Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp
Vatten o Avlopp Hur gör man för att hantera Vatten o Avlopp o Toaletten när man är ute med Husbilen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
tömning av vatten inför vinter
Gammal
HBK Medlem

Kommun/Land: Ystad
Ålder: 41
tömning av vatten inför vinter - 2011-11-15, 09:03

Hej alla! jag/vi är helt nya i husbilsvärlden,,, dvs, har precis köpt en husbil och varit ute en gång med den!!! KUL! måste jag säga.
Det blir nog en långvarig relation. Vet ju inte riktigt hur detta forum funkar eller någonting med husbilen iheller för den delen, men man lär sig.
Nu till min fråga, om det är någon där ute som kan och vill hjälpa mig med svar?
Hur gör man inför vintern med vattnet i bilen,,, jag har tömt ut gråvattentanken,färskvattentanken,och varmvattenberedaren som för övrigt tömmer sig själv tror jag??? Men hur blir det med slangar och pumpen, det är en membranpump vad jag förstår,, skall detta åsså tömmas eller?? och hur?
Tacksam för svar.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: tömning av vatten inför vinter
Gammal
HBK Medlem

Rolf & Gunillas avatar

Kommun/Land: Vadstena
Ålder: 60
Sv: tömning av vatten inför vinter - 2011-11-15, 11:44

Vet inte om detta är det rätta svaret men jag gör så här. När vattnet är tömt som du gjort så stänger jag av vattenpumpen sen öppnar jag kranarna och blåser i dom så hårt jag kan. Så här har vi gjort nu i flera år och inte drabbats av några frys problem.
Detta skrivet från en amatör. Kanske får du fler och bättre svar av någon som vet bättre.
Ha en bra dag
Gunilla
PS vi har husbilen stående utomhus intill huset DS

Följande Tackar Rolf & Gunilla för detta inlägg:
elliot easy (2011-11-15)
Sv: tömning av vatten inför vinter
Gammal
HBK Medlem

Kommun/Land: Ystad
Ålder: 41
Sv: tömning av vatten inför vinter - 2011-11-15, 15:40

Hej alla,,, tack för ert svar.. hittade en annan tråd där jag fick svar på alla mina frågor.

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Vatten o Avlopp

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tömning gråvatten Donna Lagar o Regelverk 3 2011-09-19 11:18
Tömning av vatten inför vintern Karin och Conny Vatten o Avlopp 12 2010-10-31 16:46
Tömning av Gråvatten & Toa + fylla på vatten Monica o Kurt 35 Vatten o Avlopp 0 2008-08-05 18:18

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS