigerar med den nya appen? Jag skulle vilja ha den mer utzoomad men har inte hittat hur jag gör det?

Visst går det att zooma och även justera lutningen under färd genom att klicka och nypa eller genom plus/minus och pil upp/ned.

image.png
Efter ett tag återgår kartan till automatiskt läge.
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo den funktionen vet jag ju finns men jag vill alltså ha den till att stanna kvar i ett lite mer utzoomat läge där kartan fortfarande flyttas automatiskt samt trippdatan visas. Går inte det?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo den funktionen vet jag ju finns men jag vill alltså ha den till att stanna kvar i ett lite mer utzoomat läge där kartan fortfarande flyttas automatiskt samt trippdatan visas. Går inte det?

Inte vad jag vet.
Zoomningen sker med automatik beroende på hur mycket information som skall visas. Ibland zoomar kartan ut så man kan se målet 20 mil bort.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så vitt jag kan se så är Sverigekartan i IGO Primo(gamla appen) inte speciellt Up to date.
Ser inte heller, som jag skrivit tidigare, att det går att använda nya appen utan att betala prenumeration en gång till!
Väldig dåligt av IGO!
Har också ett gammalt abonnemang på TomTom som också gett ut en ny app. TomTom Go. Den kan man i alla fall använda med sin tidigare prenumeration.
Där är också, så vitt jag kan se, Sverigekartan helt Up to dat.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så vitt jag kan se så är Sverigekartan i IGO Primo(gamla appen) inte speciellt Up to date.
Ser inte heller, som jag skrivit tidigare, att det går att använda nya appen utan att betala prenumeration en gång till!
Väldig dåligt av IGO!
Har också ett gammalt abonnemang på TomTom som också gett ut en ny app. TomTom Go. Den kan man i alla fall använda med sin tidigare prenumeration.
Där är också, så vitt jag kan se, Sverigekartan helt Up to dat.

Visst är det illa att behöva betala ännu en gång men man får en navigeringsapp som slår TomTom på alla punkter.

Man kan även använda den gamla versionen, nu med uppdaterade kartor, gratis.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Visst är det illa att behöva betala ännu en gång men man får en navigeringsapp som slår TomTom på alla punkter.

Man kan även använda den gamla versionen, nu med uppdaterade kartor, gratis.

Smaken är som baken!
Hade du läst vad jag skrev avseende uppdatering så........
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag tror inte man kan räkna med att få alla uppdateringar/nya versioner gratis i all framtid. Företagen måste ju leva av något.
Du kan ju inte uppdatera din TV, du behöver köpa en ny emellanåt, kanske trots att den gamla fortfarande fungerar, och det inte är något fel på den.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag tror inte man kan räkna med att få alla uppdateringar/nya versioner gratis i all framtid. Företagen måste ju leva av något.
Du kan ju inte uppdatera din TV, du behöver köpa en ny emellanåt, kanske trots att den gamla fortfarande fungerar, och det inte är något fel på den.

Må så vara. Jag är helt överens med dig om det men nu är det så att har två parter ingått ett avtal kan inte den ena parten plötsligt avsäga sig skyldighet att uppfylla sin del.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det brukar stå livstids uppdateringar. Och med det avses programvarans/produktens livstid, vilket alltså tillverkaren bestämmer över.
Och visst kan man avsluta/säga upp ett avtal.
 
Toppen