• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Med husbil till Medelhavet hösten 2011

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Tack för trevlig reseberättelse. Den ger bra uppslag och inspirerar till resa 2012 då vi skall inviga vår nyinköpta begagnade husbil. Vi är också nybörjare med endast 3 års erfarenhet av att åka runt i Sverige och Danmark.
God fortsättning på det nya året.
 

Pricken

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
2746
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Hej!

Tack för er trevliga reseskildring.
Vi var i höst på resa med 2 husbilar tillsammans med goda vänner till Cannes. Har ett tidigare år även varit vid Gardasjön.
Blev nyfiken på de cykelkorgar ni beskrev att ni har hundarna med på era cykelturer.
Är det speciella korgar avsedda för hund? Vi har själva hund som förefaller mindre än era, men jag tycker inte att vår skulle få plats i den vanliga cykelkorgen som sitter på styret till frugans cykel.
Har ni bild på era cykelkorgar eller tips på var man kan köpa sådana.
Tacksam för tips.

Kerstin o Göran med hunden "Pricken"
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Får tacka för en härlig reseberättelse och många fina bilder, sådant behövs nu när man sitter hemma och längtar efter att säsongen ska börja igen.

/7Tommy
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Instämmer med föregående skribenter! Skönt är det sitta här hemma i den underbara Västkustvintern och läsa om andras vedermödor i soligare nejder. Den franska och den italienska rivieran har jag inte besökt på decennier så det var intressant att läsa om de ställen ni besökte! Jag undrar bara lite över varför ni handlar på färjan när ni åker söderut! Det blir ju billigare ju längre söderut man kommer!

Tack för en givande berättelse! Nu blev jag sugen på den delen av Medelhavskusten igen!

Jappe
 

Amelie&Curt

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
5040
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Hej!

Tog några bilder på våra cykelkorgar när vi cyklade en runda i dag. Det är helt standard cykelkorgar. Vi har lagt en lite matta i botten för att hundarna inte ska fastna med klorna. Våra hundar trivs med att åka cykelkorg.

Hälsningar Curt
 

Bilagor

  • IMG_0092.JPG
    IMG_0092.JPG
    3,5 MB · Visningar: 6
  • IMG_0096.JPG
    IMG_0096.JPG
    3 MB · Visningar: 4
  • IMG_0099.JPG
    IMG_0099.JPG
    4,1 MB · Visningar: 6
I

ingjo

Guest
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Tack för en trevlig redogörelse för Er resa. Jag undrar vilka hjälpmedel Ni använt för att kolla ställplatserna? Gick ni sedan på kordinatorerna? Att köra efter dom tycker jag ofta kan vara lurigt, då GPS:n ofta har svårt att hitta rätt.
 

Gert och Helen

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Tack för en jättefin berättelse. Är nybörjare och funderar på att resa ungefär samma rutt till sommaren / hösten också med två hundar.
 

Amelie&Curt

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
5040
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Hej!
Vi använde i första hand Bordatlas men även Camping Card ACSIs bok då vi inte hittade ställplatser dit vi skulle. Vi tyckte ACSIs campingar fungerade bra vi fick alltid bra platser. Vi körde efter GPS koorinater men men vi följde med i en vägatlas och på vägskyltar. Ibland följde vi vägskyltarn för vi tyckte GPSen visade lite väl små vägar. Då räknar den snabbt om till en annan väg som oftast var större. Min erfarenhet är att GPSen fungerar utmärkt i storstäder där det annars skulle vara svårt att hitta.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Hej, tack för en trevlig reseskildring, man blir genast sugen på en liknande resa!
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Jättetrevlig reseskildring!
Vi har gjort nästan samma resa några gånger, och fasen vad sugen man blir nu igen, verkligt inspirerande!
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Hejsan. Det är inga problem att köra i Tyskland på helgerna. Om jag inte missuppfattat totalt så gäller förbudet endast tunga lastbilar med släp.
Det enda man får tänka på är att t.ex. omkörningsförbud för lastbilar gäller även oss med bilar över 3,5 ton, och att hastigheten för närvarande är begränsad till 100 km/tim under 7,5 ton.

uno
 
F

F.d. 16191

Guest
Sv: Med husbil till Medelhavet hösten 2011

Vi har två borderterriers som vi gärna vill ha med när vi cyklar. Jag tycker era ser lite större ut än dom (standard?) vi har. Var köpte ni era cykelkorgar?/dan i prästgården
 
Toppen