• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diskmaskinsproblem, inte i husbilen.

F

F.d. 2577

Guest
Jag har sedan 2008 kunnat läsa om olika problemlösningar på forumet, så nu ber jag om hjälp.
Diskmaskinen hemma, Whirlpool ADG7556, har slutat diska hela programmet. Här är symptomen: kör på 70 graders disk, efter fördisk stannar maskinen med diskmedelsluckan oöppnad. Den piper samtidigt och diskprogrammet har gått över till fördisk.
Känner någon till detta problem och hur får jag tag på ett kopplingsschema?
Slipper jag byta maskin kan jag köra hb 300 mil mer!
Leffe
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Diskmaskinsproblem, inte i husbilen.

tappar den in nytt vatten efter fördisken ??? hade en maskin som det fanns ett överfyllnadskydd på satt under filtret ,en slang som gick till en brytare.
beckade igen av en fettpropp, spola i hetvatten och låt stå nån timme, annars demontera slangen kan även vara fel på programverket ,prova med andra diskprogram,,
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Diskmaskinsproblem, inte i husbilen.

Håller med ovanstående, låter som avloppsslangen satt igen. Har fått göra ren den på ett par maskiner.

Om du kommer åt, se efter om det ligger vatten på plåten under maskinen. Där finns normalt ett överfyllnadsskydd som slår ifrån om det hamnar för mycket vatten där.

//Stefan
 

Sörren

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Sv: Diskmaskinsproblem, inte i husbilen.

Är diskmaskinen ansluten undertill på en pip på vattenlåset?
Det blir en flaskhals där som allt skräp samlas.
Skruva bort slangklämman och rensa ordenligt.
Prova på nytt!

:msn_laugh:
 
Toppen