• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panelmonterade USB uttag

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Eftersom mycket behöver laddas eller strömförsörjas via USB så funderar jag på att panelmontera några USB uttag på instrumentbrädan.
Hittar inga lämpliga uttag för panelmontage så jag undrar om någon av er har monterat USB uttag och hur ni gjort.
Känner inte för att montera en massa cigguttag för att få USB uttag.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

Bengt Åke, kan inte du kolla upp vad som finns och ta emot beställningar ?
Rädd för att det annars rinner ut i sanden ...
Jag kan givetvis ta hem om det är enklare
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

Hur kopplar ni dessa som strömförsörjare utan att omformaren 12V > 5V inte är påslagen hela tiden och vid stillastående tömmer batteriet? Extern strömbrytare?

Det hade varit smidigt om det funnits ett USB-uttag med en liten mikrobrytare som sluter spänningskretsen till omformaren.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Panelmonterade USB uttag

Jag har oxå kopplat så man alltid har ström på usb uttaget och det var 9 mån sedan och jag har inte märkt någon försämring På batteriet.

Det är en mycket bra produkt
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Panelmonterade USB uttag

Eftersom jag från mina fyra extra 12v-uttag även driver Dovado 4G-routern, har jag kopplat dom via en spänningsomvandlare med en strömbrytare. Får då från bilbatteriet exakt 12v. Troligen lite föesiktigt i överkant, men Dovado rekommenderade det.

Roadglider
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Panelmonterade USB uttag

Skall se, om jag kan ta några bilder på min montering. Allt sitter dolt monterat under den mittre och den vänstra luckan på Fordens instrumentpanel.

Roadglider
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

hej jag har köpt en ericsson xperia arc, när man sätter in kabeln i datorn laddas då telefånen, isåfall kanske jag också behöver en usb uttag i bilen mvh håkan
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Panelmonterade USB uttag

hej jag har köpt en ericsson xperia arc, när man sätter in kabeln i datorn laddas då telefånen, isåfall kanske jag också behöver en usb uttag i bilen mvh håkan

När du kopplar telefonen till datorns USB uttag så kan du se på laddindikatorn på telefonen om den laddas.Jag tror att den laddas.
 
Toppen