• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm på plåtis

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Har just blivit med en "plåtis", Adria Sun Living Flexo på Fiatskåp 2011, och vill gärna ha larm på den. Den har ju framdörrar sidodörr och bakdörrar. Hur har ni som äger en sådan larmat den?
  • Kopplat till can-bus
  • magnetkontakter trådbundna/trådlösa
  • annan lösning
Har med visst intresse följt tråden om Vikinglarm. Verkar bra med uppringning. Någon framgång där?
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Larm på plåtis

Har just blivit med en "plåtis", Adria Sun Living Flexo på Fiatskåp 2011, och vill gärna ha larm på den. Den har ju framdörrar sidodörr och bakdörrar. Hur har ni som äger en sådan larmat den?
  • Kopplat till can-bus
  • magnetkontakter trådbundna/trådlösa
  • annan lösning
Har med visst intresse följt tråden om Vikinglarm. Verkar bra med uppringning. Någon framgång där?


Hej Kalle!

Ta kontakt med S R larm o installation i Klippan (Vikinglarm), nära och bra, de har säkert någon lösning för dej och din husbil!

Grattis till din nya husbil förresten!

Mvh
Pilot:)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Larm på plåtis

CarGard + magnetkontakter vid alla dörrar både NO och NC + lite egna tricks med sensorer av olika slag t.e.x. radar. Varje plåtis med självaktning bör ha ett eget hemgjort världsunikt larm!

Jappe

Håller med, har alltid monterat mina larm själv. Men nu har det hänt saker med bilarna, datorer och annat tjafs som can-bus. Troligen är det lättare med can-bus men jag vet inget om detta. Viking larm har trådlösa magnetkontakter så man slipper kabeldragning, går de att störa ut och hur länge räcker batterierna?
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Larm på plåtis

:)Hei.

Jeg har også kjøpt ny "Plåtis" i år.
Etter nøye vurdering falt valget på DEFA tyverialarm koblet til Can-Bus og
bilens fjernkontroll.
Har fra april kjørt 16000km rundt i Europa og den fungerer meget godt.

Vennlig hilsen Atle.
PS. Etter høstens tur til Portugal er jeg meget fornøyd med valget av "Plåtis" DS:)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Larm på plåtis

Nu har jag monterat larmet som jag köpte från Säkerhetsbutiken i Klippan (med HBK rabatt). Patrik i Klippan har varit väldigt hjälpsam de få gånger jag haft något att fråga om.
Larmet funkar utmärkt med SMS och uppringning på min mobil. När jag står hemma har jag larmet programmerat (lätt att göra med ett SMS till larmet) så att sirenen inte ljuder utan förlitar mig på SMS och uppringning på mobilen. Då behöver inte grannarna bli störda om jag fumlat med avlarmning.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Larm på plåtis

Min bror var med om att "arbeta upp" Carguard,
även jag drog mina strån till stacken.

Då lärde jag mig hur viktigt det är att "hänga upp"
avgassystem "på rätt sätt" med gummiringar för att
slippa "falsklarm" som orsakas av plötsliga "knix" i rör-
skarvarna när avgassystemet kallnar efter körning.

Det blev, utan undantag, 1:a motfråga när kunderna
hade klagomål på just "falsklarm" och "nattkonserter".

Så tag lärdom, snälla!
 
Toppen