• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

F

F.d. 9058

Guest
Har vi i Husbilsklubben rabatt på LED belysning (ersättnings lampor) hos någon handlare / försäljare? Jag vill byta alla lampor i min Kabe Travelmaster 750 WT -07. Tips emottages tacksamt även synpunkter :)

Tack på förhand, Patrik Ölander i Malmö.
 
F

F.d. 9058

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Tack, jag har sett det, innan, LEDKungen. Har pratat med dem, trevliga och kunniga, jag vill bara vara säker på att jag betalar så lite som möjligt och såg att de hade en rad för rabatt kod, därför tänkte jag, kanske har Husbilsklubben rabatt på LED lampor hos någon :)

Ett annat syfte med min fråga är att här på detta forum finns nog massor av erfarenheter, jag är en äkta gröngöling när det kommer till husbil.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Jag har testat led-lampor från 4-5 olika leverantörer, innan jag bestämde mig för Linders belysning här på företagsforumet. Bästa pris och dessutom i särklasss bäst lampor, av dem jag provat. Hade bl a problem med att få jämn belysning över köksbänken, eftersom många ledspottar har väldigt smal belysningsvinkel och väldigt kallt ljus. Det fixade Linders "flodljus" perfekt.

Har också en 07:a och bytte ut rubbet.

Krister N

PS! Välkommen till klubben förresten! :)
 
Senast ändrad:

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Ledlampor har dålig färgåtergivning och allt som lyses upp ser livlöst och tråkigt ut jämfört med halogenlampor. Det skiljer en hel del mellan olika lamptillverkare vad gäller färgåtergivning. Vilka som är bäst vet jag inte, provat några från Kjell & co och samma lamptyp köpt vid två olika tillfällen skiljde mycket.

Det är en djungel därute, passa er!
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Tror inte man skall titta blint på priset nog bättre att få en bra lampa med trevligt ljus. Det är ju inte nå dyra saker det handlar om.

Leif
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Vi har också handlat av Linder och måste säga att vi är mycket nöjda!
Kan faktiskt inte se någon nämnvärd skillnad jämfört med halogen, i vare sig färg eller styrka, av de vi köpte till våra armaturer.
Den enda skillnaden är att de inte blir det minsta varma ;)
T o m jycken gillade dessa lampor! Inte minst smaken av den ena. Smaskens! :oops:
 

holiday

HBK Medlem
Inlägg
197
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2024
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Hej!!

Jag köpte av Linders belysning för ca 1 år sen, fungerar kanon lite strömåtgång, fin färgtemperatur, nästan ingen värme, och ett bra pris.

Kan helt klar rekomendera han.
 
F

F.d. 9058

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Tack ALLA för seriösa och ärliga svar. Djungel - Ja det är det har jag märkt:). Gällande priser, priset är inte allt, kvalitet kommer först hos mig, men jag vill ju inte betala mer än jag behöver. Idag köpte vi en 19" LED tv med DVD till husbilen och sparar den gamla Dantax tv'n till att ha utomhus vid tillfälle, KABE bilen vi har köpt hade tv uttag under markisen. Nu är det utbyte av alla halogen till LED lampor och det finska vintertäcket kvar att inhandla. Som stadsbo och gröngöling i husbilsvärlden är det mycket man vill ha men nu är vi nöjda.

/Patrik Ölander i Malmö
 
F

F.d. 25410

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Hej,
Jag har handlat av Linders Belysning, kanonservice och dom bästa led jag har provat, lyser varmvitt.
Kan verkligen rekomendera honom......:mcride:
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Har köpt alla mina LED lampor och stripes från Bengt-Åke Linder. Bra priser, snabb leverans och en suverän personlig service.

/Göran
 
F

F.d. 53072

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare och medlem undrar...

Jag bytte alla lampor i min Kabe förra året. Köpte av LED-kungen. Dyrt, dålig service och flera returer innan alla lampor fungerade.
 
Toppen