• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av husbilslarm

F

F.d. 52945

Guest
Hej!

Jag bytte för ett tag sedan till Vikinglarm efter att ha haft Nortronix husbilslarm och jag ångrar inte det, larmet fungerar över förväntan och jag känner mej mer tillfreds med känslan att om något skulle "inträffa" t.ex inbrott så får jag snabbt ett SMS om detta och jag kan om jag är i närheten förhoppningsvis avstyra tilltaget, det finns även brand och narkosgaslarm i detta samt ett skallarm (larm som fungerar om ni befinner er i bilen men inte öppnar dörrarna) bra att ha på när man lagt sig för natten!
Larmet köpte jag av S R larm o installation i Klippan, ett nyöppnat företag som installerade det över dagen med ett mycket bra bemötande och de tog sej bra med tid att förklara hur det fungerade..KANON!

//Pilot:)
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Byte av husbilslarm

Jag har köpt och installerat Vikinglarm hemma, och har provat alla upptänkliga situationer för att utlösa det.
Fungerar perfekt än så länge. Sirener går igång, SMS skickas och det går att lyssna i huset med mobilen.
Larmet programmeras genom att sända SMS till det.
(Fast jag köpte mitt från Vikinglarm på internet.)
//W
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

Jag har efter önskan från Gomer när han avgick, kontaktat Vikinglarm för fortsatt samarbete och de har lovat höra av sig igen. Om de inte gör detta snart, så kommer jag att kontakta dom igen.
Det Gomer säger stämmer! Det är någon form av avtal som ska tas fram av Vikinglarm sen är det bara att köra!

Kan för övrigt säga att jag håller på med ett annat rabatterbjudande för HBK-medlemmar. Det är på G men inget klart. Det gäller inte larm. Vad det gäller blir en glad överraskning :D

mvh Lg/ KG
 
T

Teddi

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

här kommer en 20%-are till,,en mycke kompetent kille i kållered,,mölndals kommun,,han löser alla förekommande eljobb ock radio--larm,,till väldigt bra priser,,ja har varit där o monterat en rörelselampa plus mycke annat,,

ja vet med mej att ett antal husbilar redan varit där,, han lämnar 20% på redan bra priser,,han vill gärna vara med på våran företagssida,,


kjells el-radio..bergsjövägen 10,,42835 kållered,,

tel,,031-7954588--mobil,,0706-954575,

någon från web kanske kan ringa ock få detta bekräftat,,,,tack..teddi,,,
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

de va också en tusenlapp i presentkort på campia i göteborg,,kanske lite tuffa priser från början,,men de kanske passar nån medlem,,ock där kommer mer,,dom ska bara känna:) på marknaden lite grann,,detta meddelade ja för en 8-10 dar sedan,,där går också bara att ringa för att få detta ock bekräftat..

snälla,,ge mej lite feedback så man inte lessnar:D puhhhh:Dteddi,,

två nya ställplatser kommer till våren,,håll ut alla vänner,,puhhhh,,
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

Nu har jag varit i kontakt med Vikinglarm igen och fick ett löfte om att det skulle vara klart om några (3) veckor ungefär.
Deras tanke är att plocka ihop några olika paket. Montering kan de ombesörja i Klippan.
Man håller på att ta fram en app där man kan aktivera och avaktivera larmet.

Det verkar som om det blir några fler procent i rabatt också ;)

Vi återkommer med mer info när det blir aktuellt!

//Lg & Mia/ KG
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

Låter mycket intressant! Jag tänker slå till när erbjudandet blir klart, om det kommer en app till det så är det ju ett stort plus!!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byte av husbilslarm

Nu har jag varit i kontakt med Vikinglarm igen och fick ett löfte om att det skulle vara klart om några (3) veckor ungefär.
Deras tanke är att plocka ihop några olika paket. Montering kan de ombesörja i Klippan.
Man håller på att ta fram en app där man kan aktivera och avaktivera larmet.

Det verkar som om det blir några fler procent i rabatt också ;)

Vi återkommer med mer info när det blir aktuellt!

//Lg & Mia/ KG

Har du fortfarande kontakten med Vikinglarm Lg?
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

Känner mig tämligen oengagerad för tillfället av känd anledning.
Detta är väl en av de saker jag tänkte avsluta innan jag lägger av helt.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Byte av husbilslarm

Har precis pratat med larmkillen.
Om ett par veckor var han i stort sett säker på att allt skulle vara klart med, som det verkar, tre olika larmpaket.
Exklusivt för betalande HBK medlemmar, kommer de att fritt programmera larmen åt kunden. Normalt kostar detta en slant extra.

Tycker personligen att det verkar kunna bli ett väldigt bra erbjudande med smarta och bra lösningar.

Återkommer när jag vet mer.

//Lg
 
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
11028
Medlemskap
2024
Sv: Byte av husbilslarm

Hej-
Satt och läste om säkerhet o larm. Om jag fattade rätt av ditt svar den 15-11-2011 så var du villig att fullfölja arbetet med avtal om larm

Sedan avslutades tråden. Vad hände? Var söker jag för att finna om det finns något avtal på installation av larm?

Med vänlig hälsning


HBK medlem 11028

Solveig o Karl-Gustav Andersson
 

stonewood

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11789
Medlemskap
2024
Sv: Byte av husbilslarm

Ja vad har egentligen hänt med avtal och rabatter med Vikinglarm och ev andra??
Det verkade ju som att det var mycket på gång men det är ju ett bra tag sen nu...
Mycket snack och lite verkstad???
Hoppas att någon har något konkret att tillföra!
Hälsningar
Sten & Barbro
 
Toppen