• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tuv märke

F

F.d. 50191

Guest
Hej, jag fick för något år sedan tips om var jag kunde få ett sk. Tuv märke, har nu bytt bil och glömt var jag fick det ifrån, jag vet att jag beställde det via nätet, har vi någon som kan hjälpa vore jag tacksam.
Royne
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Tuv märke

Pris på miljödekaler:
För svenskregistrerade bilar 185 SEK inkl. moms och frakt.
För bilar från övriga Norden 325 SEK inkl. moms och frakt.

Kvittens skickas sedan tillsammans med dekalen. Leveranstid ca 3-5 arbetsdagar efter mottagen betalning.

Vid betalning från utlandet:
IBAN: SE7550000000052671059736
SWIFT/BIC: ESSESESS

Har du frågor, är du välkommen att ringa till oss på telefonnummer +46(0)10-455 18 12

Välkommen till DEKRA
 
F

F.d. 5110

Guest
Sv: Tuv märke

Stopp och belägg!!!

Om det är miljödekalen i Tyskland du menar..............

Det kostar bara 5 Euro att skaffa den i Tyskland!!!!!

Du kan också beställa den hemifrån för en spottstyver mer.....

Det finns massor att gotta ner sig i: "feinstaubplakette" "Umveltplakette" m.m. även på HBK...

Gå inte på dem som vill ha orimligt mycket slantar för nåt som nästan är gratis!!!!

//Lasse
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Tuv märke

LasseF har helt rätt.
Jag skaffade mitt miljömärke på TÜV i Heiligenhafen. Om man svänger höger för att komma till Calles så svänger man vänster istället. (Om man inte kommer från ställplatsen villsäga)
5€, snabbt som bara den att få den och killen förstår direkt vad det är frågan om när du visar din blå registreringsblankett.

Det har skrivits mycket om det i olika trådar.
 
Toppen