• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats Gävle

F

F.d. 5333

Guest
Hur tänker en Husbilsbilist? egentligen!
Här i Gävle har vi begåvats med en Ställplats med 2 platser i Inre Hamnen på S. Skeppsbron så långt allt väl. Men Men, i Sommar och även denna vecka har en av platserna Ockuperats av en Husbilsägare som Hemmaparkerar sin Hymer på Ställplatsen, man får parkera 48 tim så han flyttar sitt åkdon i tid så lagligt går inte att göra något. Har någon ett förslag om Hur man ska få denna intelligensbefriade person att upphöra med denna Ockupation??? bortsett från att göra sabotage mot bilen förstås.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats Gävle

Den 10 sept skickade jag detta mail till Gävle Kommun, fick sedan svar att dom tänker satsa på nya möjligheter för ställplatser centralt. Tyvärr inget svar ang den långtidsparkerade personen.
Sanddammarens fru

Beskrivning: Min glädje blev tyvärr kortvarig, hade tänkt att mitt gamla
> Gävle är en bra föregångare för det nya när det gäller ställplatser. Här
> på västkusten är det campingägarna som har sista ordet. Vi hittar lätt
> ställplatsen men det är endast 2 st platser varav den ena platsen tydligen
> utnyttjas av boende på Fältskärsleden 1. Vi vill gärna se fler möjligheter
> när vi besöker Gävle som är en fin stad att turista i och som jag gör,
> hälsar på bekanta, sedan jag bodde där. Önskar se mera av er satsning. Här
> är platsen: GPS: N60 40 37.2 E17 09 44.1
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: Ställplats Gävle

Skall maila Tekniskakontoret och föreslå en avgift per dygn, drastiskt men en bra idé
 
T

Teddi

Guest
Sv: Ställplats Gävle

detta problem hade ja i smarholmen-kungsbacka,,han stod där en månad,,ja tog ett prat o sa att folk runtomkring klagade,,plus att han fördärva de för oss andra,,dessutom fick han en broschyr från hbk,ock förhoppningsvis gick med i klubben,,men han drog vidare,,en 24 tim,,plats

kör hårt:) teddi,,
 
Toppen