• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kommer denna version stödjas av POI-Wiever?
IGO finns att välja som alternativ men inget händer på kartan.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nya NNG iGO liknar i mångt och mycket HERE appen. HERE vet vi att den fungerar, är dess utom gratis och har frekvent uppgradering. NNG iGO har säkert en del barnsjukdomar, så det är kanske lika bra att ligga lågt och vänta med att köpa kartorna tills en uppgradering av kartorna och appen kommer.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En fråga är om Nya NNG iGO kommer att få stöd i Promobil+ och liknande appar.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag tycker nog att det är ganska dålig marknadsföring egentligen, många som har betalt dyra pengar för den tidigare appen kommer att på sikt ha en värdelös app.
Görs det inget för att kompensera de tidigare användarna, kommer i alla fall min app raderas för gott. Jag tycker nog att både Sygic, och Navigon fyller sina funktioner bra än så länge.

//Tommy

Hej Tommy.
Här ser du svaret jag fick från NNG advokaten när jag krävde kompensation.

Dear Mr. Åke Ström,

Reference is made to your e-mail dated 23 February 2016 in relation to your experience with NNG’s iGO Primo Navigation product (”Application”).

Firstly, we would like to express our appreciation to send us your feedback regarding the Application. Your opinion is important to us as such information is always used by NNG to evaluate changes and make reasonable improvements according to the possibilities.

Please note that NNG can process customer complaints which are submitted through our dedicated customer care channels and which contain complete and detailed information necessary to properly identify the subject matter. Such channels are available through our applications and in NNG’s websites as well.

We understand that you have contacted NNG with your complaint in many ways before in order to receive compensation, therefore, we has got your case handled and investigated by our Legal Department.

In relation to your feedback we hereby inform you that no undertaking was made as to the frequency and number of update in relation to iGO Primo Navigation Products: according to the End User License Agreement, which contains the legal terms of the acquisition of iGO Primo Navigation’s usage right, the provision of any content or software update is not an obligation of NNG. We outline that NNG does not undertake to provide update services in relation to the Application. Please note that iGO Primo Navigation Application is available only to customers who accept these terms before proceeding with the purchase and making any payment. It is NNG’s intention to deliver the best product to its customers, therefore NNG reserves the right to provide content and software updates, from time to time, when necessary. NNG decides on the timing of making available updates according to the results of continuous monitoring activity in relation to the coverage provided by iGO Primo Navigation.

With many customers who paid the same price and got value out of iGO Primo Navigation, it would not be fair to offer any kind of discount or compensation without proper legal basis for such.

Please accept our attempts to help you and please note that no further act on your case can be done at NNG.

Thank you for your understanding.

Kind regards,

dr. Nóra Nagy-Baranyi
Legal Advisor
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Såvitt jag kan se har iOS- och Androidversionen samma utseende och layout.
Om den nya versionen är "cutting edge" återstår att se.

Synd bara att provversionen bara vara 1 dag när Androids varar 7 dagar!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Som tur är finns de många ruttvalen kvar!
Denna funktion var bl.a. det som skilde iGO från övriga navigeringsappar.

image.png
5 alternativa rutter på detta val
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har testat en hel del och ser flera fördelar med den gamla som ändå var riktigt bra. Några nackdelar är att det verkar inte gå att utnyttja en licens på flera enheter mad samma Apple-ID. Att kunna sitta bredvid och leta upp rutter och resmål i iPhonen och spara dem i molnet för att sedan öppna dem i paddan på instrumentpanelen verkar vara kört. Dessutom funkar inte kopplingen mellan POIViewer och iGO men det löser de säkert. Det är inte heller så förtroendegivande att leverera en helt ny app med kartor från 2015Q3 när flera konkurenter redan har levererat 2016Q1 även om skillnaderna säkert är små.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har den koppling till POIWiever?
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Knarrevik jag har försökt att ladda hem appen i min iPhone med ,men får inte till det
Har köpt den i min iPad , men när jag försöker ta hem den i telefon så ska jag betala 319 kr igen.
Hur gör man ?
Roffe
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det står att det kostar 319kr men när du klickar så blir det gratis om du har samma Apple Id... Jag har testat...
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hur långt vågar man gå
Jag får upp rutan "Bekräfta köpet inuti appen vill du köpa Europe navigation för 319kr? Avbryt eller Köp"
Känns som om man trycker på köp kostar det eller ?
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hur långt vågar man gå
Jag får upp rutan "Bekräfta köpet inuti appen vill du köpa Europe navigation för 319kr? Avbryt eller Köp"
Känns som om man trycker på köp kostar det eller ?

Inte om du redan betalat, så funkade det för mej.. Nästa ruta sa att jag redan betalat...
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Man kan också trycka på pilen i nedre högra hörnet när man är i butiken.
Där finns valet "Återställ köp" så får man det man betalt för på andra enheter utan att köpa igen.
 
Toppen