• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmen i husbil + Komfort

Kjell6

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Vara
HBK-Nr
10078
Medlemskap
2024
HEJ

Nu är det snart dags, personbilen är tankad gpsen är full med vägbeskrivningar men vilken husbil blir det. jag vill ha råd från er husbilfantaster, valet ligger mellan,
Knaus Sun Liner 800.
Kabe Travel Master integrated 810.
Nordic Expedition.
Carthago Premiumklass.
Hobby Sphinx.
Frankia luxury Class.
Eriba Jet

MVH Kjell6
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Hej Kjell6
Nordic Expedition
/Vidhem
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Knausen så klart. Där får du bra värme (alde) men också kyla inbyggd i dubbelgolvet i priset. Ett lätt val:msn_laugh: Stor och bra utrustad bil för rimliga pengar:bock:
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Interessant - jag tycker känslan av lyx med bra kvalité ger svaret Carthago!
 

kersa

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Har bytt från Kabe 750 -08 till Carthago E Liner 51 ,vi var på Idre camping
över nyår värmen kändes mycket jämnare och skönare än tidigare Kabe bilar
Kan varmt rekommenderas man ska ha de varmt och skönt även på vintern
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Som jag ser på det så har du glömt en del märken, kolla marknaden lite mer...eller?
:msn_wink:
Pilot
 
F

F.d. 6615

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Hej !
Har mest erfarenhet av Knaus, har varit mycket nöjd med mina två styck jag haft.
Den sista Knaus 700 LEG kanon värme samt även kylan bra.
Driftsmässigt hållt sig på rimliga kostnader.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

hej Honda 59
Va 1/2 klok du varkar vara! Det märkte jag inte när du kom och hälsa på oss i regnet i Vårgårda den 29 Dec.
Men glömde du inte ett märke.
/Vidhem
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

hej Honda 59
Va 1/2 klok du varkar vara! Det märkte jag inte när du kom och hälsa på oss i regnet i Vårgårda den 29 Dec.
Men glömde du inte ett märke.
/Vidhem
Hej min käre vän Vidhem du vet att Nordic e precis efter Kabe när det gäller vinterbilar (enligt mitt tycke undrar varför ) Men dom andra äggen vet jag inte varför dom fanns på listan en gång. Men de e ju klart att mössen måste ja ha någon stans att bo de e la därför hele Europa bygger lastbilar med husvagnar på:bock:
 
L

Lotta och Jan

Guest
Sv: Värmen i husbil + Komfort

I grunden en meningslös fråga. Få har erfarenhet av många olika husbilsmärken. Det blir som att fråga vilket lag som är bäst i idrott. Det är ju så många saker som avgör, inte minst hur mycket pengar man vill lägga på sitt inköp. Oftast får man det som man är beredd att betala för.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.843
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Värmen i husbil + Komfort

Det är riktigt bra bilar du väljer mellan. Ser inte att du skulle bli missnöjd med någon av dem. Vill du lyssna på goda råd så lyssna på dem som delger sina erfarenheter. De som bara pläderar för sitt märke ska du lyssna väldigt kritiskt på. De har valt bort sin objektivitet för länge sedan. För dem handlar det om nån sorts hysterisk "branding"..., snudd på märkesreligion! :msn_laugh:

Krister N
 
Toppen