• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsgarage

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsgarage

Ja det ser ju jättefint ut det där,synd man inte har möjlighet att bygga ett sånt !!:mcride::spinny:
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsgarage

Vi hade vår husbil ute det första året samt hyrde in den över vintern. Men vi bestämde oss sedan för att bygga ett eget husbilsgarage. Rev ned ett gammalt bilgarage och fick sedan plats både till bil och husbil.

Det kostade oss 55 000 kr men då hade jag allt virke liggande och gjorde allt arbete själv. Ca. halva kostnaden ligger i dörrarna eftersom vi satsade på takskjutportar med motoröppning till personbilen. Men vi tycker det blev bra och det är ett stort plus att ha bilen hemma för tillsyn, batteriladdning m.m.
 

Bilagor

  • 2010-04-11 065.JPG
    2010-04-11 065.JPG
    2,4 MB · Visningar: 20

karwis

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsgarage

Hej

Ert husbilsgarage ser jätte fint ut, tycker jag:) Jag undrar vad ni har för mått på garaget?

//Karin
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsgarage

Det är lite över 6 m på båda hållen och porten till husbilen är 3.15 hög och 2.70 bred. Enda problemet så här långt är att plattan blir porös och spricker upp där vi parkerar personbilen. Gjöt plattan själv och blandade egen betong och den håller inte när saltslasket droppar av bilen.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsgarage

Vi hade inte mycket plats på tomten, men med snälla grannar och en hel del lirkande med kommunen så blev det såhär, 3,8x9 meter och minst 3,4meter högt. Jobbet gör jag som vanligt själv och material och bygglov hamnade på 30 tusen ungefär.

Fil 2016-06-03 12 34 22.jpeg

Vinter.jpeg

Gamla husbilen på bilden!

//Peter
 
S

Steffobosseg

Guest
Sv: Husbilsgarage

Hej. Vi skall bygga garage till vår husbil som är 7,5 meter lång. Har du möjligheter att skicka fler bilder från olika vinklar och lite mått på ditt garage//Steffan
 
Toppen