• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen laddning på 220V

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Hämtade min nya plåtis för en vecka sedan 25/11 och när jag kopplade upp mig mot 220V på söndagen så fanns det ingen laddning på bodelsbatteriet. Har kollat alla säkringar på inströmmen och mätt att det finns spänning (223V) på kabeln till EBL 208 S. BiÖ har nu haft en vecka på sig att komma med besked vad de skall göra, där råder tystnad. På måndag går jag igång med dem. En fråga, nog måste det väl finnas en säkring i EBL-n på inkommande 220 kontakten? Eller förlitar sig tillverkaren på att allt utanför är ok?
Ja jag vet, jag pillar inte med något det är ett garantiärende.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Ingen laddning på 220V

Ber att få citera en gammal radio-opperatörssanning:

>När inget hjälper, läs manualen! > :D

Står det inte i manualen eller säkringen är hel, betrakta det som garantiproblem"
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Ingen laddning på 220V

Nu har jag fått mitt nya Elektroblock monterat hos BiÖ. Tog en timma sedan var allt som det skulle vara. Bilen står på laddning nu.
Fick också en del frågor utredda av den kunniga personalen hos BiÖ.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220V

Hej KalleiViken!
Kul att läsa att det ordnade sej, du kunde varit "smörjare" på "Kockum"!
Mvh!


Nu har jag fått mitt nya Elektroblock monterat hos BiÖ. Tog en timma sedan var allt som det skulle vara. Bilen står på laddning nu.
Fick också en del frågor utredda av den kunniga personalen hos BiÖ.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Ingen laddning på 220V

Skulle inte förvåna mig om det är inkommande 220v säkringen som var kass eller utgående likströmsäkringen 20 A till batteriet.Annars är det nog laddningsmodulen i EBL.
Å andra sidan är det inte verkstädernas starka sida att felsöka,man byter istället.

Jojje
 
Toppen