Tack snälla vänner för alla kloka tankar och idéer!
Vi har en solcell - 150W. Skulle kanske kunna vara den. Men samtidigt upplever vi att vi inte har några större problem när vi står still. Den borde störa även då?
Mottagningen påminner lite om våran gamla Golf med JVC-stereo, vilken ska ha bra radiodel. Däremot satt det en originalmonterad antenn (som gick av) med inbyggd förstärkare inuti sprötet. Eftersom jag inte hade lust att lägga en hel massa hundralappar på en likadan, så blev det en vanlig, med sämre mottagning som följd. Även om det sprötet är ganska långt och sitter mitt på taket. Där blir ju även bilen jordplan(?).
Däremot är Volvons antenn inbyggd och har en suverän mottagning.
Det var ju också en lösning att sätta antennen i en backspegel. Personligen hade jag nog valt en annan placering, om jag varit bilbyggare!
Att det skulle kunna vara ett garantijobb har jag inte haft en tanke på!

Helt klart ska vi kolla med säljaren, som hittills inte har visat den minsta tvekan på att ställa upp även efter köpet, vilket uppskattas!
Sen igår är kärran avställd, så det får väl vara som det är till våren. Däremot ska jag kontakta säljaren och höra vad han säger.
Har sagt det så många gånger förr och tjatar om det igen: Ni ÄR fantastiskt vänliga och hjälpsamma därute!!