• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panelmonterade USB uttag

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Eftersom mycket behöver laddas eller strömförsörjas via USB så funderar jag på att panelmontera några USB uttag på instrumentbrädan.
Hittar inga lämpliga uttag för panelmontage så jag undrar om någon av er har monterat USB uttag och hur ni gjort.
Känner inte för att montera en massa cigguttag för att få USB uttag.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

Jag tänkte på denna: USB chassiadapter > USB-kontakter | Kjell.com

Den är vändbar för USB A eller B. Nackdelen är att du använder en USB-kabel för anslutning på baksidan. Bengt-Åke Linders är nog bättre om det bara gäller ren strömförsörjning. Möjligen kan det vara problem med den i tjocka paneler. Kjells skruvas fast med två skruvar och kan sitta i hur tjockt material som helst.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Panelmonterade USB uttag

Det var väldig svårt att få tag på dem men jag hittade de på Husvagns Svensson i Göteborg. Jag ringde dit och beställde och de postade dem till mig.

/ R
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Panelmonterade USB uttag

Jag monterade tre USB-vinkeladaptrar i ett täcklock för en vanlig kopplingsdosa enligt bilden (Ford).
Använder dom för USB-3G modem, USB-nätverkskort till router och dator och ett för enbart laddning.
Under locket 12V-förgreningsuttag 1 till 4 och router. Uttagen för drift av router, Garmin, GPS-puck och USB-laddningen.
Roadglider:santa-5-icon:
 

Bilagor

  • Julaöverdrag 008.jpg
    Julaöverdrag 008.jpg
    1,4 MB · Visningar: 32
Senast redigerad av en moderator:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

Kan Vi inte samla ihop oss och beställa för alla som vill ha, eller om Bengt Åke
tar hem och säljer vidare till oss. Inom Sverige så går det ju att skicka i provpåse. Tror att många i dagens teknikrelaterade samhälle vill köpa dessa.

Jag är med på det. Jag vill ha 3 st också!!
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Toppen