• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbils Vintips

F

F.d. 50240

Guest
Sv: Husbils Vintips

Om ni har vägarna förbi Weininzel, som ligger öster om Wurzburg vid floden Main, kan man prova på en Rotling som är en opponent till Rosé. Är väl så god som Rosé en varm sommarkväll.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Husbils Vintips

Det här är tråden och ämnesområdet, som har de bästa förutsättningarna att bli oändligt långt och aldrig uttömt. Smaken kan aldrig och alltid diskuteras i det oändliga trots det gamla latinska ordstävet - degustibus non est disputandum -. Var och en har sin övertygelse och korta minne om fakta, och vad gör det!? Ingenting alls, för vem kan bevisa att Bols bananlikör inte passar bra till havregrynsgröt, fiskpinnar, oxfilé eller varmkorv?

För de allra flesta inkl mig själv är priset avgörande och mindre vad de s k experterna tycker. Krinil anser att VDV - sanningen i vinet - är en bra utgångspunkt till någonting och jag håller med. Men, tänk så många fina alternativ vårt duktiga svenska Systembolaget har! I ungefär samma prisläge. Jag har provat många och skulle aldrig klara av att utse någon enskild vinnare - det finns helt enkelt alltför många fina pärlor!

Och tack och lov för det! Det finns många sanningar om mycket här i livet.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Husbils Vintips

Ett mycket gott och prisvärt vin 99:-
McManis Petite Sirah (nr 6520)

Rött vin, Fruktigt & Smakrikt
 
Toppen