• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navkapslar

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
:twitcy: Ni som har Ford ! Det går att köpa styckevis Navkapslar ock dom kostar 225kr,jag trodde att man måste köpa 4 st. Våran bil är 2008 och 16 tums fälg
Mvh Frank
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Sv: Navkapslar

Tack för tipset Jag har spridit ut ett antal navkapslar på färjor och lite sämre vägar dom sitter inte kvar....
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Navkapslar

Ett tips som förekommit flera gånger i olika trådar: Fäst med stripes genom ett hål i fälgen. En på var sida om du vill, men det sitter med en enda. En liten nackdel är att du måste byta ut den när du vill ha loss kapseln, men det är det värt.
 
F

F.d. 12430

Guest
Sv: Navkapslar

En kapsel ligger nog runt Ånge nånstans och två sista kilometrarna upp på Nipfjället. Den sista och den som var fulast satt kvar. En skruv i mitten till Fiats originalkapsel blir det nog för mig när/om jag köper nya.:)
 
F

F.d. 14100

Guest
Sv: Navkapslar

hej på mercedes följer det med ett fäste som sitter i navet , då tappar man dem ej larsa.e
 
Toppen