• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android iphone ipad ???

F

F.d. 4556

Guest
Jag är novis på ovanstående, vad är det för skillnad, kan alla användas som gps utan att gå ut på nätet, vilken ska man köpa o varför

Kenneth (alkpe)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android iphone ipad ???

iPhone är en telefon med inbyggd GPS, Androidtelefon likaså. iPad är en surfplatta på 10 tum också med inbyggd GPS (finns utan också).

Det som bestämmer om man kan använda dem som navigator utan att vara uppkopplad är om kartorna ligger i telefonens/plattans minne eller inte.

iGO Primo, Navigon, Sygic m.fl. är appar som kan användas utan att man behöver vara uppkopplad till nätet, precis som en vanlig navigator. Skillnaden mot en fast navigator är lägre pris, oftare uppdaterade kartor och bättre sökmöjligheter.

En trevlig bekantskap är svenska Wisepilot som också kan köras offline numera. Mycket lättanvänd!

PS! I en husbil är en iPad överlägsen med sin stora skärm men är kanske alltför stor i personbilen.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Android iphone ipad ???

Tackar för det svaret, det klarnade betydligt

Kenneth (alkpe)
 

Gunerk

FD HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Lerum
HBK-Nr
14526
Medlemskap
2023
Sv: Android iphone ipad ???

Hej, har använt Visepilot, som varit suveränt. Tyvärr har dom ändrat kartmaterial, så småvägarna har försvunnit. Är det någon som vet vilket app jag kan skaffa MED SMÅVÄGAR, för Android systemet?
Hälsningar Gunerk
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Android iphone ipad ???

Jag hittade ingen lämplig tråd, så jag lägger in det här. Ifall någon står i valet och kvalet...

Jag är grymt imponerad (fast borde inte vara det. Så här skulle det alltid varit).
iPhone 6, användning 7 tim 19 min, vänteläge 1 dag 6 tim. Fortfarande 52 % kvar.
Stor skillnad mot tidigare iPhones jag har haft :)
 
Toppen