• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Där ser man. Jag är född och uppvuxen i Getinge, men hörde aldrig talas om detta under mina 6 skolår i Getinge. Inte heller under realskolan eller gymnasiet i Halmstad.:oops::oops::oops:
Jag tillbringade alla mina somrar i Getinge hos mina morföräldrar Sten & Lilly Johansson. Kanske känner du till dom ?
MVH Gunilla
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Ringer inga klockor spontant. Vad hette deras barn och när var barnen födda, var bodde dom?
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Skåne ? Är det transitsträckan man passerar på väg till Småland?
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Ringer inga klockor spontant. Vad hette deras barn och när var barnen födda, var bodde dom?
Deras barn är Marianne (min mor) Siv, Stig, Erling, Arne. Mina morföräldrar bodde utmed gamla genomfarten utmed ån som gick på baksidan av deras tomt. Ett av deras barn Jan-Erik drunknade i ån vid ett par års ålder. Min mor Marianne gifte sig med min far Gert-Ove Eriksson och flyttade till Falkenberg där jag är född och uppväxt.
Gunilla
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Fortfarande inga ihågkomster. Själva bodde vi uppe på Skattagårdsberget nära kyrkan. Har dålig koll på de äldre generationerna nere i byn.
Om någon av din mors syskon bildade familj i Getinge och skaffade barn, kan jag ha gått i skolan med dina kusiner. Jag är 64 år gammal nu.
Roland
 
Senast redigerad av en moderator:

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Är Hallänningar utbölingar i sitt eget landskap

Jag har inget emot Skåne stannar en gång på vägen upp och en gång på tillbakavägen för i Malmö bor mina barnbarn, och de vill gärna att morfar hälsar på.
 

Bilagor

  • 01112011538.jpg
    01112011538.jpg
    1,4 MB · Visningar: 1
Toppen