Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Värme/kyla i husbilen
Värme/kyla i husbilen Hur fixar vi Värmen eller Kylan (AC) med kringliggande apparater och frågor runt detta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Kondens på hyttrutorna?
Gammal
HBK Medlem

Håkan o Britts avatar

Kommun/Land: Tjörn
Sv: Kondens på hyttrutorna? - 2011-11-28, 17:38

jag har dragit upp värmeslangar från värmen till rutan, det fungerar ganska bra jag slipper den värsta imman vid regn, jag ser andra bilar som det dryper av vatten
då mina är torra ,,det är ännu på experimentstadiet men det funkar bra ,, jag har också
ändrat slangdragning från värman så nu är det varmast fram och svalast där man sover
mvh håkan

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Gävle
Sv: Kondens på hyttrutorna? - 2011-12-14, 11:23

Kondens beror som alla vet på att varm och kalla luft möts, oavsett vilken bil, i kojor typ nordic så finns en dörr mot hytten vilket resulterar i att hytten där råder minus grader = ingen kondens! i andra bilar så hjälper det om man har en taklucka på glänt eller annan ventilation.

Har ägt Dethleffs med Alde, 2 kabe med Alde har aldrig haft problem med någon större kondens på hyttrutornas insida, Kabes ”Täcke” är fantastiskt bra! var faktiskt det bästa med bilarna när det gäller vintercamping, golvärmen var bra.. om den funnits där fötterna fanns, har efter våra skrivelser dragits om och kan köras separat på 10:orna och framåt.

Undrar varför inte Truma värmen ansluts till bilens defrostersystem? när bodelen byggs på chassiet. Måste i samband med bodelsbyggnationen vara relativt enkelt att göra, går att styra med spjäll inbyggda i systemet flera fördelar inget kallras i hytten, ingen”Kondens” bättre värmekomfort på det stora hela. En dugligare vinterbil. Något fabrikat har en separat luftslang dragen under vindrutan, en nödlösning verkar det som

Gammal
HBK Medlem

BeRokas avatar

Kommun/Land: Hässleholm
Sv: Kondens på hyttrutorna? - 2011-12-14, 18:29

Jag brukar dra för drapperiet på innsidan och lämna en liten springa öppen i sidodörren, så blir där ventilation den lilla kondens som kan uppstå ibland på frontrutan tar jag bort med vebastorn.

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Värme/kyla i husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
kondens i fönster KaMa1 Sköt om Husbilen 10 2012-03-27 23:23
Kondens i sovrum Pelle&Lena Under Markisen 13 2010-09-12 20:55
Kondens! johansson Sköt om Husbilen 1 2010-07-10 19:08
kondens Morgan Sköt om Husbilen 2 2009-05-06 20:19
Kondens Kicki & Per Sköt om Husbilen 12 2008-03-14 13:01

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS