• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bella Italia

F

F.d. 30092

Guest
Hej :)

Vi är nyblivna medlemmar och tycker att klubben är mycket bra.
Jag och min fru tog en tur ner till Italien med start mitten av Aug och kom hem i början av Okt.
Vi besökte många platser bl.a Portonovo känt från Svt solens mat enda stället det växer vilda musslor. Lapedona från Tv 4 drömmen om Italien där par renoverade ett hus och blev utröstade.
Angera vid Lago Magiore Italiens tredje sjö. En kyrka som ligger i Alperna på en topp och det är fem kyrkor på varandra 70m hög som heter Santuario S. Romedio väl värt ett besök.
Vi var i Italien 42 dagar och låg på camping fem nätter. Vi såg inte till några Svenska husbilar.
Vårt huvudmål var San Benedetto Del Tronto, kallas för Palmernas Riviera. Kan rekomenderas.
Vi bor i Umeå och det blir en bra bit att åka, 129 mil till Trelleborg sen resten kvar.
Bifogar några bilder, sen skriver vi nog en berättelse om hela resan.

MVH Christer:mh3:

55 Kyrkan.JPG212Del Tronto.JPG

65 Måltid.JPG231Ställplats.JPG

371Utsikt från husbilen.JPG389Angera.JPG
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: Bella Italia

Ser fram emot Er reseberättelse! Vi planerar för en tripp i maj till norra Italien och vill gärna få tips på fina o vackra platser. Vilken färja valde ni?

Hälsn från Bilgrun I Piteå
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Bella Italia

Hej Christer!

Håller med Bilgrun, vi ser fram mot en reseberättelse med tips om ställplatser, campingar och tips om sevärdigheter då vi är mycket nyfikna på Italien.
Tackar på förhand...

Kjelle
 
Toppen