• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga cnc router

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bygga cnc router

Snyggt och personligt, där ser man att man kan hur fina och proffsiga jobb som helst.

Nu har pojken fátt sin elviolin, men kan inte spela pá den för han bröt handleden.
Men har man ett elinstrument sá behövs det en bra förstärkare sá nästa projekt är en Marshall rörförstärkare. Den kommer att bli väldigt personlig. En blandning av 70 talet och med digitala effekter.

OBS bygger man till sig själv kan man kopiera och plagiera utan problem, men gär inte att sälja...
 

Bilagor

  • IMG_20140909_132900.jpg
    IMG_20140909_132900.jpg
    2,7 MB · Visningar: 0
  • IMG_20140909_144346.jpg
    IMG_20140909_144346.jpg
    3,4 MB · Visningar: 2
  • IMG_20141122_200632.jpg
    IMG_20141122_200632.jpg
    2,7 MB · Visningar: 0
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bygga cnc router

Var hos en järnhandlare och skulle köpa lite skruvar, framför mig stod det ett Hollándskt par och pratad med varandra. Jag hörde att dom ákte i en husbil och letade efter nágonting. Dom diskuterade att det máste vara original. Jag hjälpte dom med översättning. Dom hade letat efter nágra hylsor i en massa affärer utan resultat. Jag frágade dom om dom kunde ge mig en exakt ritning pá hur dom skall se ut. Jag frágade dom sedan om vilket material dom ville ha dom och han svarade att det speladeingen roll. dom skall sitta till trä och han kunde mála dom bruna. Jag sa till honom att om jag kunde trolla fram dom hur skulle dom vara dá. Han svarade att dom skulle vara i ett mörkt trä. Jag sa till honom att i morgon klockan 10:00 har han dom.:yes:

Hade jag varit i hans fall sá hade jag köpt nágra cm gardinstáng och brickor.
Eller i värsta fall svarvat med en borrmaskin och en fil.

Jag skall rekomendera dom en mycket bra bok som jag rekomenderar till alla..

Pirsig Robert M : Zen och konsten att sköta en motorcykel
 

Bilagor

  • IMG_20150930_114705-1.jpg
    IMG_20150930_114705-1.jpg
    1,6 MB · Visningar: 0
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Bygga cnc router

Jag fick alldrig se hur det blev, men han blev mycket nöjd och att det var bättre än orginal.

Vad jag menar med Robert Persigs bok är att kunna se detaljers funktion
Kortfattat:
Det var en helt oteknisk person med filosofiska diskussioner Zen med ett klassiskt tänkande, som skulle ut pá en MC semester med en granne. Grannen hade en gammal Harley Davidson. Zen ville ha en bra kvalite och köpte en BMW med minimal servise och inget skruvande.

Efter ett dygn sá kände han att hans styre var lite löst och blev genast orolig och ville söka upp en auktoriserad BMW verkstad och justera bort glappet. Grannen tig fram en insexnyckel fór att spänna skruvarna, men det gick inte dom var i botten. Grannen tog dá en tom burk Coca cola och skar fram tvá smala bitar och skulle lágga dom som skims för att kunna spänna styret. Zed började att bráka och sa att han absolut inte ville ha bitar av en gammal burk pá sin nya fina BMW. Under resan läede han sig hur man kan tänka i andra banor och lösa ett enkelt tekniskt problem.
Páminner om denna Holländaren.
 
Toppen