• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Planering hembygge

F

F.d. 14324

Guest
Hej allihopa.
Jag behöver hjälp med att ta reda på vad det är som gäller när man ska bygga sin egen husbil. jag har letat efter info på transportstyrelsens samt bilprovningens hemsidor och letat i trådar här på forumet, jag har på det viset skapat totalt kaos i huvudet.
Jag önskar tips av er som genomgått det här, men även andra som har något att tillföra är givetvis välkomna med tips.
Bilen som det handlar om är en mercedes sprinter från -04 som är 6,6m lång(ca) och har högt tak.
Saken jag undrar över är väl egentligen hur jag ska gå tillväga så att alllt görs på rätt sätt i rätt ordning i största möjliga mån.
Just nu har jag betydligt mer frågor än svar i skallen och jag vill gärna ha kontroll på läget innan jag sätter igång med svets och kapmaskin.
Välkomna att fylla på med tips, idéer, bra att veta, måste ha koll på, mm
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Planering hembygge

Tackar Alve, Nu har jag en hel del att läsa :wink:
 
Toppen