• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

P

Patrick E

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Misstänkte det, nackdelen med två appar blir väl att man inte får en seamless navigering mellan länder i väst och öst. Tar förmodligen också lite mer plats då man får två versioner av programdelen.
 

snilss12

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
KNISLINGE
HBK-Nr
5145
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon som vet? När vi körde genom Österrike för några dagar sedan med igo appen igång tryckte vi ner appen och öppnade kameran och tog några bilder under färd. När vi öppnade igo appen igen låg rutten osv kvar. Men det som hänt var att bilden (ramen) minskats. Vi fick alltså en mindre skärmbild istf att den täckte hela skärmen. detta har vi sedan inte lyckats ändra. Har letat i inställningar med mera. OBS! Alla andra apar fungerar som vanligt. Vi har den nya ipaden med 32gb och gps.
 
P

Patrick E

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

När jag kör IGO på min iPad så får jag mindre bild. Det är ca 2 cm svarta ramar uppe och nere och ca 1 cm på sidorna. Jag mäter från överkant på klockan längst upp. Läste tidigare i tråden att detta är en egenskap igo har.
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej HBK!
Att IGO inte använder hela skärmen har jag skrivit till IGO supporten om och det har sagt att detta ska justeras i kommande uppgradering.

Att Kartan blev mindre efter det att du tagit ett foto måste jag testa då jag inte upplevt detta tidigare (min IGO app ligger nästan alltid aktiv i bakgrunden).
Det jag kan tänka mig är att det hänger samman med att iPaden minns vart du tog bilden dvs GPS koordinaterna finns lagrade i bilden så man kan hitta tillbaka. Men som sagt det är en misstanke & gissning.

///Kz
 

snilss12

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
KNISLINGE
HBK-Nr
5145
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ok, då får jag avvakta nästa uppdatering och se vad som händer.
 
K

Kjellz

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej HBK!
Fick just mail från IGO supporten och de gav följande positiva besked, "We are happy to inform you that the full screen support for the iPad2 is coming with the next update. It is expected within 1 month."

Återkommer då något nytt skrivs från IGO.

Fortsatt skön Sommar!


///Kz
 
F

F.d. 52978

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

hej
har laddat ner igo-europa ----kan man ladda ner Board atlas också till minnet --och hitta ställplatser i europa?? har ipad
MVH
bengt3
 
F

F.d. 52978

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

hej
har en ipad 3gen wifi+3g 16gbt kartor igo prem.eurpa ---batteriet håller inte status när laddaren kopplas 12volt i husbilen utan tappar ca 1% /mil. Ärdetta normalt eller??
tycker också att den borde laddas upp om den är avstängd -ansluten till 12v.
MVH
bengt3
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Rastplatser längs rutten i iGO Primo:

Välj längs rutten.
photo-759244.jpg


Parkering
photo-756929.jpg


Viloplats
photo-754182.jpg


Lista. Grön markering vid vägen, gul liten omväg och röd större omväg.
photo-746647.jpg


På kartan
photo-748704.jpg


Namn och koordinater
photo-751173.jpg
 
I

ingjo

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej,

Är navigation med iPad säkrare än övriga GPS:er. Jag har Garmin och Navigon och båda dessa kan ju visa helt tokiga vägval. Detta tycker jag är de mest störande felen.

MVH

ingjo
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om navigering är säkrare med iPad beror nog mer på handhavande, inställningar och vilken app som används. Kartorna kommer i regel från samma leverantör.

Däremot betyder storleken en hel del. På skärmen alltså!
 
I

ingjo

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för Ditt svar.-- Vad tjänar man på att köpa en iPad om man redan har en Garmin o en Navigon?

MVH
ingjo
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Idag har nya apptillverkare (iGO, Sygic m.fl.) gett sig in i leken och i många fall fått fram smartare appar än de gamla etablerade (Garmin, TomTom). Dessutom till halva priset eller mindre. Uppdateringar/uppgraderingar sker oftare och gratis, målsökning med hjälp av Google och Eniro över nätet och inte minst större och skarpare skärm.
 
F

F.d. 53837

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej.

Tack för hjälpen Stefan och Anders.
Nu tror jag den ska funka när vi drar på onsdag. :)

Är de nån som har France Passion kordinaterna som funkar på iGO??

/Robban
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Snälla Anders hur lägger man in lat och long på iGo? För övrigt har vi kört med iGo ända ner till Split i Kroatien. Allt fungerar bra förutom hastighetsbegränsningarna, dom fungerar väldigt dåligt.
Väldigt mycket tack om Du kan hjälpa oss!
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du väljer skapa rutt.
Tryck på plus tecknet och då får du upp olika alterrnativ.

Välj inget av det utan längs ner ser du en flik där det står Mer. Tryck på den och där inne kan du välja Koordinat.

Hoppas att du lyckas nu/
 
Senast ändrad:
Toppen