• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vad är rätt...forts!

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.834
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
lasse lj! Av drygt 40 inlägg i din tråd var den 2-3 som inte tyckte som du. resten höll med dig och svarade på frågan! Hur du kan känna dig nertryckt begriper jag inte. Är det nån sorts sårad fåfänga?

Krister N
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25279

Guest
Sv: vad är rätt...forts!

God morgon krinil

Nopp, fåfängan, den har vi inte pysslat med på många år. Det kanske stämmer det du säger om svars fördelningen. Man blev väl så frustrerad över dom "attackerna" som var så man såg inte träden för skogen. eller i detta fall tvärtom. Att folk ibland uppfattar saker helt uppåt väggarna är jag van vid sen tidigare i mitt jobb. Men att det skulle gå så här illa kunde man ju inte tro. Tur att vi inte är stats-ledare. Då hade väldskrig nr 3 stått på lur.
Så nu tycker jag att vi knallar vidare i husbilsvärlden och hoppas på en kort vinter så att vi som ställt-av kommer ut i solen igen.

Väl mött på vägen alla höger- och vänster-tändare. (Fanns även någon mitt-are oxå)
Viktigaste är väl att vi inte eldar upp våra bilar nu i adventstider.

mvh /Lj
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: vad är rätt...forts!

lasse lj! Av drygt 40 inlägg i din tråd var den 2-3 som inte tyckte som du. resten höll med dig och svarade på frågan! Hur du kan känna dig nertryckt begriper jag inte. Är det nån sorts sårad fåfänga?

Krister N

:wideeyed:Visserligen handlade den ursprungliga tråden om från vilket håll man tänder en adventsljusstake , men att man också kan snedtända så som du nu gjort , var det nog inte många som tänkte sig att man kunde göra när dom läste inläggen .
Rulla Lugnt och tänd ett ljus .
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: vad är rätt...forts!

Det rullar vidare.

Har nu kollat igenom dom 43 svaren
En, säger 1, svarade på min fråga.
Resten höll sig i olika gråzonerna med svar som egentligen inte hade med frågan att göra.
Många såg en humoristisk vinkel på det hela. Dom skall ha heder.
Frågan är ju hur enkel som helst. När du sitter framför ljusstaken, för du då tändstickan åt vänster eller höger.????
Svårare var det inte. Trodde jag.
Vet att landet är fullt av olika traditioner och vanor.
Så jag bara undrade, men.......icke.
Problemet här var att jag nämnde bilden. Men jag har aldrig påstått att bilden är ful, dålig, eller felaktig. Toppbilderna är hur fina som helst. Jag bara kollade om va ni hade för traditioner och vanor
En snabb-titt på googles bildsida gav mig svaret istället.
Frågan är ungefär som att undra. Hästskon ,skall den hänga upp eller ner....
En sån tråd skulle med all sannolikhet oxå spåra ur efter ett tag

/Lj
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5322

Guest
Sv: vad är rätt...forts!

Från höger eller vänster? Skulle kunna vara olika på höger- eller vänsterhänta?
Tänkte att man inte vill bränna sig på armen så högerhänta tänder från vänster och vänsterhänta från höger. :rolleyes:
Förutsatt att man sitter från samma sida givetvis och förutsatt att det ska tändas mer än ett ljus. :oops:
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: vad är rätt...forts!

Hej

Vet du vad jag hört.!!!!!
Ändarna ner ,annars fastnar lyckan och blir hängandes.:p:

mvh /lj
 
Toppen